Jump to content
IGNORED

[B6 TDI PD] Wibracje od 100km/h wzwyż...


pitersz

Recommended Posts

Witam. Mój problem wystąpił jakieś półtora roku temu. Podczas jazdy przy prędkości od 100 km wzwyż odczuwalne są wibracje które przenoszone są na karoserie. Przy tej prędkości również ciężko chodzi kierownica. Wybiracje czuć podobne do bicia koła z lewej strony ale opony mam nowe na letnich i na zimowych wystepuje tak samo bylem u paru mechaników zawieszenie mam sprawę i żaden z tych mechaników nie podał mi przyczyny. Bardzo proszę o poradę.

Edited by pitersz
Link to comment
Share on other sites

Może być krzywa półoś, albo uwalony przegób wewnętrzny.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Lewą półoś wymieniałem  kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić  na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa  prędkość tym bardziej odczuwalne 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, pitersz napisał:

Lewą półoś wymieniałem  kompletna ale prawej nie wymieniałem i czy jest taka możliwość że może to być prawa strona i przenosić  na lewa stronę bo to czuć jakby bicie było po lewej stronie i przenosi na karoserie czym większa  prędkość tym bardziej odczuwalne 

Oczywiście że może się przenosić .

Cz po wyrzuceniu na luz przy prędkości powyżej 100 km/h wibracja też występuje , czy ustaje ?

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewny ale raczej tak dalej sa wibracje. Sprawdzę jutro i się odezwę 

 

 

Edited by pitersz
Link to comment
Share on other sites

piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl?

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kubabkb napisał:

piotrek jesli wibracje beda dalej wystepowac to oznacza jednoznacznie ze przegub wewnetrzny poszedl?

 

Odwrotnie, jeżeli wibracje znikną po zdjęciu obciążenia z układu przeniesienia napędu ( wyrzucenie na luz ) to na 95 % winny jest przegub/przeguby wewnętrzne :hi:

Link to comment
Share on other sites

mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/ 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, kubabkb napisał:

mam podobny problem u mnie wibracje(drzenie) wyspuja od 1400 odczuwalne na 4 i 5 biegu, ale juz po przekroczeniu 2100 obrotw obajwy znikaja calekimem i sam juz nie wiem co moze byc przyczyna;/ 

Ale występują niezależnie od obciążenia silnika, czy tylko przy dynamicznym przyspieszaniu ?

Czy robiąc przegazówkę na biegu jałowym na obrotach o których piszesz też występuje wibracja o podobnej intensywności jak podczas jazdy ?

Link to comment
Share on other sites

przy dynamicznym przyspieszaniu wysepuja i najbardziej wtedy gdy auto jest obciazaone(np. 4 osoby w aucie), na biegu jalowym nie ma zadnych objawow , na 2 i 3 tez nie 

Link to comment
Share on other sites

Na przyszłość nazywaj trafniej tematy

Kupowanie i podmiana używanej półosi to loteria, lepiej wymienić sam przegub wewnętrzny, są już dostępne z SKV czy Spidan, Lobro...  Wjechać na kanał i sprawdzić czy są luzy... 

Wibracje powodują też dolne wahacze, jak są luzy na sworzniach czy tulejach. 

 

Link to comment
Share on other sites

wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych  jest naprawde minimlany. 

sam juz nie wiem czy zaryzykowac i wymienic przeguby wewnetrzne czy lepiej dwumas;/

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kubabkb napisał:

wszytko wahacze sprawdzone, w zawieszeniu zero luzow , po podniesieniu auta na podnosniku i sprawdzaniu luzow na przegubach wewnetrznych  jest naprawde minimlany. /

:decayed::P

Błąd podstawowy, luzy na przegubach sprawdza się jak auto stoi na kołach, przy podniesieniu za podłogę koła zwisają na maxa i przeguby są w pozycji która bardzo rzadko występuje w praktyce:naughty:

W tych miejscach praktycznie nie ma zużycia nawet w sztukach które już dawno powinny trafić do huty  :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki piotrek za info:), wiec musze ponownie sprawdzic jak auto bedzie na jakims kanale, bo nigdy wczesniej tak nie sprawdzalem przegubow

Link to comment
Share on other sites

A najlepiej odkręcić te 6 śrub od flanszy i wtedy najlepiej widać i słychać przeguby...można kielichem pojeździć przód-tył i sprawdzić przegub w każdym położeniu ;)

Link to comment
Share on other sites

Do Piotrsob1 ja narazie nie mam warunków żeby sprawdzic czy na jałowym biegu ustepuja wibracje czy tez nie ale jesli to nie bede przegłób wewnetrzny to co to może jeszcze byc przypomninam ze lawa strone kompletna wymienilem półoś

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście najbardziej prozaiczną przyczyną może być niewyważenie kół, albo deformacja kształtu opony spowodowana wewnętrznymi uszkodzeniami kordu :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracje

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Bede pisał jutro rano bo wybieram sie na autostradę wiec sprawdze 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ecobuda napisał:

Mi kiedyś błota się nazbierało w środku felgi i też były wibracje

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

No podobne problemy nie raz przerabiałem po głupotach na śniegu :decayed:

Nierównomierne przywieranie śniegu do  wnętrza felg potrafi też skutecznie zlikwidować wyważenie kół, w tym przypadku najlepszym sposobem jest ciepły garażyk na nockę :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...