Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Czy wymieniać EGR (jest zaślepiony) ?


WESP

Rekomendowane odpowiedzi

moj konserwatyzm polega na byciu zwolennikiem prawidlowej naprawy, przywracajacej sprawnosc, a nie stosowania polsrodkow, majacych zmniejszyc koszty naprawy.

OK ! szanuję Twoje podejście do sprawy, niemniej jednak ja wychodzę z założenia aby podawać również inne możliwe opcje sposobu usunięcia usterki a w kwestii wyboru konkretnej z takich opcji, pozostawiam wolną rękę każdemu użytkownikowi indywidualnie;

szczerze muszę przyznać, iż rok po zakupie własnego samochodu miałem serię ciągłych usterek osprzętu silnika i gdybym przyjął tylko jako jedynie słuszną opcję - wymiana uszkodzonych podzespołów w ASO - to dawno bym już z torbami poszedł i w tej kwestii jestem w stanie zrozumieć Tych z nas, którzy z podobnymi problemami się borykają a nie stać ich na serwisowanie samochodu przez "fachmanów" z serwisu Audi.

nie manipuluj :cool1:

czy ja gdziekolwiek napisalem, ze jestem zwolennikiem naprawy w ASO? :disgust:

moja maksyma: zrob to sam, ale porzadnie :good:

oczywiscie dotyczy tylko pojazdow :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Co sądzicie o regeneracji zaworu EGR, którą oferuje ta firma?

http://www.allegro.pl/item545682497_recyrkulator_spalin_zawor_recyrkulacji_egr_opel.html

165 PLN za regenerację :slina:?? za 130 można kupić używkę w dobrym stanie do B5. Jak potrzebujesz to dawaj na priv. Mam mój, nie cieknący, full sprawny (zresztą w dobrej starej konstrukcji B5 nigdy nie ciekły pewnie :wink4:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zdemontowany EGR i zastapiony kawalkiem rurki nierdzewki i niema zadnego problemu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy całkowitym usunięciu EGR co robić z przewodem z N18? szczerze mówiąc zdjąłem ten przewód z EGR-a bo w ten sposób doraźnie pozbyłem się niedomagań silnika ale zastanawiam się jak długo można tak jeździć ze zdjętym przewodem. Zatkać to chociaż czy jak? narazie nie mam czasu ani dobrego mechanika pod ręką żeby pownikać dokłądnie co niedomaga w układzie recyrkulacji. Czy jest jakieś szczególnie wrażliwe miejsce gdzie ten układ podciśnieniowy jest szczególnie wrażliwy na wilgoć? bo odnoszę wrażenie, że padający mocno deszcz sprzyja dziwnym zachowaniom tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk zaślep wkręcając w niego śrubę.

:polew: też tak zrobiłem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk zaślep wkręcając w niego śrubę.

:polew: też tak zrobiłem :decayed:

Narazie pozaklejałem taśmą bo od eksperymetnowania zaczął się rozrywać ten przewód. Oddaje to w piątek na diagnostykę do ASO bo nie poto wydałem kupę kasy na Audi żeby teraz drutem i śrubkami jakimiś go traktować jak wóz drabiniasty. Ale i tak powoli weryfikuję swoje zdanie o OOOO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żebyś się nie wystraszył jak usłyszysz cenę w ASO :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żebyś się nie wystraszył jak usłyszysz cenę w ASO :naughty:

Może nie będzie tak źle pod warunkiem że to nie turbulum. Po objawach jednak nie sądzę. Przewody podciśnienia to groszowa sprawa, gdyby N18 to już pytałem 140 złotych w ASO (około 200-240 w Intercars!!!). EGR to 815 też w ASO ale tego dziada też wolałbym nie wymieniać chociaż to ten z początku produkcji i robi pod siebie olejem...Czyszczenie wydawało się, że pomogło ale po tygodniu objawy wróciły a nie sądzę żeby nagar tak szybko zatkał wszystko na nowo. Tak się zastanawiam nad potencjometrem gazu ale to juz zobaczmy na ile zdolni są diagności w ASO... Na samą diagnostykę umówiłem się, że zmieścimy się w 150 złotych i najwyżej jakoś zostanie to potraktowane jako koszt naprawy (przynajmniej częściowo). Jak nie dadzą rady to zostanie mi SSerwis Sopa ale z nimi jest kłopot bo mają niekaceptowalne dla mnie godziny pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSerwis Sopa

piszesz o tym zdziercy z okolic Rydułtów, Czernicy, odpuść sobie, kiedyś do niego jeździłem ale dałem sobie spokój jak mi na zimę zaproponował nakładanie antykorozji w ocynkowanym nadwoziu, ten palant jak do niego przyjechałem z jedną usterką to nawet nie spojrzał na to co się dzieje przy silniku, naciągał mi pasek wielorowkowy a nawet nie spojrzał, że mocowanie podzespołów nim napędzanych jest nieosiowe i nadal będzie mi spadał - stanowczo odradzam.

