DareG Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Witam Urwała mi się szpilka rolki napinacza rozrządu.Rozważam wymianę silnika,ale nie wiem który będzie pasował plug&play i jest najlepszy.Proszę o sugestie i pozdrawiam.
piotrsob1 Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Tutaj masz prawie wszystko w temacie wymiany BLB na inny :
DamianT4 Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 1.9 BKE najlepsze rozwiazanie w nienajlepszej sytuacji.
piotrsob1 Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 1 godzinę temu, DamianT4 napisał: 1.9 BKE najlepsze rozwiazanie w nienajlepszej sytuacji. No to może daj chociaż ze trzy przesłanki przemawiające za takim swapem na miejsce BLB
DamianT4 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło. Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje.
piotrsob1 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 3 godziny temu, DamianT4 napisał: BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło. Oczywiście że taki przeszczep jet możliwy , ale daleko mu do optimum jeżeli chodzi o zakres robót , ilość części do wymiany i w końcu koszt ogólny , by wszystko ogarnąć Zakładając zamiast BLB motor BKD prawie wszystko pasuje P&P a motor jest bez wałków wyrównoważających i imbusowego napędu pompy i nie jest bardziej awaryjny od BKE 3 godziny temu, DamianT4 napisał: Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje. A tu to już namawiasz by stryjek zamienił siekierkę na kijek , akurat z tym motorem mam po drodze od 10 latek i na pewno nikomu go nie polecę jako panaceum na problemy z 2,0 TDI To zamiast niego bez problemu ( P&P ) zamontujesz BKE, choć osobiście ze względu na jakość materiałów i wykonanie zdecydowanie polecam AVF-a
misiek95 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Wkładaj awx avf Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
DamianT4 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 8 godzin temu, misiek95 napisał: Wkładaj awx avf Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali. Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata. Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu
misiek95 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 5 minut temu, DamianT4 napisał: A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali. Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata. Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie.
DamianT4 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 1 minutę temu, misiek95 napisał: Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie. Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE
misiek95 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 1 minutę temu, DamianT4 napisał: Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX
DamianT4 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 30 minut temu, misiek95 napisał: ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ?? Skorupa B7 a wnetrze B6. Chodziło mi po głowie mieszać wiązke silnika z b6 a wnetrza z B7 przy okazji Swapa 2.0TFSi na 1.8T BFB z B6 ale B6 ma jedną szyne CAN a w B7 sa zastosowane szyny CAN niska i wysoka i wyszło ze trzeba było całą wiązke z kompletna elektronika przewalać z B6 do B7.
BartoszBB Posted February 4, 2018 Posted February 4, 2018 18 godzin temu, misiek95 napisał: Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie. Dobre auto na lata też tak myślałem Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi...
misiek95 Posted February 4, 2018 Posted February 4, 2018 8 minut temu, BartoszBB napisał: Dobre auto na lata też tak myślałem Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi... Teraz jeżdże ośką po chipie, b6 quattro po chipie też jeździłem jakiś czas. W pełni świadoma skutków decyzja, mi odpowiada takie zestawienie w 100 procentach
kuba84 Posted February 5, 2018 Posted February 5, 2018 W dniu 3.02.2018 o 20:36, DamianT4 napisał: Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ?? z B7 ... stawiasz wszystko na edc 15. Wszystko się dogaduje ABS/ESP, airbag itp. Ze ECU (z programu) wywalasz błąd airbagów, który zostaje w sterowniku ewentualnie błędy poduszek silnika itp itd. Programowo wywalasz wszystko co nie potrzebne i z założenia jest bezawaryjnie. 2.0 TFSI też możesz spokojnie swapować na 1.8T z B6/7 wszystko będzie funkcjonować. Mam taki swap za sobą i wiem o czym piszę Wracając do TDI również uważam, że zapakowanie zdrowego AVF/AWX to najlepsza opcja w zamian za 2.0 TDI 16V. Ale jak to u nas na 10 osób 11 opinii.
gieras1988 Posted February 27, 2018 Posted February 27, 2018 ja w miejsce BLB wrzuciłem sprawdzony BKD z golfa V i jestem BARDZO zadowolony, do tego mam fabrycznego multitronika 7 biegów i elegancko sie jeździ, nie trzeba wymieniać wiązek, grzebać w softach i nie wiadomo co jeszcze. Wyjmujesz wkładasz nowy i tyle, ew miska olejowa z BLB w kwietniu zeszłego roku za słupek BKD przebieg ori 210tys z nieruszanymi wtryskami dałem 2800 (wolałem dopłacić do 2800 z wtryskami niż za 2000 bez wtrysków i potem przekładanie swoich co nie jest takie tanie bo głupie uszczelniacze też kosztują) a ze starego BLB odzyskałem z 1700 jak dobrze pamiętam (głównie wtryski, głowica, popychaczze drogo poszły a jeszcze kupa gratów zalega w piwnica), robocizna 1100 plus rozrządy płyny itd. Przejechałem od tego czasu 15tys i dolałem niecały litr oleju 5w30 syntetyk co uważam za dobry wynik 1
Walter White Posted December 27, 2020 Posted December 27, 2020 (edited) Witam panowie ,mam pytanie jak sie ma zgranie elektroniki z 2.0 16v z 1.9 8v PD i jak wyglada sprawa z 2.0 bkd w a3 i swapem na 1.9 arl/asz/axr... Dziekuje za ew info Edited December 27, 2020 by Walter White
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now