Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Dziwne wahania temperatury płynu chłodzącego


RV6

Rekomendowane odpowiedzi

witam! panowie,moze wy pomozecie,juz nie mam pojecia co jest grane,a mianowicie, silnik po zapaleniu na zimnym w czasie nagrzewania dochodzi do ok 70st C i nagle spada do zera,po jakims czasie znow wzrasta i znow spada,nie raz jest tak ze długo sie trzyma na 90st C,a nie raz wogole nie wskakuje na swoją temperature,zaznacze ze czujnik wymieniłem(4 pinowy) pytanie do was,czy jest jeszcze jakis inny czujnik odpowiedzialny za temperature cieczy chłodzacej?jesli tak to gdzie? a jesli to nie czujnik to co,wskaznik? z gory dzieki!.pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw Vag, czujnik jest ori????

miałem podobnie u siebie w czasie jazdy swirował wskaznik

wymiana czujnika i termostatu pomogła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana termostatu w 2.5 to problem..., trzeba rozebrac przód i dostać sie do rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana termostatu w 2.5 to problem..., trzeba rozebrac przód i dostać sie do rozrządu.

niestety to są uroki posiadania 2.5 V6 TDI, zeby wymienic jeden mały element przy silniku

trzeba niestety rozebrać pół auta, nie zazdroszczę :confused4: :confused4: :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamietać bo przy wymianie rozrządu w tym silniku koniecznie wymienić termostat i tylko na ori. Wiele osób o tym zapomina i pozniej chwile po wymianie rozrządu trzeba znowu rozbierac przód :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Co jakiś czas w zegarach był błąd braku połączenia z czujnikiem temperatury (sporadyczny). Pomogła wymiana czujnika. Czujnik dobrany na po vin-ie w ASO.

Skoro wymieniłeś czujnik i nadal jest źle, to sprawdziłbym styki. Jeśli czujnik nie był z aso, to raczej należy go wymienić na oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam sie ze bedziesz musiał jeszcze raz wyjezdzać z przodem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to właśnie jest z 2.5 tdi trzeba się stosować do kilku zasad(wtedy z silnikiem nie ma problemów,),jedną z nich jest wymiana wszystkich pasków napinaczy ,pompy wody i termostatu w raz z rozrządem. Zanim znowu będziesz rozbierał przód sprawdź styki i podłącz vag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak własnie jest,wymiana jednej czesci ciagnie za sobą nastepne,,mechanior mowił zebym pompe wody tez wynienił,ale o termostacie nic nie mowił,oczywiscie bym to wymienił,teraz jak bede wymienial termo paski tez wymienie,co jeszcze panowie,zeby sie nie okazało ze znow cos;) mowicie o stykach na czujniku?czujnik jest ori,wiec na bank dobry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposob na wymiane termostatu bez sciagania nawet przodu tyle, ze to droga nieoficjalna wiazaca sie z jakims riskiem

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87253

Z racji niewielkiej ceny termostatu i klopotliwej wymiany rozsadne wydaje sie jego wymiana przy rozrzadzie (przyznaje)

Jezeli widac wizualnie jak ta temp skacze (wskazowka sie rusza "na naszych oczach") to obstawiam klopoty z odczytem a nie termostatem

W innym aucie przy za malym poziomie plynu chlodzacego mialem tak, ze na postoju auto sie mocno nagrzewalo (czerwone pole mimo wlaczonego juz wentylatora) natomiast po ruszeniu (moze wyzsze obroty -> szybsza praca pompy wody?) temp szybko spadala

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się zabierzesz za termostat to sprawdź Vagiem temperaturę bo może też być że coś z zegarami jest nie tak albo faktycznie ten czujnik walnięty.A na klimatroniku sprawdzałeś temperaturę czy też tak skacze jak na zegarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnk jest nowy,na klimatroniku temperatura rzyma 90st,zauwazyłem ze jak jest zimny i w czasie nagrzewania zawsze dochodzi do 70st i spada do 0,nagle ni z tad ni z owąd wskoczy na swoje 90 i nie raz trzyma a nie raz spadnie ,ale zastanawia mnie to ze iz ostatnio robiłem trase i temperaura spadła,jechałem tak moze z poł godziny jak była na 0, na klimatroniku dalem na HIGH i prazylo goracem jak nie wiem,a gdyby to był termo,to razej ogrzewania bym miał mam racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank to nie jest termostat , jak by zdechł termo to by ci sie albo w ogóle nie nagrzewał albo by sie gotował.

Jeśli nie masz dojścia do vaga to może najlepszym wyjściem by było sprawdzenie temperatury chłodnicy ( termometr techniczny - prawie każdy warsztat go ma ) w momencie jak spadnie ci temp do 0.

Ja stawiam albo na walnięty czujnik ( mimo że ori ) albo na problem z instalacja elektryczna ( czujnik--->zegary).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...