Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja gąbki na klapach


Shan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dwa taktyczne pytania:

Można zregenerować tą gąbkę na klapach nawiewu bez wyciągania nagrzewnicy?

Jeśli tak to czy trzeba demontować cały kokpit?

Mam taki obiaw że na przednią szybę ciepłe powietrze, tak samo z nawiewu lewego i prawego na twarz.

Za to że środkowego nawiewu i na nogi leci zimne.

Klimatronik brak błędów więc przypuszczam że to ta gąbka jest winna.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, vcds'em się to robi czy z panelu klimy?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawy robi się vcds-em, ustawiasz klimatronika na auto, następnie wchodzisz w sterownik klimatyzacji i w Basic Settings wybierasz grupę 001

 

Żeby wyciągnąć mieszalnik powietrza wraz z nagrzewnicą, trzeba zdemontować schowek, osłonę pod kierownicą, kierownicę, tunel środkowy no i na samym końcu deskę rozdzielczą. Nie ma możliwości wyciągnięcia mieszalnika i oklejenia klap bez demontażu w/w części wnętrza.

Jeśli masz klimę, to przed rozbiórką jedź na odciągnięcie czynnika klimy, bo trzeba odkręcić węże klimy od parownika.

Do oklejenia klap polecam samoprzylepną piankę kauczukową o grubości 3mm (stosuje się ją do wytłumiania wnętrza auta)

Znam budowę mieszalnika powietrza sterowanego klimatronikiem.

Trochę dziwne że na szybę i boczne kratki wieje ciepłe a na nogi i środkową leci zimne.

Jak przełączasz kierunek nawiewów słychać jak pracują silniczki?

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wszystkie silniczki słychać, te od zmiany nawiewów jak i podczas zmiany temperatury też słychać że coś kręci.
Dzisiaj zrobię nastawy podstawowe i dam znać co i jak.


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zabiegu sprawa wygląda następująco:
Ze wszystkich nawiewów na twarz leci ciepłe powietrze, na szybę również ale mam wrażenie że trochę mniej ciepłe niz wcześniej. Natomiast na nogi wciąż zdecydowanie zimniejsze niż z pozostałych nawiewów.
Po ustawieniu nastawów jak i podczas kliknięcia przycisku auto z okolic środkowego nawiewu słychać coś jakby leciutkie stykanie, głośne cykanie zegarka.
Jak ustawi się nawiewy manualnie to tego nie ma.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie AUTO silniczki są używane prawie cały czas żeby uzyskać we wnętrzu wymaganą temperaturę oraz siłę nadmuchu w odpowiednim kierunku - np. gdy w środku auta jest zimno to mocniej wieje ze środkowych kratek a w momencie wrastania temperatury w środku, ustawia coraz mocniejszy nadmuch na szybę, zmniejszając ten na kratki.

Te cykanie pochodzi ze silniczków, klimatronik po przestawieniu klapy w przybliżoną pozycję, dostawia ją bardzo precyzyjnie na klika razy.

W przypadku ustawienia klap manualnie, dostawianie każdej klapy też być powinno, ale z tą różnicą że po całkowitym ich ustawieniu, zostają na swojej pozycji i klimatronik nic już z nimi dalej nie robi - że silniczkami od kierunków nawiewu.

Klapa od temperatury oraz pod filtrem kabinowym są wysterowane na bieżąco - pierwszy w zależności od temp. we wnętrzu auta, drugi od prędkości z jaką się poruszamy.

Podłącz jeszcze raz vaga i sprawdź temperatury jakie są podawane z czujników, wydaje mi się że któryś robi w konia zawyżając temperaturę i stąd te problemy?

 

Jeszcze jedno pytanie, czy z kratek lecą ci śmieci? Tak jakby pył i kawałki pianki? Bo to są oznaki dziurawych klap.

Płukałeś nagrzewnicę?

