SuperTimor Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) Cześć. We wtorek muszę zrobić trasę ok 400km. Dziś się dowiedziałem, że turbina działa, no ale w pewnym momencie po prostu się tam coś kręci ale nie buja samochodem dalej. Samochód braki mocy uzupełnia paliwem. Dwa wężyki powietrzne są wyczyszczone bo były mocno zapchane. Reszta niewiadomo (mowa o wężykach), bo "dużo grzebania, a najpierw turbina". Dlatego dopiero po wtorkowej trasie wszystko zrobię. Samochodem zrobiłem już trasę 200km "na pełnej" jako pierwszy raz za jego kółkiem (tj. 1,5tyg temu) - bez żadnych zarzutów. Mogą być luźne strzały. Ja się na tym nie znam, no ale pasjonaci mogliby coś na ten temat powiedzieć z doświadczenia, którego nie posiadam. Wiem, że informacji jest mało. Sam niewiele wiem, nie bardzo się znam. Czy wtorkowa trasa ma DUŻE szanse spowodować większe problemy, niż mam aktualnie? Gdyby ktoś miał rzeczywiście ekspercką wiedzę na ten temat i jest w stanie wywróżyć z fusów, bądź miał podobny przypadek, to chętnie przeczytam o może poradach aby takie ryzyko zminimalizować. Pozdrawiam, dzięki za ew. zainteresowanie tematem. Edytowane 14 Grudnia 2017 przez SuperTimor
aiwer Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Jeżli robiłeś trasę 200km "na pełnej" to pewnie i zrobisz 400km "normalnie". Turbina raczej nie psuje się od razu, więc te 200km "na pełnej" robiłeś z turbiną rzekomo uwaloną. Jeśli nie kopci na wolnych to turbina sprawna Jeżeli nie "buja samochodem" to do sprawdzenia masz zawór DV oraz N75 (oba zawory znajdziesz w olokicach turbiny).
SuperTimor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Super, dzięki za odpowiedź! Auto stało u zaufanego mechanika. Serwisowy nie pokazywał błędów, więc łącznie spędził na sprawdzaniu wszystkiego kolejno sporo czasu i doszedł do stanowczego wniosku - turbina. Z miejsca mówi o regeneracji i jestem skłonny mu uwierzyć. Jako, że się nie znam ale jestem w stanie stwierdzić, że samochodem w ogóle nie buja wspomnę mu jeszcze o tych zaworach i.. zobaczymy co dalej. // kurcze, moi rówieśnicy mają swoje warsztaty.. chyba czas się "poznać" zamiast pytać po forach Edytowane 15 Grudnia 2017 przez SuperTimor
aiwer Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Jesli nie smierdzi spalonym olejem z wydechu na postoju (po kilku minutach) to na twoim miejscu wstrzymal bym sie z regeneracja. Sprawdzil bym natomiast tak jak pisalem wczesniej te dwa zaworki. Zawor DV - odpowiada za utrzymanie cisnienia ktore daje turbina. Jesli zawor jest niesprawny to cale cisnienie uchodzi i nie czujesz doladowania Zawor N75 steruje doladowaniem turbiny, moze sie uszkodzic ale rzadko pada. U mnie jak mi odcinalo doladowanie (ciagnie i nagle brak mocy) wymienilem DV bo juz nie trzymal, sprawdzilem N75 i okazalo sie ze sam zaworek byl sprawny tylko w kroccu byl jakis syf ktory blokowal przeplyw powietrza. Przedmuchalem i auto wrocilo do normy. Regeneracja to ok 1200zl, zawor DV ok 150, N75 najpierw do sprawdzenia.
SuperTimor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Tzn.. ja czuję doładowanie - nie kopci ani nic, osobiście w moich odczuciach wszystko jest OK tylko jest spore spalanie. Mechanik wytłumaczył to tak, że turbina działa, buja samochodem ale w pewnym momencie przestaje i samochód pomaga paliwem.. prawdę mówiąc logicznie mi to nie pasuje do końca, bo przecież samochód nie ma jak się doładować paliwem w sposób podobny jak robi to turbina.. chociaż znów mogę się mylić i tylko zakręcam się w wirze głupot Jutro będę wiedział więcej. Byłbym wdzięczny, gdybyś wraz ze swoim bagażem doświadczeń tu jutro zajrzał. W godzinach obiadowych powinien pojawić się tu mój post z informacjami od mojego wujasa, elektryka samochodowego, który polecił mi tego u którego audi aktualnie stała. Wziąłem ją dziś.. inaczej się jeździ.. kurcze z wiedzą, że coś jest nie tak zupełnie inna jazda
przem8 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Jakbyś zrobił logi dynamiczne grup 2+33 3+20 i 115+118 to można by coś wywróżyć, a na pewno stwierdzić jak działa i ładuje turbo. Tylko do tego trzeba mieć kabel i vag'a.
SuperTimor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2017 Fajnie, że o tym piszesz. Na pewno jak jutro będę z nim rozmawiał zapytam go o to.
SuperTimor Opublikowano 16 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2017 Sztanga turbiny jest zatarta, sprawdzał wszystkie zawory i te logi, o których pisałeś kolego wyżej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się