tsluszniak Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Cześć, kupiłem B6 z ASN w manualu z quattro. Chciałbym prosić o pomoc w sprawdzeniu w jakim stanie jest silnik na tyle, na ile da się to wywnioskować po logach. Powiedzie co i jak logować, bo z silnikiem benzynowym w Audi do tej pory nie miałem do czynienia. Silnik wydaje mi się, że pracuje bez problemów. Miałem tylko jeden problem - jadąc do domu zaraz po zakupie, kiedy na autostradzie jechałem po łuku zaczął migać check-engine. Sprawdziłem to i były to błędy missfire na 2 i 5 cyl. Check-engine migał tylko kiedy jechałem po łuku, po wyjechaniu na prostą przestał migać i już więcej się nie pojawił. Podsumowując - jeśli moglibyście napisać co logować (które grupy), wrzucę wtedy co trzeba do sprawdzenia.
djjary Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 sprawdz rozrząd grupa 93 wypadania zapłonów od grupy 14do16 noj ogólne rzeczy
tsluszniak Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2017 Wszystko to mają być logi dynamiczne, czy statyczne ?
djjary Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 jak wpiszesz nr grupy to wyskakują ci cztery okienka z logami zrób screena wrzuc i ci napisze co i jak
rogigor Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Na pewno warto zrobić rozrząd jeśli nie masz pewności kiedy poprzedni właściciel wymieniał. Ale nie byle gdzie bo poprawnie ustawić rozrząd w tym silniku to trochę roboty (mi robił Waskivw) Zrób logi z kanałów o których pisał kolega wyżej, możesz też zrobić screena bloków 31-33 żeby zobaczyć jakie masz korekty. Pilnuj oleju.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tsluszniak Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2017 Rozrząd robiony 40k km temu. Jest wlepka i faktura. Jutro sprawdzę dokładnie to co pisaliście, bo dzisiaj cały dzień w trasie.. Dzięki [emoji846]Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tsluszniak Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2017 Wygląda to tak: Grupa 14: Grupa 15: Grupa 16: Grupa 31: Grupa 32: Grupa 33: Grupa 93:
przem8 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Zrób logi statyczne grup 15+16 tak przez minutę i dynamiczny 2+33. To co wkleiłes to nie są logi. Przed logami zawsze kasuje się błędy nawet jak ich nie ma. Rozrząd też raczej kiepsko ustawiony.
tsluszniak Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2017 Wiem, że to nie logi .. koledzy wyżej pisali na razie o screenach z tych grup, to wrzucam. Logi, o których piszesz zrobię około 16 i wrzucę jeszcze dzisiaj.
djjary Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 na 6 cylindrze masz wypadanie zapłonu albo cewka albo świeca do sprawdzenia na początek co do rozrządu to masz bardzo dużo rozjechany tolerancja jest -16 +16 a ty masz powyżej to bardzo nie dobrze silnik był zimny czy zagrzany jak sprawdzałeś? zrób jeszcze logi co do sond to auto musi być zagrzane żeby je dobrze sprawdzić ale podejrzewam ze katy masz walniete
rogigor Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Masz w piz*u rozjechany rozrząd. Jeśli chcesz pojeździć - zrób go koniecznie. Korekty masz trochę na bogato ale mieści się w granicy. Wypadaniem zapłonu, jeśli pojawiło się raz jedyny - na razie się nie martw.
djjary Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 przede wszystkim niech zrobi pomiary tych bloków na rozgrzanym silniku najlepiej pojeździć z 30 min. i dopiero się podłączyć i rorząd koniecznie do roboty jeśli to świerzy zakup filtry olej raczej też bym wymienił na twoim miejscu te auta są fajne do jazdy ale kosztowne wiem co pisze 1
rogigor Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Dokładnie. Pojeździj i wklej wartości. Rozrząd, płyny i filtry koniecznie. Wykosztujesz się ale warto jeśli chcesz żeby Ci auto służyło. No i rozrząd zrób u kogoś bardzo ogarniętego żeby Kąty na wałkach były jak najmniejsze. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
djjary Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Do waskivwa z Krakowa nie ma daleko a to raczej najbardziej obeznany gość w tych silnikach przynajmniej tu na forum przy moim asnie robił wszystko i jak na razie żyje dobrze
tsluszniak Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) Vaglog nie działa .. gdzie wrzucać teraz logi? CSV raczej mało czytelne ---------- Ok, ogarnąłem w Excelu.. pojeździłem trochę, silnik zagrzany i zrobiłem dynamiczne logi 90, 93 i 15+16 statyczne. Niestety zapomniałem o 2+33. Jutro zrobię i wrzucę. Grupa 15+16: https://www.dropbox.com/s/gnqm7pa0qvvolco/grupa_15_16.xlsx?raw=1 Grupa 90: https://www.dropbox.com/s/pmgbdv7woz5rqv1/grupa_90.xlsx?raw=1 Grupa 93: https://www.dropbox.com/s/rp5a7r03oirq1ae/grupa_93.xlsx?raw=1 Jak coś źle zrobiłem to jutro poprawię. Dynamiczne robiłem na 3 biegu od m/w 1,5-2k rpm prawie do odcięcia, bo nie bardzo było gdzie się tak rozpędzić. Odezwę się do waskivwa, dzięki Edytowane 19 Grudnia 2017 przez tsluszniak
djjary Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 rorząd tak jak pisałem Ci wyżej masz okropnie rozjechany i nie radziłbym Ci długo na nim jeździć co do reszty to średnio to wygląda ale może to być wina felernego rozrządu
Makale Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 (edytowane) Po zakupie jak chcesz mieć spokój to na dzień dobry: wymiana oleju + płukanka + filtr oleju filtr paliwa filtr powietrza i pyłkowy świece cewki rozrząd płyn chłodniczy płyn do wspomagania płyn hamulcowy nowy olej w skrzyni i dyfrze + wizyta u kogoś kto Ci sprawdzi stan zawieszenia, wszystkie gumy, łączniki itd itp Edytowane 20 Grudnia 2017 przez Makale 1
rogigor Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Z cewkami to bym się wstrzymał. Najpierw rozrząd a potem obserwować jak chodzi silnik.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tsluszniak Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na poprawkę rozrządu umówiłem się już z waskivw. Zaraz po świętach będzie to ogarnięte. Hamulce biją po zagrzaniu się, więc sprawdzę piasty i na pewno tarcze i klocki wlecą nowe. Ewentualnie jeszcze piasty (jeśli któraś krzywa) i łożysko, bo coś głośno jest. Wczoraj wracając do domu znowu miałem migający checkengine przez chwilę + brak mocy, ale nie miałem kiedy sprawdzić co konkretnie poszło.. Moc wróciła po jakichś 15 sekundach, więc pewnie znowu wypadanie zapłonu. Przy mocnym przyspieszaniu słychać jakieś delikatne metaliczne "szuranie".. ale to pewnie ma związek z rozrządem (?). Okaże się w sumie jak waskivw zrobi rozrząd. Oleje i płyny mam nadzieję, że też uda się ogarnąć w ciągu tych 3 dni między świętami, a nowym rokiem Dzisiaj jeszcze postaram się zrobić brakujące logi 2+33.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się