Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu 1,8t


Marian00017

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Marian00017 napisał:

Tak samo zrobię test spalin jeśli coś mi wyjdzie w płynie to będzie lipa . Sprawdzę także świece rano. Jeśli wyjdzie  że to głowica to mechanik będzie za to  odpowiadał . Ja jeszcze wierzę że może być to winna katalizatora mam zapchany i z tego co słyszałem to może być przyczyna . 

Dlaczego miałeś robioną głowicę? Na wypadanie zapłonów? Była sprawdzana na szczelność?

Skąd wiesz, że masz zapchany kat? Świeci check od drugiej sondy czy się nie wkręca na obroty?

U mnie czasem zauważyłem, że jest problem z odpaleniem ciepłego silnika... dziś na spocie krakowskim stało 2h i kilka sekund musiałem kręcić żeby załapał... dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2018 o 20:59, Marian00017 napisał:

Tak samo zrobię test spalin jeśli coś mi wyjdzie w płynie to będzie lipa . Sprawdzę także świece rano. Jeśli wyjdzie  że to głowica to mechanik będzie za to  odpowiadał . Ja jeszcze wierzę że może być to winna katalizatora mam zapchany i z tego co słyszałem to może być przyczyna . 

Update:

Wczoraj byłem na strojeniu gazu sondą szerokopasmową i pierwsze co zapytał gazownik - silnik był gorący - "co ten silnik chodzi tak kulawo?" . I rzeczywiście, teraz już nawet na gorącym silnik nie chodzi płynnie jak dawniej, gdzie na biegu jałowym w aucie praktycznie jego praca była niewyczuwalna, teraz go szarpie nawet jak jest rozgrzany. Auto do mechanika oddaję 28 maja i zobaczymy czy znajdą. Jak nie to sprzedaję to auto, nie ma sensu się męczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2018 o 10:04, countryFan napisał:

Wczoraj byłem na strojeniu gazu sondą szerokopasmową

po co ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, countryFan napisał:

Po programie ;)

Ok ale mam nadzieje ze dodatkowa sonda nie byla podłączana dodatkowo w wydech i nie dopłacałeś za to :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomkowi chodziło po co wkładał sonde w wydech jeśli auto jest wyposażone w sonde szerokopasmowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, soul87 napisał:

Ok ale mam nadzieje ze dodatkowa sonda nie byla podłączana dodatkowo w wydech i nie dopłacałeś za to :) 

Nie, oczywiście że nie. Zrobili przegląd, wymianę filtrów i strojenie z jazdą za 100zł.

Inna sprawa, że przy tych wypadających zapłonach cała robota ma średni sens, bo jak się okazuje wypada też już na gorącym silniku, był wpięty pod auto z jakimś VAGiem czy innym VCDSem i mówił, że korekty wychodzą dziwne i podciśnienie też mu się nie podobało (świecił check). Mechanik musi mi ogarnąć te wypadające zapłony bo inaczej wypadną mi nawet te włosy co mi jeszcze pozostały na głowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Łukasz13 napisał:

Tomkowi chodziło po co wkładał sonde w wydech jeśli auto jest wyposażone w sonde szerokopasmowa :)

A widzisz, to nawet nie wiedziałem, nie ogarniam tego auta jeszcze na tyle by wiedzieć, czy jest tam dwustanowa czy szerokopasmowa i ew. która jest która (pierwsza, druga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mógł od razu Ci powiedzieć jaki błąd jest jak Check się świeci, jak jest podciśnienie złe to znaczy że jest nieszczelność (odma?) i dlatego silnik kulawo chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, soul87 napisał:

to mógł od razu Ci powiedzieć jaki błąd jest jak Check się świeci, jak jest podciśnienie złe to znaczy że jest nieszczelność (odma?) i dlatego silnik kulawo chodzi 

Błędy są ciągle te same - wypadanie zapłonów na 1 i 2 cylindrze + wypadanie na różnych cylindrach. Podciśnienie było za duże? jego zdaniem 0.5 nie wiem co to znaczy i w jakich jednostkach.

