Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca na jałowym


rogigor

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem koledzy,

zauważyłem, że na biegu jałowym autko na benzynie trochę kolebocze, nierówno chodzi ale nie widać tego na obrotomierzu, na gazie trochę mniej ale też delikatnie czuć.  Niedawno mocno szarpało na benzynie ale było to spowodowane pęknięciem rurki od pokrywy zaworów do odmy. Zakleiłem ją taśmą i jest dużo lepiej ale dalej czuć że nie pracuje idealnie. Podczas jazdy bez zastrzeżeń.

26610801_10215881833822900_1601038837_o.jpg

 

  • Na jałowym korekty krótkoterminowe sięgają czasem nawet -10 na jednym i drugim banku. Podczas jazdy się uspokaja, a korekty długoterminowe niemalże idealnie na 0 +/-2.
  • rozrząd ustawiony u Waskiego w tym roku, wartości we wszystkich blokach 0/1 
  • świece wymienione we wrześniu (NGK)
  • Błędów nie ma (ani wypadania zapłonu ani niczego innego)
  • Katów też nie ma :grin: Po prekatach zostały puszki, głównych nie ma wcale (w planach wstawienie 2 sportowych w miejsce prekatów)
  • przepustnicę wymieniałem na używaną którą dokładnie wyczyściłem przed zamontowaniem + założyłem nową odmę.
  •  
Czy takie drgania i nierówna praca może być spowodowana dalej tą nieszczęsną rurką na zdjęciu powyżej + ogólnie nie wymienianymi nigdy wężykami podciśnienia?  

 

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone wężyki podciśnienia powinny być raczej odpowiedzialne za ew. brak mocy. Silniczek krokowy czyszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Potrafiło nagle zacząćszarpać podczas jazdy, losowo, jakby zapłon wypadał na którymś cylindrze (ale nie było błędów), dlatego wymieniłem przepustnicę i świece ale finalnie okazało się że jedna cewka była z innej parafii i była wadliwa. W każdym razie tamto to była zupełnie inna usterka niż ta teraz opisywana.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś spec sprawdzał kompa pod kątem dawki paliwa? Przy ilu obrotach kończy się nierówna praca silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko dodam gazu jest ok. Nierówno jest tylko na jałowym. Co do dawki paliwa - ja sprawdzam na bieżąco korekty długoterminowe i jest zdecydowanie ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ma za niskie obroty? Moim zdaniem można by spróbować podnieść minimalne obroty do 950 i zobaczyć, czy to wyeliminuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mogę spróbować podbić ale obecnie mam ~750 i wg serwisówki jest to poprawna wartość (ma być między 700-800).

Sprawdziłem też przepływomierz - przy ok. 6000 obr pokazało 167-170 g/s więc teoretycznie wynik poprawny (170/0,8=212.5 km). Mam drugą, podmienię i zobaczę czy to coś zmieni.

Myślę dalej nad tymi przewodami i korektami STFT na minus na jałowym. Zgodnie z instrukcją diagnostyki z 2.0 (ALT):

Cytuj

Nieszczelności w układzie dolotu powietrza, występujące za przepustnicą, powodują spadek podciśnienia. Podciśnienie odpowiedzialne jest za wysterowanie regulatora ciśnienia paliwa. Największe podciśnienie występuje w momencie kiedy silnik pracuje na biegu jałowym a przepustnica jest zamknięta. Wtedy regulator ciśnienia paliwa wysterowany jest na małe ciśnienie. Kiedy wartość podciśnienia maleje (otwiera się przepustnica bądź są nieszczelności) regulator zwiększa ciśnienie paliwa. Wysokie ciśnienie paliwa na biegu jałowym sprawia, że silnik dostaje za bogatą mieszankę, więc ECU broniąc się przed zalewaniem skraca procentowy czas wtrysku, czyli korekty % idą na MINUS.

i w sumie miałoby to sens ale może macie jeszcze jakieś pomysły?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rurka od odmy jest zaklejona to może być nieszczelna, odma odpowiada też w jakimś stopniu za obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podejrzewam, że szukam dziury w całym i wystarczy wymienić tę rurkę na gumowy przewód i 2 opaski i będzie git.

