Jump to content
IGNORED

FMIC


Recommended Posts

Posted

Siemanko wszystkim :).

moje pytanie kieruje do osób które modziły FMIC w swoich V6 zakupiłem właśnie FMIC z sylikonami i chciał bym by ktoś wtajemniczył mnie co i jak krok po kroku .

Powiem szczerze że, nie spotkałem sie w sieci z tym akurat motorem by ktoś to rezał .

Z góry bardzo dziękuje za pomoc, doradztwo :wink:.

Posted (edited)

najpierw kupujesz potem się pytasz jak to zrobić ? a my mamy magiczną kulę i wiemy co kupiłeś ?

Nie potraficie poprawnie zadać pytania a potem robicie gówno burzę że wam nikt nie pomaga. Od kiedy dają L4 na myślenie ?  sorry taka prawda.

2,5 FWD mocniej robić ? trochę bez sensu...

Edited by marcin4x4
Posted

IMG_20170927_193305.jpg

Posted (edited)

ja z tym L4 jednak na serio...  co to jest ?  450x180x65mm + rury 57 ? jeśli tak to szkoda zachodu, wydajność seryjnych DSMIC jak nie gorsza.

 

Edited by marcin4x4
Posted

52x24x6.

jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował. jak masz jakieś obiekcje to wcale się nie odzywaj bo jak widzisz  interesują mnie wypowiedzi posiadaczy 2.5tdi .

Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp.

Posted (edited)
4 godziny temu, Wegor napisał:

jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował

a wiesz że groźby są karalne ? z resztą zapraszam, tylko kup sobie szczękę, rękawice i kask Ci pożyczę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

4 godziny temu, Wegor napisał:

Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp.

Ty naprawdę uważasz że to żart ? Wypowiadałeś się trzy razy i jeszcze nie podałeś wszystkich danych, nie moja wina że nie umiesz sformułować prostego zapytania. Zobacz ile tracisz czasu przez własne niechlujstwo.

Napisałem byś dał sobie siana bo montaż w a4 b6/b7 FMIC to nie takie chop i często trzeba dziergać belkę, kratki nawet zderzaki a Twój zestaw to przerost formy nad treścią (duży koszt, przyrost zerowy lub mizerny) a i tak musisz kupić rury, kolana itd. Do 200 koni robisz na serii, potem ograniczy Cie pompa paliwa a jak ją przeskoczysz to będziesz się męczył z barkiem trakcji. Mocniejsze modzenie osiek tej generacji nie ma sensu.

Załóż nowy temat z kompletnym opisem (w tym średnicą rur) w odpowiednim dziale, może ktoś Ci pomorze (raczej szukaj na forach ogólnych lub a6). 

BTW: nigdy nie widziałem i nie mogę znaleźć IC o takich wymiarach.

 

 

 

 

Edited by marcin4x4
Posted (edited)
6 godzin temu, Wegor napisał:

52x24x6.

jeszcze raz wspomniesz o L4 to sam będziesz go potrzebował. jak masz jakieś obiekcje to wcale się nie odzywaj bo jak widzisz  interesują mnie wypowiedzi posiadaczy 2.5tdi .

Nie robią na mnie wrażenia twoje żarty i podteksty typu daj sobie siana itp.

Wyluzuj, Panu Marcinowi często puszczają nerwy, taki już po prostu jest :)

Ale po większości ma rację, w 2,5 TDI wąskim gardłem jest pompa wtryskowa, którą ciężko zmusić do większej wydajności by wyciągnąć grubo ponad 200 KM :decayed:

Jedynym co logicznie może uzasadniać montaż tego ustrojstwa to Twoja chęć do majsterkowania.:)

Z technicznego punktu widzenia, przy tym motorze i jego standardowym wyposażeniu w dwa coolery po bokach,  sensu to nie ma :hi:

Edited by piotrsob1
Posted
1 godzinę temu, piotrsob1 napisał:

 

Z technicznego punktu widzenia, przy tym motorze i jego standardowym wyposażeniu w dwa coolery po bokach,  sensu to nie ma :hi:

 

Z tym to się akurat nie zgodzę, te seryjne coolery są beznadziejne. Po założeniu FMIC nie to auto, zwłaszcza latem.