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kratek nic nie leci ale jest to możliwe że co miało to już wyleciało u poprzedniego właściciela?
Nagrzewnica była płukana kilka razy i na kilka sposobów.
Jeden z czujników moim zdaniem świruje bo zawyża temp o jakieś 10-15 stopni, gdy ustawiłem 24 stopnie to on po chwili pokazywał 32 stopnie (mimo że na oko w aucie było max 15) i dmuchawa zeszła na minimalne obroty. Niestety nie wiem który to czujnik, nawet nie wiem ile ich jest, przypuszczam, że ten w panelu klimatronika.

Druga sprawa że trochę sobie pojeździłem, ustawiłem nadmuch na nogi, zamykam obieg itd i zauważyłem ze sytuacja z samego początku się powtórzyła tzn na szybę i przez boczne kratki leci ciepłe powietrza a przez środkową zdecydowanie słabiej leci zimne powietrze. Jutro znowu podłącze Vaga.

Do klapy pod filtrem kabinowym można się jakoś łatwo dostać czy też trzeba ściągać mieszalnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszystko wyleciało z kratek to potrzeba naprawdę bardzo długiego czasu i cały czas mocnego nawiewu, sam to przechodziłem i wiem jak to wygląda oraz w jakim mniej więcej tempie postępuje wydmuchiwanie pianki z klap.
Gdyby wszystkie klapy były w nagannym stanie to wiało by z kratek cały czas gorące powietrze (powietrze przechodziło by cały czas przez klapę temperatury)
Dziwne że ze środka leci chłodne a z bocznych ciepłe, musiałbym sprawdzić w etce jak wygląda tunel w benzynie, bo w dieslu nie ma takiej możliwości - środek i boczne są pod tym samym kanałem i to klapa centralna odpowiada za ich nadmuch.
Czujnik zewnętrzny pokazuje poprawną temperaturę?
Czujnik nad klimatronikiem też ma wpływ na poprawne wysterowanie klap i grzanie.
Czujnik przy bloku silnika, ten na wężu powrotnym z nagrzewnicy jak uszkodzony albo podaje niepoprawną temperaturę to nie ma w ogóle grzania w kabinie.
Nastawy robiłeś? Miałes może wymiany panel klimatronika? Jakie masz kodowanie tegoż sterownika?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawy robiłem ok tydzień temu i dzisiaj po jeździe sytuacja wygląda tak samo jak wyglądała zanim zrobiłem te nastawy.
Tak wyglądaja dane z czujników po odpaleniu więc wyglądają poprawnie biorąc pod uwagę że auto nie stało na słońcu.

Spoiler

 

    IMG_20171225_150007.jpg

    IMG_20171225_150019.jpg

    Niestety nie sprawdziłem jak będzie po nagrzaniu i aktualnie nie mam dostępu do programu więc leżę w tej kwestii :/ 

    Panel nie był wymieniany, jak sprawdzić to kodowanie sterownika?

    Jeszcze nie miałem sytuacji żeby wyleciał jakiś paproch z nawiewu więc może faktycznie gąbki są ok...

    Po zrobieniu nastawów było tak że boczne kratki i środkowa miały taką samą temperaturę i intensywność nadmuchu, a teraz ze środkowej wieje zdecydowanie słabiej i zimnej, tak samo na nogi leci chłodne powietrze podczas gdy na szybę leci ciepłe.

    Możliwe, że silniczek którejś z klap nawala i przez to jest taki efekt?

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Gdyby coś było nie tak z silniczkami lub ich potencjometrami to sterownik zapisałby błędy.
    Żeby wykluczyć każdą z klap osobno zrób test wyjść: Output Tests - 03

    W okienku Soft. Coding jest kodowanie, zdjęcie przykładowe:
    7581441700_1334600388.jpg

    Wysłane z OP3T

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Kodowanie sterownika: 04160

    Po zrobieniu testu sprawa wygląda tak: po starcie sprawdza A/C Magnetic Clutch (N25) i natychmiast wywala "BŁĄD: Funkcja niedostępna", nie wiem czy to oznacza faktyczny błąd czy tak ma być.

    Przy teście wentylatora chłodnicy ten się nie odpalił ale zdarzało mi się słyszeć że pracuje (silnik ma wisko).

