Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budyń pod korkiem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Posiadam Audi A4 B6 1.6 z 2002r, samochód posiada instalacje LPG. Jakieś 3 miesiące temu wymieniałem olej oraz czujnik poziomu oleju. Mam dwa pytania:

  1. Jaki może być powód, że nie otrzymałem informacji o niskim stanie oleju (prawie suchy bagnet) mimo, że czujnik był wymieniony na nowy? Jeżeli nastąpi uszkodzenie czujnika to czy komputer zakomunikuje błąd?
  2. Dziś przy dolewaniu oleju przeraziłem się widokiem jaki zastał mnie pod korkiem wlewu oleju, gruba warstwa "budyńu" tak z 0,5 - 1 cm. Na bagnecie były tylko leciutkie ślady po tym budyńu, a korek cały uwalony. Nie zauważyłem żeby ubywało mi płynu chłodzącego. Czy to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą? Samochodem jeżdżę głównie krótkie dystansy w mieście 10-15 km dziennie w interwałach po 3-5 km. 

20171229_162509.jpg

20171229_162513.jpg

20171229_162640.jpg

Edytowane przez dymekk208j
Opublikowano

Niezła masakra :D Jakie odcinki pokonujesz? Cała odma nadaje się do czyszczenia na peweno. Jakby padła UPG to raczej po takich efektach powinno ubywać tego płynu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Samochodem jeżdżę głównie krótkie dystansy w mieście 10-15 km dziennie w interwałach po 3-5 km.

Opublikowano
Teraz, dymekk208j napisał:

Samochodem jeżdżę głównie krótkie dystansy w mieście 10-15 km dziennie w interwałach po 3-5 km.

To nic dziwnego. Poczyść wszystko i przynajmniej raz w tygodniu postaraj się porządnie przegonić auto w trasie (50km) i powinno być dużo lepiej :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jako, że ze mnie mechanik jak z koziej... wiadomo o co chodzi :) Prosiłbym tylko o informacje z czym udać się do mechanika? Poprosić o wyczyszczenie odmy olejowej? 

Opublikowano

Na pewno nie daj się naciągnąć na dzień dobry na robienie uszczelki pod głowicą. Czyszczenie odmy i zapewne przy demontażu jakieś kolanko czy trójnik się połamie ze starości ale to norma. Jak to zamarznie to może gorszego bałaganu narobić

Opublikowano

Dziękuje za pomoc. Jeszcze ciekawi mnie ten czujnik poziomu oleju, wymieniałem ponieważ rzucał mi ostrzeżeniem pomimo dobrego stanu oleju. Teraz na nowym w ogóle się na mnie obraził i nic nie pokazuje, nawet jak bagnet suchy. Istnieje szansa, że to przez ten "budyń" czy raczej coś z elektronika? 

Opublikowano

Czujnik założyłeś oryginalny czy zamiennik? Nie wiem dokładnie jaką tolerancje mają te czujniki ale w innym aucie z grupy vag ostrzeżenie pojawiło się jak bagnet nie maczał się w oleju i do maksimum brakowało ponad 2l oleju. Jeśli samochód ma skłonności do brania oleju to lepiej częściej samemu to kontrolować :D

Opublikowano

Zamiennik od VEMO jeżeli dobrze pamiętam. Ostatnio zaczęły się problemy z olejem jak zacząłem robić krótkie trasy :(

Opublikowano (edytowane)

Mialem podobnie w innym autku - Opel Meriva - kupilem od goscia za grosze - uszczelka padla taka jego diagnoza 

Ja odkrecilem pokrywe od zaworow, poczyscilem wsio, olej zmienilem, pojezdzilem i po problemie

Na początku kilka razy odkrecalem jeszcze korek wlewu oleju co by odparowalo

Od ponad roku nie ma tej mazi i wsio działa poprawnie

A sprawdz u siebie czy nie ma babelkow w zbiorniczku wurownawczym

Edytowane przez Stichy
Opublikowano
Samochodem jeżdżę głównie krótkie dystansy w mieście 10-15 km dziennie w interwałach po 3-5 km.
W takim razie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie :) Przy takich interwałach i temperaturach panujących obecnie ma zewnątrz to samochód po tych 3 km to dopiero temperaturę zacznie łapać.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...