Posted

Wegor, ja brałem to: http://fmic.pl/fmicpl/10-intercooler-550-230-65mm.html

On jest na tyle wysoki, że trzeba dość mocno podcinać belkę zderzaka i wyjścia są 63 mm, w związku z tym zapomnij, że stosując silikony założysz kratki halogenów, a do tego trzeba mocno podciąć dokładkę zderzaka. Najlepiej dopasować na bieżąco mierząc do siebie cooler, zderzak i rury- spawać z małych kształtek.

Posted (edited)
4 minuty temu, majkel_majki napisał:

 

Z tym to się akurat nie zgodzę, te seryjne coolery są beznadziejne. Po założeniu FMIC nie to auto, zwłaszcza latem.

Przy trzydziestu paru stopniach może mała poprawa będzie :)

Nie wiem tylko czy podobnego efektu by nie uzyskał myjąc oryginalne coolery z zanieczyszczeń :decayed::hi:

Edited by piotrsob1
Posted (edited)

Myłem w środku i na zewnątrz, nadal bez szału. Coolery nieskorodowane i kierownice powietrza całe.  Przy FMIC różnica jest odczuwalna zwłaszcza przy ruszaniu po krótkim postoju, włączaniu się do ruchu itp. Te SMIC pęd powietrza dopiero jak auto ruszy i trochę się rozpędzi. przez FMIC powietrze cały czas przeciąga duży wentylator chłodnicy.

Edited by majkel_majki
Posted
14 minut temu, majkel_majki napisał:

Myłem w środku i na zewnątrz, nadal bez szału. Coolery nieskorodowane i kierownice powietrza całe.  Przy FMIC różnica jest odczuwalna zwłaszcza przy ruszaniu po krótkim postoju, włączaniu się do ruchu itp. Te SMIC pęd powietrza dopiero jak auto ruszy i trochę się rozpędzi. przez FMIC powietrze cały czas przeciąga duży wentylator chłodnicy.

No faktycznie przy starcie w zawodach na ćwiartkę na pewno FMIC się przyda :):decayed:

Posted
1 minutę temu, piotrsob1 napisał:

No faktycznie przy starcie w zawodach na ćwiartkę na pewno FMIC się przyda :):decayed:

Czy ja mówiłem o startach na ćwiartkę :facepalm:? Uwierz mi, że przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni naprawdę dużo przyjemniej włączyć się do ruchu kiedy dodajesz gazu i auto jedzie jak należy, a nie muli zanim pęd powietrza ostudzi coolery. 

Posted
1 minutę temu, majkel_majki napisał:

Czy ja mówiłem o startach na ćwiartkę :facepalm:? Uwierz mi, że przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni naprawdę dużo przyjemniej włączyć się do ruchu kiedy dodajesz gazu i auto jedzie jak należy, a nie muli zanim pęd powietrza ostudzi coolery. 

Nie no spoko, masz rację :)

Tylko że na dziesięciu posadzonych za fajerą auta po takim modzie różnicę zobaczy może ze dwóch :whistling:

Posted

Mój wniosek jest taki, że to nie jest temat dla pozostałych ośmiu. Ja polecam, auto robi się sprawniejsze i bardziej przyjemne w codziennym użytkowaniu, a głównie o to w tuningu auta drogowego chodzi.

Posted (edited)

2,7 TDI  ma te same DSMIC i na dużym koksie seryjna sprężarka ich nie zmęczy a Ty masz turbo z większą muszlą, które lepiej trzyma boosta i ma niższe temp. Do 1,8T ładują zestawy z 2,5 i robią nie najgorsze wyniki a jak BP rugają na temp chyba nie trzeba tłumaczyć.  Czego ja tu nie rozumiem ?

wisko: chłodnica cieczy, chłodnica klimy, FMIC...  powiedzmy że wierzę w Twoje placebo.

