Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy niskich obrotach po dodaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam niestety problem z Audi A4 B5 1.6 benzyna + gaz.

Samochód szarpie gdy wkręcam go na obroty, gdy jest poniżej 2 000 obrotów/min a ja wciskam pedał gazu. Czasem również słychać strzał gdzieś pod podłogą auta.

Sytuacja występuje niemal ciągle gdy samochód jeździ na gazie.

Na benzynie zdarza się to rzadziej ale najczęściej gdy auto osiągnie temperaturę 90 stopni. Gdy temperatura spadnie auto rzadziej szarpie.

Opublikowano

Miałem podobną sytuację, pod podłogą słychać było stuki. Doszło do tego, że silnik nie palił na wszystkie cylindry. Po wymianie świec i kabli wszystko ustało. Nie szarpie, nie gaśnie na wolniejszych obrotach.

Opublikowano

dzięki za wiadomość, u mnie problemem była cewka

Opublikowano

witam dołączę się do tematu jeśli można  

Mam również problem z moja audi mianowicie szarpie na gazie do 2000 obr. potem już nie , odpalanie rano na zimnym jest utrudnione na biegu jałowym na benzynie czy lpg szarpie silnikiem. Po  podłączeniu pod komputer okazało się że jest  błąd, wypadanie zapłonu 1 i 3 cylinder , mechanik stwierdził iż należny wymienić cewkę. 

Czy posiada ktoś oryginalna używaną cewkę do mojej audi a4 b5 1.6 8v ANA z roku 2000 

Jak ja wymienić samemu i gdzie się ona znajduje

Opublikowano

Świece też bym sprawdził bo mogą już być wydłużone. 

Gdzie cewka - zdejmij czarny dekiel z góry silnika to znajdziesz. 

Opublikowano (edytowane)

świece dokradnie w tamtym roku w lutym były wymienione jakieś ponad 20 tys km na nich przejechałem tylko jakieś tanie NGK mi mechanik założył, morze to one są tu winne ale trzeba sprawdzić wszystko w tym względzie. 

jakiej firmy świece polecacie i przewody 

Edytowane przez kros79
Opublikowano

wymienilem swiece na dedykowane do modelu silnika bylo ok az do wczoraj znowu zaczelo sie szarpanie na biegu jalowym na gazie i benzynie 

Opublikowano

Skoro jakiś czas było OK a wymieniłeś tylko świece, to następne w kolejce są przewody wysokiego napięcia. Cewka raczej sprawna bo po wymianie świec działała przecież poprawnie.

Podejrzewałbym, że przebicie następuje gdzieś w okolicach "fajek" świec. Przy wyciąganiu "fajek", szczególnie bez odpowiednich szczypiec, dość łatwo uszkodzić izolację. Możesz spróbować popatrzeć w ciemnościach na okolice świec przy pracującym silniku. Może pokaże się miejsce przebicia.

 

 

Opublikowano
W dniu 30.01.2018 o 20:35, maciej_m napisał:

Skoro jakiś czas było OK a wymieniłeś tylko świece, to następne w kolejce są przewody wysokiego napięcia. Cewka raczej sprawna bo po wymianie świec działała przecież poprawnie.

Podejrzewałbym, że przebicie następuje gdzieś w okolicach "fajek" świec. Przy wyciąganiu "fajek", szczególnie bez odpowiednich szczypiec, dość łatwo uszkodzić izolację. Możesz spróbować popatrzeć w ciemnościach na okolice świec przy pracującym silniku. Może pokaże się miejsce przebicia.

 

 

sprawdzę jeszcze raz przewody popryskam woda morze jest jak piszesz przebicie, a jakie to te specjalne szczypce do fajek, jak wymienic przewody 

Opublikowano
48 minut temu, kros79 napisał:

a jakie to te specjalne szczypce do fajek, jak wymienic przewody 

Wpisz sobie w google i zobaczysz. Dobrze w tej roli radzą sobie też długie szczypce do uszczelniaczy.

Opublikowano

tak jak pisałem wymieniłem świece przestało szarpać na jakiś czas potem znowu szarpało przy temp jak był mroź a teraz jest na plusie i nie szarpie 

Opublikowano
W dniu 1.02.2018 o 22:12, przem8 napisał:

Wpisz sobie w google i zobaczysz. Dobrze w tej roli radzą sobie też długie szczypce do uszczelniaczy.

sprawdziłem tak jak pisałeś ze przebicie w okolicach fajek i tak jest niestety ponownie następuje wypadanie zapłonu, na pierwszym cylindrze jest przeskok iskry z kabla na fajkę nawet widoczne to jest w dzień , trzeba będzie wymienić przewody , obecnie są zamontowane o oposie na nich BREMI 2 

Opublikowano

Teraz mam zamontowane Magnetti Marelli a wcześniej miałem NGK.
NGK uszkodziłem właśnie przy wyciąganiu świec jak eksperymentowałem z motorem próbując zmniejszyć konsumpcję oleju. Dodam że używałem specjalnych szczypiec ale doświadczenie przyszło jak już je uszkodziłem.
Moim zdaniem konstrukcja tych z MM jest mniej podatna na przypadkowe uszkodzenia. Co do trwałości to się nie wypowiem bo mam je od listopada.

Trzeba się niestety pogodzić z tym że przewody WN to element, który się zużywa i raz na jakiś czas trzeba się te parę groszy wykosztować.
PozdrawiaMM

Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...