Niemniej podmieniłem przepływomierz i wydaje mi się że jest ciut lepiej. Ale to może być placebo:whistling:.

Poniżej logi 002+032+033 - może ktoś rzucić okiem?

LOG 1 - KLIK

LOG 2 - KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2018 o 22:13, rogigor napisał:

No właśnie podejrzewam, że szukam dziury w całym i wystarczy wymienić tę rurkę na gumowy przewód i 2 opaski i będzie git.

Poza naprawą tego lub wymiana wyczyść odmę zazwyczaj jak nie wymieniana od dawna i nie czyszczona to będzie w środku zasyfiona olejem taką gęstą mazią olejowa...

Wyczyść przewody te plastikowe  razem z zaworem...

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona niedawno ale przewody wyczyszczę. Dam znać jak ogarnę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ja mam to samo u siebie. Wielu użytkowników ASN -a ma takie objawy, przeczytałem wiele postów na ten temat.Walczyłem z tym bardzo długo,wymieniłem wiele części chwilowo było lepiej,teraz często silnik wibruje i już się do tego przyzwyczaiłem,dramatu nie ma choć zdarza się czasem że działa idealnie.O co tu chodzi nie mam pojęcia, dlatego 3mam kciuki,może komuś wreszcie uda się rozwikłać tą zagadkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2018 o 12:40, Robero321 napisał:

Poza naprawą tego lub wymiana wyczyść odmę zazwyczaj jak nie wymieniana od dawna i nie czyszczona to będzie w środku zasyfiona olejem taką gęstą mazią olejowa...

Wyczyść przewody te plastikowe  razem z zaworem...

Faktycznie w tym plastikowym przewodzie takie żółto-czarna maź się nazbierała. Przeczyściliśmy i tymczasowo w miejsce pękniętego przewodu zawitał wąż gumowy 19mm + 2 opaski. Dodatkowo dziś wymieniłem prawie wszystkie przewody podciśnienia, te nad przepustnicą, został tylko 1 schodzący gdzieś pod filtra paliwa - tam więcej zachodu. 

Mimo to dalej bardzo delikatnie czuć drgnięcie co chwilę, ale jest to tak małe że chyba machnę na to ręką...

 

P.S. ciekawi mnie ta maź w przewodzie odpowietrzenia pokrywy zaworów. Płynu chłodniczego nie ubywa, korek oleju czyściutki, dziennie minimum 20km w jedną stronę do pracy... Skąd to się może brać?

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy może macie taką przyczynę jak w innych silnikach.

W misce olejowej znajduje się wałek wyrównoważający i on właśnie odpowiada za bieg jałowy. Tutaj na forum też chłopaki wymieniali wszystko po kolei a okazał się właśnie ten wałek, jeżeli u was w autach jest takie coś to proponuję tam zaglądnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taką 'maź' też miałem w przewodzie odpowietrzenia. Mechanik powiedział, że to norma, zbiera się taki jakby nagar od wysokiej temperatury, nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta mazia to olej który odparowuje i schładzając "skrapla się razem z wodą".

Raz na jakiś czas należy to oczyścić sprawdzić czy działa zawór odpowietrzający i tyle.

 

 

3 godziny temu, k232 napisał:

W misce olejowej znajduje się wałek wyrównoważający

Nie słyszałem o czymś takim.

 

 

 

 

3 godziny temu, rogigor napisał:

został tylko 1 schodzący gdzieś pod filtra paliwa -

filtr paliwa w ASN ie z przodu ???

przecież jest przy zbiorniku  paliwa  nie pomyliło Ci się coś ??

podciśnienie schodzi w dól ale ono idzie gdzieś do błotnika gdzie jest akumulator podciśnienia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Robero321 napisał:

Nie słyszałem o czymś takim.

To masz okazję się tym zainteresować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...