Nie powiedział bo oni się zajmują tylko LPG a nie diagnostyką VAGa :) Chociaż w sumie mu powiedziałem, że jakby mi ktoś powiedział na 100% co jest przyczyną tych wypadających zapłonów to za samą diagnozę mogę mu dać 1tys zł :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2018 o 23:01, countryFan napisał:

Dlaczego miałeś robioną głowicę? Na wypadanie zapłonów? Była sprawdzana na szczelność?

Skąd wiesz, że masz zapchany kat? Świeci check od drugiej sondy czy się nie wkręca na obroty?

U mnie czasem zauważyłem, że jest problem z odpaleniem ciepłego silnika... dziś na spocie krakowskim stało 2h i kilka sekund musiałem kręcić żeby załapał... dziwne.

Pasek przeskoczył i od tego powstał cały remont silnika wałki itp kasy poszło dużo a i tak silnik nie chodzi  tak jak miał chodzić . Jeśli chodzi o kata to tak błąd mi się świeci że jest koniec kata druga sonda wkodowana to check  sie nie zapala ale błąd jest . Ostatnio mój znajomy miał podobny problem i wycięliśmy kat znaczy był robiony wydech i wypadanie zapłonu ustąpiło. Wiesz co  też miałem taki problem z zapaleniem ale teraz tego nie mam . Szczelność była sprawdzana. i jest wszystko git.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, countryFan napisał:

 jego zdaniem 0.5 nie wiem co to znaczy i w jakich jednostkach.

 

Zdecydowanie za duzo. Szukaj nieszczelności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, soul87 napisał:

Zdecydowanie za duzo. Szukaj nieszczelności. 

Flaszka dobrego Johny Walkera dla Ciebie, jedna rzecz znaleziona - wczoraj jak napisałeś o tych nieszczelnościach to jeszcze raz przejrzałem to na ile byłem w stanie i okazuje się, że była nieskręcona opaska na zielonym zaworze odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest lepiej ale wypadanie zapłonów na zimnym wciąż jest. Na gorącym silniku na biegu jałowym dalej nie pracuje tak jak powinien. Ma drgania. Wciąż coś jest źle :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, soul87 napisał:

bez logów to nic nie zdziałamy ... 

Tak było przed programem i przed dokręceniem opaski na zielonym zaworku.

Przed: Logi statyczne:

002_033_032

003_015_016

Przed: Logi dynamiczne

002_033

020_003

115_118

 

I tak muszę zrobić logi po programie więc je tutaj wrzucę. Idę zaraz zrobić statyczne, a dynamiczne pewnie po południu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jeszcze z wypadnia zaplonu zeby zobaczyc co faktycznie sie dzieje na cieplym. chyba 15 i 16 grupa  jakos tak . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, soul87 napisał:

Zrob jeszcze z wypadnia zaplonu zeby zobaczyc co faktycznie sie dzieje na cieplym. chyba 15 i 16 grupa  jakos tak . 

z dziś PB

http://vaglogi.pl/log-002_022_032_0L2521.html

http://vaglogi.pl/log-003_015_016_5s3yE.html

http://vaglogi.pl/log-015_016_950PYH.html

dziś LPG i przełączenie na PB

http://vaglogi.pl/log-003_015_016_OW8nH7.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie dalej jest gdzieś nieszczelność, korekta długa 2,8% na wolnych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tego szukać? :co: Jak...

kurde nie mam możliwości rozbierać pół auta... i szukać. Była nieszczelność na opasce nr.7. Gdzie jeszcze standardowo może być?

odpowietrzenia_s.png...

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wymień ten zaworek nr 6 - też mi autko nierówno pracowało. Po odkręceniu korka od wlewu oleju zaczynał pracować ładnie. Po wymianie zaworka było ok. Często też pęka kolanko o nr 2 przy jego grubszej końcówce.

Edytowane przez sitar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...