Jump to content
IGNORED

BPW ~ styl jazdy.


napalm

Recommended Posts

Bry. 

Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. 

Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów).

Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. 

Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja?

Link to comment
Share on other sites

Bry. 
Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. 
Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów).
Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. 
Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja?
Zmienić auto coś Eco 2.0 diesel i 4km do pracy to nie zdąży się nic dogrzać pół roku i będzie po aucie

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, napalm napisał:

Bry. 

Jeżdżę codziennie do pracy 4km w jedna i druga stronę. Interesuje mnie styl jazdy jaki byście wybrali. 

Przewaznie jak jeżdżę, to przyspieszam w jak najszybszym czasie do upragnionej prędkości (przyjmijmy 50kmh/max 2tys obrotów).

Jedni polecają taka jazdę, a drudzy wybierają opcje powolutku, bez deptania, do upragnionej 3 50kmh. 

Pytam, bo zależy mi na maksymalnym oszczędzaniu zużycia paliwa. Z tego co wiem, przyspieszanie zużywa najwiecej paliwa, wiec powinno się maksymalnie zminimalizować powolny wzrost obrotów. Mam racje czy ch*ja?

Turbo diesle nie lubią zamulania ( szczególnie te wyposażone w DPF ) , zdrowsza dla nich jest dynamiczna jazda :decayed:

A jeżeli chodzi o spalanie BPW w quattro na takich dystansach i przy takiej prędkości, w dodatku zimą to nie oczekuj jakichś rewelacji , ciężko będzie zejść poniżej 10l/100 km:P

Jak chcesz tanio dojeżdżać do pracy trzeba było kupić jakieś małe, oszczędne autko, a nie zmuszać A4 BPW w Q do rzeczy niemożliwych :D

Moim zdaniem w górzystym terenie czterołap wart jest swoich wyższych kosztów eksploatacyjnych :hi:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Turbo diesle nie lubią zamulania ( szczególnie te wyposażone w DPF ) , zdrowsza dla nich jest dynamiczna jazda :decayed:

A jeżeli chodzi o spalanie BPW w quattro na takich dystansach i przy takiej prędkości, w dodatku zimą to nie oczekuj jakichś rewelacji , ciężko będzie zejść poniżej 10l/100 km:P

Jak chcesz tanio dojeżdżać do pracy trzeba było kupić jakieś małe, oszczędne autko, a nie zmuszać A4 BPW w Q do rzeczy niemożliwych :D

Moim zdaniem w górzystym terenie czterołap wart jest swoich wyższych kosztów eksploatacyjnych :hi:

Tu nie chodzi o to, ze nie stać mnie na paliwo, ale oszczędność jest dobra :) Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

4km do pracy hmmm kup motor  125 na lato i śmiga wyjdzie taniej i przyjemniej w zimę sanki :decayed:żadne auto nie będzie oszczędne w szczególności diesel na tak krótkim odcinku. Ja swoje bpw rozpędzam dynamicznie na każdym biegu tak do 2500obr jak zimny to tak 2200.Wez pod uwagę że masz zmienna geometrie w turbo więc wyższe obroty są zalecane. Moje średnie spalanie 8litrow jak pali mniej znaczy że nie jedzie :kox:

Link to comment
Share on other sites

4km i diesel to złe połączenie wiem bo sam tak miałem, najbardziej drażniło mnie że w aucie było cały czas zimno a jeśli chciałem mieć ciepło to auto dłużej sie grzało pod pracą niż jechałem nim do domu tyle że w moim przypadku spalanie nie miało najmniejszego znaczenia. Aktualna benzyna dmucha ciepłym powietrzem po 1km jazdy.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, lukaszooo napisał:

4km i diesel to złe połączenie wiem bo sam tak miałem, najbardziej drażniło mnie że w aucie było cały czas zimno a jeśli chciałem mieć ciepło to auto dłużej sie grzało pod pracą niż jechałem nim do domu tyle że w moim przypadku spalanie nie miało najmniejszego znaczenia. Aktualna benzyna dmucha ciepłym powietrzem po 1km jazdy.

Nie wiem czy wszystkie A4 maja tak, ale u mnie jak jest ponizej 5 stopni, jak nadmuch na szybe tylko sie wlaczy to zalaczaja sie dodatkowe swiece podgrzewajace nagrzewnice, prawie od razu cieplym dmucha i szybciej przyjemnie sie robi w aucie

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry, jako że to moja pierwsza odpowiedź na początku chciałbym wszystkich powitać serdecznie. Kolego sam posiadam a4 b7 BPW w quattro z małym chipem 140km>160km, poprzednio miałem 1.9 AVF i na początku miałem wrażenie, że auto jest mułowate, ale ten silnik ciągnie dobrze dopiero powyżej 2000 obr, aco do stylu jazdy to napewno nie ma co go zamulać, ale deptanie szczególnie na zimnym silniku nie jest wskazane. Osobiście jeżdzę przeważnie do 2800-3000 obr i jest ok. Wiadomą sprawą jest też, że od czasu do czasu trzeba zrobić jakąś trasę bo przy jeździe po mieście na krótkich dystansach zaraz pojawią się problemy z DPF. U mnie spalanie w mieście przy korkach do 9l, ale w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe miałem 7,7l. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...