napalm Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 Bry. Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów). Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja?
Karasik2 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 Bry. Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów). Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja?Zmienić auto coś Eco 2.0 diesel i 4km do pracy to nie zdąży się nic dogrzać pół roku i będzie po aucieWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 (edytowane) 5 godzin temu, napalm napisał: Bry. Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów). Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja? Turbo diesle nie lubią zamulania ( szczególnie te wyposażone w DPF ) , zdrowsza dla nich jest dynamiczna jazda A jeżeli chodzi o spalanie BPW w quattro na takich dystansach i przy takiej prędkości, w dodatku zimą to nie oczekuj jakichś rewelacji , ciężko będzie zejść poniżej 10l/100 km Jak chcesz tanio dojeżdżać do pracy trzeba było kupić jakieś małe, oszczędne autko, a nie zmuszać A4 BPW w Q do rzeczy niemożliwych Moim zdaniem w górzystym terenie czterołap wart jest swoich wyższych kosztów eksploatacyjnych Edytowane 23 Listopada 2017 przez piotrsob1
napalm Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Opublikowano 23 Listopada 2017 3 godziny temu, piotrsob1 napisał: Turbo diesle nie lubią zamulania ( szczególnie te wyposażone w DPF ) , zdrowsza dla nich jest dynamiczna jazda A jeżeli chodzi o spalanie BPW w quattro na takich dystansach i przy takiej prędkości, w dodatku zimą to nie oczekuj jakichś rewelacji , ciężko będzie zejść poniżej 10l/100 km Jak chcesz tanio dojeżdżać do pracy trzeba było kupić jakieś małe, oszczędne autko, a nie zmuszać A4 BPW w Q do rzeczy niemożliwych Moim zdaniem w górzystym terenie czterołap wart jest swoich wyższych kosztów eksploatacyjnych Tu nie chodzi o to, ze nie stać mnie na paliwo, ale oszczędność jest dobra Dzięki za pomoc!
.Pablo. Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 4km do pracy hmmm kup motor 125 na lato i śmiga wyjdzie taniej i przyjemniej w zimę sanki żadne auto nie będzie oszczędne w szczególności diesel na tak krótkim odcinku. Ja swoje bpw rozpędzam dynamicznie na każdym biegu tak do 2500obr jak zimny to tak 2200.Wez pod uwagę że masz zmienna geometrie w turbo więc wyższe obroty są zalecane. Moje średnie spalanie 8litrow jak pali mniej znaczy że nie jedzie
lukaszooo Opublikowano 26 Listopada 2017 Opublikowano 26 Listopada 2017 4km i diesel to złe połączenie wiem bo sam tak miałem, najbardziej drażniło mnie że w aucie było cały czas zimno a jeśli chciałem mieć ciepło to auto dłużej sie grzało pod pracą niż jechałem nim do domu tyle że w moim przypadku spalanie nie miało najmniejszego znaczenia. Aktualna benzyna dmucha ciepłym powietrzem po 1km jazdy.
moniuh Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 13 godzin temu, lukaszooo napisał: 4km i diesel to złe połączenie wiem bo sam tak miałem, najbardziej drażniło mnie że w aucie było cały czas zimno a jeśli chciałem mieć ciepło to auto dłużej sie grzało pod pracą niż jechałem nim do domu tyle że w moim przypadku spalanie nie miało najmniejszego znaczenia. Aktualna benzyna dmucha ciepłym powietrzem po 1km jazdy. Nie wiem czy wszystkie A4 maja tak, ale u mnie jak jest ponizej 5 stopni, jak nadmuch na szybe tylko sie wlaczy to zalaczaja sie dodatkowe swiece podgrzewajace nagrzewnice, prawie od razu cieplym dmucha i szybciej przyjemnie sie robi w aucie
maciejhildek1982 Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 Dzień dobry, jako że to moja pierwsza odpowiedź na początku chciałbym wszystkich powitać serdecznie. Kolego sam posiadam a4 b7 BPW w quattro z małym chipem 140km>160km, poprzednio miałem 1.9 AVF i na początku miałem wrażenie, że auto jest mułowate, ale ten silnik ciągnie dobrze dopiero powyżej 2000 obr, aco do stylu jazdy to napewno nie ma co go zamulać, ale deptanie szczególnie na zimnym silniku nie jest wskazane. Osobiście jeżdzę przeważnie do 2800-3000 obr i jest ok. Wiadomą sprawą jest też, że od czasu do czasu trzeba zrobić jakąś trasę bo przy jeździe po mieście na krótkich dystansach zaraz pojawią się problemy z DPF. U mnie spalanie w mieście przy korkach do 9l, ale w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe miałem 7,7l.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się