DareG Opublikowano 25 Grudnia 2017 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Witam Urwała mi się szpilka rolki napinacza rozrządu.Rozważam wymianę silnika,ale nie wiem który będzie pasował plug&play i jest najlepszy.Proszę o sugestie i pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Tutaj masz prawie wszystko w temacie wymiany BLB na inny :
DamianT4 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 1.9 BKE najlepsze rozwiazanie w nienajlepszej sytuacji.
piotrsob1 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 1 godzinę temu, DamianT4 napisał: 1.9 BKE najlepsze rozwiazanie w nienajlepszej sytuacji. No to może daj chociaż ze trzy przesłanki przemawiające za takim swapem na miejsce BLB
DamianT4 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło. Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje.
piotrsob1 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 3 godziny temu, DamianT4 napisał: BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło. Oczywiście że taki przeszczep jet możliwy , ale daleko mu do optimum jeżeli chodzi o zakres robót , ilość części do wymiany i w końcu koszt ogólny , by wszystko ogarnąć Zakładając zamiast BLB motor BKD prawie wszystko pasuje P&P a motor jest bez wałków wyrównoważających i imbusowego napędu pompy i nie jest bardziej awaryjny od BKE 3 godziny temu, DamianT4 napisał: Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje. A tu to już namawiasz by stryjek zamienił siekierkę na kijek , akurat z tym motorem mam po drodze od 10 latek i na pewno nikomu go nie polecę jako panaceum na problemy z 2,0 TDI To zamiast niego bez problemu ( P&P ) zamontujesz BKE, choć osobiście ze względu na jakość materiałów i wykonanie zdecydowanie polecam AVF-a
misiek95 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Wkładaj awx avf Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
DamianT4 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 8 godzin temu, misiek95 napisał: Wkładaj awx avf Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali. Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata. Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu
misiek95 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 5 minut temu, DamianT4 napisał: A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali. Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata. Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie.
DamianT4 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 1 minutę temu, misiek95 napisał: Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie. Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE
misiek95 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 1 minutę temu, DamianT4 napisał: Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX
DamianT4 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 30 minut temu, misiek95 napisał: ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ?? Skorupa B7 a wnetrze B6. Chodziło mi po głowie mieszać wiązke silnika z b6 a wnetrza z B7 przy okazji Swapa 2.0TFSi na 1.8T BFB z B6 ale B6 ma jedną szyne CAN a w B7 sa zastosowane szyny CAN niska i wysoka i wyszło ze trzeba było całą wiązke z kompletna elektronika przewalać z B6 do B7.
BartoszBB Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 18 godzin temu, misiek95 napisał: Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie. Dobre auto na lata też tak myślałem Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi...
misiek95 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 8 minut temu, BartoszBB napisał: Dobre auto na lata też tak myślałem Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi... Teraz jeżdże ośką po chipie, b6 quattro po chipie też jeździłem jakiś czas. W pełni świadoma skutków decyzja, mi odpowiada takie zestawienie w 100 procentach
kuba84 Opublikowano 5 Lutego 2018 Opublikowano 5 Lutego 2018 W dniu 3.02.2018 o 20:36, DamianT4 napisał: Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ?? z B7 ... stawiasz wszystko na edc 15. Wszystko się dogaduje ABS/ESP, airbag itp. Ze ECU (z programu) wywalasz błąd airbagów, który zostaje w sterowniku ewentualnie błędy poduszek silnika itp itd. Programowo wywalasz wszystko co nie potrzebne i z założenia jest bezawaryjnie. 2.0 TFSI też możesz spokojnie swapować na 1.8T z B6/7 wszystko będzie funkcjonować. Mam taki swap za sobą i wiem o czym piszę Wracając do TDI również uważam, że zapakowanie zdrowego AVF/AWX to najlepsza opcja w zamian za 2.0 TDI 16V. Ale jak to u nas na 10 osób 11 opinii.
gieras1988 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 ja w miejsce BLB wrzuciłem sprawdzony BKD z golfa V i jestem BARDZO zadowolony, do tego mam fabrycznego multitronika 7 biegów i elegancko sie jeździ, nie trzeba wymieniać wiązek, grzebać w softach i nie wiadomo co jeszcze. Wyjmujesz wkładasz nowy i tyle, ew miska olejowa z BLB w kwietniu zeszłego roku za słupek BKD przebieg ori 210tys z nieruszanymi wtryskami dałem 2800 (wolałem dopłacić do 2800 z wtryskami niż za 2000 bez wtrysków i potem przekładanie swoich co nie jest takie tanie bo głupie uszczelniacze też kosztują) a ze starego BLB odzyskałem z 1700 jak dobrze pamiętam (głównie wtryski, głowica, popychaczze drogo poszły a jeszcze kupa gratów zalega w piwnica), robocizna 1100 plus rozrządy płyny itd. Przejechałem od tego czasu 15tys i dolałem niecały litr oleju 5w30 syntetyk co uważam za dobry wynik 1
Walter White Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 (edytowane) Witam panowie ,mam pytanie jak sie ma zgranie elektroniki z 2.0 16v z 1.9 8v PD i jak wyglada sprawa z 2.0 bkd w a3 i swapem na 1.9 arl/asz/axr... Dziekuje za ew info Edytowane 27 Grudnia 2020 przez Walter White
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się