Jump to content
IGNORED

Błąd p0171 zbyt uboga mieszanka


Recommended Posts

Posted

Witam koledzy prosze o pomoc. Kupilem audi 2.0tfsi tip i quattro, co 2-3 dni wyskakuje mi ten wlasnie bład p0171 za uboga mieszanka. Po jego usunieciu silnik po wlaczeniu trzepie przez chwile a po przejechaniu kilku metrow sie uspokaja tyle ze blad dalej swieci. Wymienilem przeplywomierz i dalej to samo. Mam jeszcze problem z falujacymi obrotami na zimnym. Pomiedzy np 1800-1900 obr na min. Moze to byc ze soba zwiazane ? Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, moze ktos mial ten blad i naprawil ? Strasznie mnie to irytuje. pozdrawiam.

Posted

Wszystkie te x stron juz przeczytalem i nigdzie nie pisze jak to naprawic, a wymienianie polowy samochodu to zadna sztuka. 

Posted

w linku jaki wkleiłem jest check a nie replace ;)

  • Upvote 1
Posted

Odma. Miałem dokładnie ten sam błąd po wymianie spokój.

Posted (edited)

mowisz ze wymieniles tylko odme na nowke i wszystko ok tak ? Tez jak usuwales ten blad to slinik sie tak jakby telepal ? Mialas tez ten problem z obrotami na zimnym, chodzi o to ze tak jakby minimalnie faluja jak utrzymujesz stala predkosc ?  Kolega chyba turek.. pare tematow nizej ma filmik mi sie dzieje to samo jak jemu. Pozdro     

dodaje zalacznik z posta. Tak sie dzieje tez u mnie moze to miec cos wspolnego z bledem ?

Edited by jaro1370
Posted

Widze pare trudniejszych pytan i po zawodach... Nikt nie wie - nie mial takiego problemu ?

Posted

sprawdź membranę czy masz całą https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=a-oSWq2UHKOZgAaXwbegDg&q=membrana+pvc+audi+a4&oq=membrana+pvc+audi+a4&gs_l=psy-ab.3...34397.34475.0.34922.2.2.0.0.0.0.101.183.1j1.2.0....0...1.1.64.psy-ab..1.0.0....0.YuDIXtS7iwU

 

P. S. nie jestem mechanikiem, tylko użytkownikiem, ale x wątków przeczytałem i niektóre rzeczy łatwo sprawdzić samemu.

Posted

okej dzieki a za co jest ona odpowiedzialna ? aktualnie auto stoi u mechanika jak bede wiedzial co z nim jest dam znac.

Posted

poproś mechanika, żeby Ci tą membranę sprawdził. to odkręcenie jednego plastikowego elementu i masz membranę dostępną. On Ci wytłumaczy za co dokładnie ona odpowiada - jeśli jest przerwana :)

Posted

gdybym otym wiedzial troche szybciej to sam sprawdze. jutro ma dzwonic zobaczymy 

  • 2 weeks later...
Posted

Miałem ten błąd.
1) wymień odme (ewentualnie wykręć - chyba 3 śróbki + chyba 2 węzyki - i sprawdź łopatologicznie czy Ci membrana trzyma przepływ - tzn. czy nie ma przelotu cały czas) - moja uszkodzona odma po przyłożeniu ust :lol: mogłeś wciągać powietrze i wypuszczać - a powinno dziąłać w jedną stronę tylko.

2) po wymianie odmy część problemów ustało (falujące obroty i pare innych błędów), jednak "system to lean" i ”błąd ubogiej mieszanki" pozostał - problemem był zaworek (nie wiem który to Nxx) odpowiedzialny za odprowadzanie oparów z baku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Ten sam objaw co powyżej - przepust był cały czas otwarty (nowy, oryginalny jest domyślnie zamknięty i jest sterowany elektronicznie) dlatego do silnika dostawało się "lewe powietrze" - stąd "uboga mieszakna"

Posted

A jak do tego doszles ze to wlasnie zaworek z baku ? Ja juz auto mam odma wymieniona wgrany nowy soft, auto jedzie lepiej jednak blad po jednym dniu wyskoczyl... juz nwm co z tym autem mam robic

Posted

Witam, problem rozwiazany, falujace obroty to odma a blad nieszczelnosc na zaworku odpowiedzialnym za odpowietrzanie baku. Pozdro

  • 2 weeks later...
Posted

Cieszę się, że mogłem pomóc :)

  • 1 month later...
Posted (edited)

Kurze, mam chyba dokładnie tak samo. Check engine co 200km i te same błędy. Ostatnio kontrolka wyjątkowo długo nie chciała zgasnąć. Któregoś dnia sprawdzałem olej i bagnet nie był do końca wsadzony. Wsadziłem go i następnego dnia check engine zgasł. Z ciekawości wczoraj odpaliłem silnik i lekko wyciągnąłem bagnet. Zaczął zasysać powietrze i dławić się. To może być odma? Wydawało mi się, że przy problemie z odmą powietrze raczej będzie uciekać, a nie będzie zasysane.
Poza tym  cały problem zaczął się po regeneracji turbiny.
I czy możliwe, że podobne problemy powoduje zawór DV?

Edited by petrosdbz20
Posted
W dniu 6.12.2017 o 01:48, jaro1370 napisał:

Witam, problem rozwiazany, falujace obroty to odma a blad nieszczelnosc na zaworku odpowiedzialnym za odpowietrzanie baku. Pozdro

Gdzie jest ten zaworek? Ciężko dostępny?

  • 2 weeks later...
Posted

Z prawej strony silnika jak sie stoi przed autem, latwo dostepny, tak specyficznie cyka

Posted

Byłem parę dni temu u mechanika. Chciałem ogarnąć odmę i ten zaworek. Zobaczyli, że plastik przy bagnecie jest pęknięty i od razu stwierdzili, że to jego wina. Tak więc czekam na nowy bagnet i pewnie znowu będę się do nich dobijać. Czemu tak ciężko mechanikowi zrobić to, o co proszę? Przecież zapłacę. Ale nie, oni zawsze wiedzą lepiej.
Przynajmniej DV mi wymienili

Posted

Podpowiecie gdzie najlepiej kupić odmę i ten zaworek n80? Tylko ASO?
Chyba będę musiał finalnie sam się tym zająć i powymieniać to

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...