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Przy trzydziestu paru stopniach może mała poprawa będzie :)

konkrety FMIC i odpowiednio przeliczony układ robi robotę w każdych warunkach, większa pojemność układu to znacznie mniejszy pressure drop,lepszy przepływ powietrza, mniejsze obciążenie kompresora więc inna sprawność + niższe temp. Czuć to zwłaszcza w wyższych partiach obrotów i przy bardzo agresywnej zmianie biegów, zmienia się nawet kultura pracy silnika.. ogólnie bardzo na plus.

46 minut temu, piotrsob1 napisał:

Tylko że na dziesięciu posadzonych za fajerą auta po takim modzie różnicę zobaczy może ze dwóch :whistling:

zrób u siebie i zobaczysz... gadanie o czymś czego się nie zna jest zgubne.

42 minuty temu, majkel_majki napisał:

Ja polecam, auto robi się sprawniejsze i bardziej przyjemne w codziennym użytkowaniu, a głównie o to w tuningu auta drogowego chodzi.

ja również ale coś "normalnego", zwłaszcza ze chińczyki nie są drogie.

 

 

 

 

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Wyluzuj, Panu Marcinowi często puszczają nerwy, taki już po prostu jest :)

aj tam puszczają nerwy, po prostu lubię leczyć ludzi na L4 :P powinienem iść na medycynę ;]

 

 

 

 

Edited by marcin4x4
Posted
8 minut temu, marcin4x4 napisał:

zrób u siebie i zobaczysz... gadanie o czymś czego się nie zna jest zgubne.

Jakbym zaczynał modzić swoje BPW to najpierw muszę zmodyfikować chłodzenie tłoków bo fabryczne nie wystarcza i motorówka staje dęba :P:D

I to na jednym S-micu fabrycznym ...:):whistling:

Posted

pierwszy raz słyszę o takim problemie a jedno bpw 220+ mam pod ręką. FMIC + turbo, reszta silnika 100% seria.

Posted (edited)
11 godzin temu, marcin4x4 napisał:

2,7 TDI  ma te same DSMIC i na dużym koksie seryjna sprężarka ich nie zmęczy a Ty masz turbo z większą muszlą, które lepiej trzyma boosta i ma niższe temp. Do 1,8T ładują zestawy z 2,5 i robią nie najgorsze wyniki a jak BP rugają na temp chyba nie trzeba tłumaczyć.  Czego ja tu nie rozumiem ?

wisko: chłodnica cieczy, chłodnica klimy, FMIC...  powiedzmy że wierzę w Twoje placebo.

 

 

Marcin, ja nie neguję tego, że te icki mają swoją wydajność bo jakieś małe nie są, problemem jest ich umiejscowienie. W nadkolach mają ciasno, kiepski nadmuch i faktycznie w trasie ostrzejsza jazda nie robił na nich większego wrażenia bo cały czas mają dobry nadmuch, ale w mieście kiedy często stoisz w korku, na światłach itp. pierwsze start zawsze wychodzi słabo. 

Pamiętaj, że wisko zaciąga powietrze, nie wypycha do przodu, a FMIC w zestawie chłodnic jest w takim układzie pierwszy. 

Edited by majkel_majki
Posted
5 godzin temu, marcin4x4 napisał:

pierwszy raz słyszę o takim problemie a jedno bpw 220+ mam pod ręką. FMIC + turbo, reszta silnika 100% seria.

Widać koni masz w nim dużo tylko ich nie wykorzystujesz :whistling:

Nie pierwszy raz już o tym piszę na forum,  na dziewięć latek jazdy swoim BPW , dwa razy podczas głupoty na śniegu motorówka stanęła mi dęba.

I musiałem ze trzy minutki poczekać aż się tłoki obkurczą , bo rozrusznik nie miał siły wałem zakręcić :decayed::hi:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...