Jump to content
IGNORED

1.8t bfb a4 b7 poprawne ustawienie rozrządu


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam czy ktos dokladnie moze opisac poprawne ustawienie rozrządu bfb . Dzisiaj zabralem sie do pracy ..niby znaki wykonalem ale mam obawy co do poprawności utawienia. Szukałem znaku na kole zębatym od strony skrzyni ale nic nie widzę. Dodam ,ze po wymianie coś wyje takie cykliczne buczenie , napinacz napiety na znaku . Możliwe ,ze przestawilem rozrząd o 1 ząbek lub 0.5 . W bfb na kole pasowym z przodu jest jakiś znak? Tak jak w aeb strzałka na obudownie roz. i wyciecie na kole ?  Oryginalnie w aucie byl napinacz gazowy lub olejowy , taraz INA daje zwykle napinacze , pasek przez ten napinacz na gornym kole jest prowadzony po samym rancie w strone zderzaka. Chciał bym sprawdzic czy znaki mi sie zgrywają ale gdzie ich szukac u góry na kole jest widoczny ale na dol na wale ?

Edited by adeksus89
Posted

Przy ustawieniu GMP znaki na kole rozrządu i kole pasowym muszą się pokrywać. Dodatkowo powinny się pokrywać znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła.

Ustawiałeś rozrząd na swoich znakach czy jak?

  • Upvote 1
Posted

Zloguj kanał 093 na postoju będzie widać czy rozrząd ustawiony ok.

Posted

jutro rano sprawdzę na spokojnie jeszcze raz dokladnie czy znak z wału zgrywa się ze znakiem na kole od wałków. Jakie wartości powinny byc na kanale 93 ? 

Posted

tak wygladają logi na zimnym.  Z tego co widze rozrząd jest przestawiony maxymalnie o 0,5 ząbka według znaku na na górnej obudowie. Rozrząd wydaje dziwne dźwięki , cykliczne uhuhu napinacz napiety odpowiednio  dodam ,ze na starym rozrz. wszystko chodzilo cicho az milo

aaaaa3e.png

Posted (edited)

Dopuszczalne wartości w 93 to -3 do +6. Ten dzwięk zanika po delikatnym dodaniu gazu? Zapewne hałasuje pasek rozrządu jak to zazwyczaj w zestawie INA. Problem często poruszany tu na forum jak i na zagranicznych forach i filmikach z youtuba. Ja mam to samo, nie zawsze, ale jest :P

Edited by przem8
Posted

czyli u mnie jest oki? nie wiem jak interpretować logi z tych 3 kanałow  90, 91 ,93    idle stabilization  w jednostkach kw jest  nie moge porównac 2 wartosci dla np 2 wałków tak jak to widze na forum 

Posted (edited)

No cóż przejechalem juz dobre 200km na nowym rozrządzie i co widzę ciągle coś cyklicznie wyje jest to az wkur...  slychac to na wolnych obrotach. Ludzie piszą ,ze pasek się ulozy nie rozumiem co moze sie ukladać.... Od początku powinno wszystko grac i być cicho. Czy błąd popełniłem przy montażu? , caly czas mam wrażenie ,ze pompa wody hałasuje . Czuje ,ze zalozyłem za ciasno pasek miedzy kołem wału a górnym kołem zębatym .

Edited by adeksus89
  • Upvote 1
  • 5 months later...
Posted

@adeksus89 rozwiązałeś problem?

  • 4 weeks later...
Posted
W dniu 12.06.2018 o 01:09, jolley napisał:

@adeksus89 rozwiązałeś problem?

tak, zmienilem pasek na contitech i pompe wody na skf. Cisza:) 

Posted

Ja na początku miałem rozrząd INA. Coś chrobotało. Teraz mam rozrząd z ASO i chrobocze, ale o wiele mniej. Trzeba się wsłuchać. To pasek czy pompa czy co?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...