    Tak samo przy Fan for interior Temp sensor (V42) była cisza i nic się nie zmianiało.

    Jednak test sam w sobie nie wykazał żadnego błędu prócz tego pierwszego, wszystkie klapy się ruszały i było czuć, nadmuch szyba/kratki/nogi.
    Aktualnie problemem jest to, że na nogi leci zimne a na szybę i przez kratki ciepłe.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Odgrzewam kotleta ponieważ posiadam dodatkowe info
    Tak wyglądają temperatury widziane przez klimatronica zaraz po osiągnięciu 90' czyli jakichś 5min jazdy.

    Nadmuch był ustawiony na max na szybę, a mimo to temperatura na nogi widziana przez VCDS jest wysoka i rośnie gdy nadmuch jest ustawiony na szybę lub nogi, a spada tylko gdy leci przez kratki.

    Rozumiem, że czujniki "Center" i "Floor" znajdują się wewnątrz tuneli z nadmuchem, a "Interior" to ten przy panelu klimatronica?

    Spoiler

     

    nowe.jpg

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jedyny czujnik który jest w tunelu nawiewu to ten pod filtrem kabinowym.
    Drugi jest pomiędzy radiem a panelem klimatronika za kratką.
    Jeden z czujników robi w konia, tylko który? Nie mogę nigdzie znaleźć który jest od czego.
    Podłącz vaga i suszarką dmuchaj ciepłym powietrzem na czujnik nad klimatronikiem a potem na czujnik pod filtrem kabinowym.
    Na vagu będzie widać która temperatura jest od danego czujnika.
    Podejrzewam że czujnik nad klimatronikiem zawyża temperaturę i przez to dmucha zimnym powietrzem że środkowych kratek.
    Jest jeszcze możliwość że czujnik temperatury przy boku silnika (na wężu powrotnym z nagrzewnicy) zawyża i też będzie wiać z kratek chłodne powietrze.
    Teraz kilka ważnych pytań:
    Problem z grzaniem masz od jakiegoś czasu, czy od kupna auta? Klima Ci działa? Przyciski regulacji temperatury i siły nawiewu, masz wklęsłe czy wypukłe?
    Jest możliwość że poprzedni właściciel zmienił panel i tutaj jest kwestia odpowiedniego kodowania i jeśli nie załącza sprężarki to dochodzi elektryka - panel z wklęsłymi przyciskami załącza sprężarkę poprzez podanie masy na przekaźnik kompresora, a ten z wypukłymi przyciskami załącza poprzez podanie napięcia.
    Wejdź w kody serwisowe klimatronika i sprawdź błędy na pierwszym kanale, jak to zrobić masz podane tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic294434.html

    Wysłane z OP3T

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Więc tak, sprawdziłem czujnik pod filtrem kabinowym i jest ok, na dworze jest z 1-2 stopnie i on pokazywał 5 na postoju, pewnie trochę ciepła z komory silnika zaciągało. Jest on oznaczony jako "Fresh Air" i jest w innej zakładce niż na fotce w poprzednim poście ale działa jak należy.

    Ten pomiędzy radiem a klimatronikiem też działa jak należy, jest oznaczony  "Interior".

    Wciąż nie wiadomo skąd klimatronik ma informację o "Center outlet" i "Floor Outlet" na zewnątrz nigdzie nie widać żadnych czujników więc jeśli coś jest to gdzieś w tunelach.

    Nie znalazłem tego czujnika na powrocie z nagrzewnicy, jeszcze jutro za nim zobaczę.

    Problem z ogrzewaniem jest w zasadzie od kupna auta, klima chłodzi, zasprzęgla sprężarkę więc działa. Przyciski są wypukłe.

