Jump to content
Przerwa techniczna od 18:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNORED

Miękki pedał hamulca po wymianie tarcz i klocków


Recommended Posts

Posted

Witam. Piszę aby się upewnić, bo nie daje mi spokoju pewna rzecz. Otóż miałem wymieniane tarcze hamulcowe - tył i przód, klocki hamulcowe z tyłu ( przednie klocki wymieniam za miesiąc ), oraz z tyłu miałem zastosowany zestaw naprawczy cylinderków, prowadniczek i tych wszystkich pierdółek. Do tego nowy płyn hamulcowy. I teraz po wymianie tych rzeczy pedał hamulca działa całkiem inaczej niż przed wymianą. Otóż przed wymianą wystarczyło, że lekko nacisnąłem hamulec i samochód zaczynał hamować dość mocno. Teraz po wymianie aby zahamować tak jak przed wymianą ( tzn. z tą samą siłą ) muszę pedał wcisnąć zdecydowanie mocniej tzn. pedał musi mocniej wejść w podłogę. Samochód ogólnie hamuje tylko trzeba o wiele bardziej wciskać pedał hamulca. Czy to normalne ? Czytałem, że hamulce muszą się "ułożyć" ale czy to prawda ? Układ został odpowietrzony po wymianie. Czy to wina tego, że mam stare klocki z przodu ? Co sądzicie ? Czy np. za 100 km pedał będzie działał tak jak przed wymianą ? 

Posted

Słabo odpowietrzony układ, gdzieś masz jeszcze powietrze :hi:

Posted

Dodam jeszcze, ze przy uruchomionym silniku popmpowalem pedal hamulca kilkukrotnie dosc szybko i pedal nie robi sie twardy i caly czas schodzi do tej samej pozycji.

Posted

pojeździj troche. daj się elementom dotrzeć i ułożyć. tym bardziej ze nie wymieniłeś wszystkiego na nowe. nie wciskaj mocno bo przypalisz powierzchnię tarcz j bedzie d*pa. jak uklad zapowietrzony to pedal wpada w podłogę. pięćdziesiąt kilometrow spokojnego hamowania i zobaczysz ze bedzie lepiej.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Posted

Masz gdzieś powietrzne

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Posted

Jeżeli nie odpowietrzysz hamulców to nie będzie tak hamował więc dla swojego bezpieczeństwa lepiej pojechać do kogoś albo samemu jak najszybciej 

  • 1 month later...
Posted

Witam, mam podobny problem, 

około 20kkm temu wymieniałem tarcze przód + tył na nowe PowerDisc + klocki ceramiczne ATE, i problem polega na tym ze samochód gorzej hamuje, tzn muszę dość dużej siły używać aby hamować dość skutecznie, da się również wcisnąć pedał w podłogę, czy to normalne ? Czy to efekt klocków ceramicznych które są twarde ?  Dodam tylko ze zadne wężyki od płynu itp nie były ruszane przy wymianie wiec chyba maloprawdopodobne ze zapowietrzony? 

Pozdrawiam i czekam na jakieś rady

Posted

Ja zawsze przy każdej wymianie klocków odpowietrzam hamulce zawsze przy zaciskach płyn najgorzej dostaje w d*pę przy mocnym hamowaniu na starym płynie potrafi go zagotować odpowietrzam nie dla tego ze powietrze moze byc ale dlatego żeby spuścić ten syf co jest w zaciskach...

  • Upvote 1
  • 3 months later...
Posted

To i ja się podepnę do tematu. Dziś wymieniłem tył klocki, tarcze, przeczyszczenie, przesmarowanie tego co trzeba. I pedał hamulca na odpalonym silniku pomału wpada prawie do podłogi jak sie go trzyma. Dodam że przed wymiana tarcze miały spore progi, a klocki na zero i nie hamowało to za mocno ale pedał stał sztywno. (Przy zgaszonym silniku pedał na sztywno). Przejechałem z 10 km i hamuje lepiej niż na zjechanych ale nie cisnąłem do oporu żeby się ułożyły klocki. Ręczny już też trzyma lepiej. Tłoczki wcisnąłem, nie odkręcałem odpowietrznika, nie odpowietrzałem, nic nie było zapieczone, wszystko poszło gładko. Czy problem powoli opadającego pedała bierze się z nie odpowietrzonych hamulców czy z nie ułożonych klocków? (wydaje mi sie że układają się przy pierwszym naciśnięci hamulca) problem w B6 2003 r.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...