Jeśli jesteś z Żor to masz fachowca pod nosem tylko na chwilę obecną nie jestem Ci w stanie podać adresu, kumpli muszę popytać to podam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

Co to jest za ustrojstwo czujnik sprzęgła / położenia sprzęgła (czy coś podobnego). Uszkodzenie takiego ustrojstwa wykazała diagnostyka, oczywiście czujnik zamówiony i będzie w poniedziałek. Problem w tym, ze nikt nie chciał/nie potrafił mi wyjaśnić co dokładnie robi ten czujnik i za co jest odpowiedzialny. Serwis wyszedł z założenia, że trzeba najpierw pozbyć się tego błędu (ponoć ewidentny i niekasowalny, pojawia się ponownie) a dopiero potem można się doszukiwać dalej. Tylko zastanawiam się, czy ktoś tu mnie nie chce naciągnąć na dodatkowe koszty. Przeciez do jasnej anielki odłączony egr przynajmniej szarpanie samochodem likwiduje. A facet mi wyjeżdza z tekstami, że błędne sygnały z czujnika sprzęgła odcinają wtryski i podobne historie. Przecież to niepoważne, tym bardziej że u mnie nie ma tempomatu. Proszę o wyjaśnienie jaki wpływ na pracę silnika może mieć ten czujnik. Ponadto ciekawi mnie czy błędy zapisane w komputerze widać od razu i wszystkie czy też w każdym module z osobna trzeba ich szukać, to znaczy czy patrząc tylko w moduł silnika widać też błędy sygnalizowane przez czujniki innych modułów? Bo już miałem jedną diagnostykę w niezależnym warsztacie , chodziło o silnik ale nie było żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Orientuje się ktoś czy EGR z slinika 105km (Golf V 2006r) podejdzie do mojego auta? Mój silnik to AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

Co to jest za ustrojstwo czujnik sprzęgła / położenia sprzęgła (czy coś podobnego). Uszkodzenie takiego ustrojstwa wykazała diagnostyka, oczywiście czujnik zamówiony i będzie w poniedziałek. Problem w tym, ze nikt nie chciał/nie potrafił mi wyjaśnić co dokładnie robi ten czujnik i za co jest odpowiedzialny. Serwis wyszedł z założenia, że trzeba najpierw pozbyć się tego błędu (ponoć ewidentny i niekasowalny, pojawia się ponownie) a dopiero potem można się doszukiwać dalej. Tylko zastanawiam się, czy ktoś tu mnie nie chce naciągnąć na dodatkowe koszty. Przeciez do jasnej anielki odłączony egr przynajmniej szarpanie samochodem likwiduje. A facet mi wyjeżdza z tekstami, że błędne sygnały z czujnika sprzęgła odcinają wtryski i podobne historie. Przecież to niepoważne, tym bardziej że u mnie nie ma tempomatu. Proszę o wyjaśnienie jaki wpływ na pracę silnika może mieć ten czujnik. Ponadto ciekawi mnie czy błędy zapisane w komputerze widać od razu i wszystkie czy też w każdym module z osobna trzeba ich szukać, to znaczy czy patrząc tylko w moduł silnika widać też błędy sygnalizowane przez czujniki innych modułów? Bo już miałem jedną diagnostykę w niezależnym warsztacie , chodziło o silnik ale nie było żadnych błędów.

Czujnik sprzęgła odłącza tempomat w sytuacji gdy zmieniasz bieg. Dodatkowo czytałem kiedyś ze jest on odpowiedzialny za dawkę paliwa podczas hamowania silnikiem. Dokładnych szczegółów nie znam, ale podobno uszkodzony czujnik może powodować szarpanie podczas zmiany biegów. Czujnik nie jest drogi, kosztuje około 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

Co to jest za ustrojstwo czujnik sprzęgła / położenia sprzęgła (czy coś podobnego). Uszkodzenie takiego ustrojstwa wykazała diagnostyka, oczywiście czujnik zamówiony i będzie w poniedziałek. Problem w tym, ze nikt nie chciał/nie potrafił mi wyjaśnić co dokładnie robi ten czujnik i za co jest odpowiedzialny. Serwis wyszedł z założenia, że trzeba najpierw pozbyć się tego błędu (ponoć ewidentny i niekasowalny, pojawia się ponownie) a dopiero potem można się doszukiwać dalej. Tylko zastanawiam się, czy ktoś tu mnie nie chce naciągnąć na dodatkowe koszty. Przeciez do jasnej anielki odłączony egr przynajmniej szarpanie samochodem likwiduje. A facet mi wyjeżdza z tekstami, że błędne sygnały z czujnika sprzęgła odcinają wtryski i podobne historie. Przecież to niepoważne, tym bardziej że u mnie nie ma tempomatu. Proszę o wyjaśnienie jaki wpływ na pracę silnika może mieć ten czujnik. Ponadto ciekawi mnie czy błędy zapisane w komputerze widać od razu i wszystkie czy też w każdym module z osobna trzeba ich szukać, to znaczy czy patrząc tylko w moduł silnika widać też błędy sygnalizowane przez czujniki innych modułów? Bo już miałem jedną diagnostykę w niezależnym warsztacie , chodziło o silnik ale nie było żadnych błędów.

Gdy naciskasz sprzęgło i odłączasz napęd spada obciążenie silnika i aby zmniejszyć szarpanie silnika i wzrost obrotów właśnie ten czujnik informuje sterownik, że jest rozłączony napęd i sterownik ogranicza dawkę paliwa. Facet z serwisu ma rację ale nie wiem po co robi taką tajemnicę z funkcji jaką pełni ten czujnika :decayed:. A błędy każdy moduł zapamiętuje swoje i kasować też je trzeba osobno w każdym module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...