    Ogólnie auto kupiłem od kolegi i wiem co było robione w zasadzie od momentu zakupu auta przez niego, około 3 lata temu i problem z ogrzewaniem był zawsze. Przypomniałem sobie sytuację, że kiedyś też był problem z klimatyzacją ale to była sytuacja jak jechaliśmy dynamicznie i w korkach przy upale około 40 stopni. Potem nawet temperatura oleju trzymała się w okolicy 100 stopni i klimatyzacja po prostu nie działała. Tu była teoria, że albo jeden czujnik jest walnięty i klimatronik myślał, że w aucie jest chłodno lub silnik się za bardzo grzał i kompresor się wyłączył, żeby nie grzać dodatkowo chłodnicą klimy (o ile takie coś jest wgl możliwe w audi). Wieczorem jak temperatura opadła poniżej 30 stopni klima wróciła do życia.

    Błędów w panelu brak, nie wyświetlają się żadne na panelu klimy jak i w VCDS.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Czujniki o których piszesz, nie ma fizycznie w aucie - klimatronik symuluje ich pomiary (w jakim celu? Mnie nie pytaj bo nie wiem dlaczego, choć mam pewne podejrzenia)
    "Der Geber G86 ist normalerweise der Innentemperaturfühler im Dachhimmel, wird aber im B5 ersetzt durch einen virtuellen Wert.
    Der Geber G109 ist normalerweise der Temperaturfühler im Frischluftgebläse, wird aber im B5 ersetzt durch einen virtuellen Wert."
    Źródło: https://www.a4-freunde.com/showwiki.php?title=Klimacodes

    Sprawdź jakiej firmy masz sprężarkę klimy.
    Jeśli Zexel to zmień kodowanie na 00060 a jak Denso to 00160
    Po zmianie kodowania wchodzisz w adaptację, kanał 00, testujesz i zapisujesz - przywrócisz ustawienia fabryczne sterownika.
    Potem zrób nastawy klap wg. tej instrukcji:
    NASTAWY PODSTAWOWE :

    Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.

    UWAGA !!! jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.

    Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.
    Brak zapisanych błędów w sterowniku.
    Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:
    Wchodzimy w 08 klima ---> 04 - Basic Settings
    Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go]
    Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
    Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.
    Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
    Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.
    Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.

    Wysłane z OP3T

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Takie pytanie na boku, przy aktualnych temperaturach kiedy sprężarka nigdy nie jest zasprzęglona też ma to znaczenie?

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Raczej nie powinno mieć to wpływu.

    Wjedź na kanał i sprawdź jakiej firmy masz spreżarkę, żeby wiedzieć jakie kodowanie wpisać dla sterownika.

     

    Wysłane z OP3T

     

     

     

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Sterownik miał kodowanie 04160 i nie można zmienić go na 00160, wtedy zmienia się samo na 04142 więc przywróciłem 04160.

    Kompresor firmy denso więc chyba jest ok bo chodzi głownie o trzecią cyfrę?

    Błędów żadnych nie ma, klimatronik widzi jak wszystkie silniczki się ruszają prawidłowo, a wciąż jest taki efekt ze z kratek leci ciepłe a na nogi zimne.

    Oczywiście resztę zrobiłem jak wyżej napisałeś.

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Na nogi w każdej kombinacji nawiewu leci zimne? Nawet jak dasz na same nogi? A jak dasz na szybę lub na kratki to leci ciepłe?

    Przed chwilą sprawdzałem w etce to mieszalniki między benzynami a dieslami z klimą niczym się nie różnią w budowie a układ klap na poszczególne sekcje nawiewów też są takie same.

    Jedynie różnią się częścią gdzie parownik klimy siedzi, ale to bez znaczenia.

    Ja u siebie regenerowałem silniczki, oklejałem klapy i wiem jak to wygląda - przy nawiewie na szybę, kratki lub szyba-kratki to na nogi też delikatnie przedmuc**je powietrze chłodniejsze (ale nie zimne) niż na ustawiony kierunek nawiewu.

    Dzieje się tak ze względu na budowę tej klapy (nie jest tak szczelna jak pozostałe), może znajdę jakąś fotkę to ci pokażę jak to wyglada.

     

    Nie odpisywałem bo na tapatalku czasami nie odświeżają się tematy gdy ktoś napisze posta w tematach w których pisałem.

    Jestem na tapatalku chociaż raz dziennie, jakby była jakaś dłuższa zwłoka z mojej strony to pisz PW.

     

    Wysłane z OP3T

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...