Skocz do zawartości
IGNOROWANY

FIS, czy pół-FIS - chce średnie spalanie i nic więcej :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

widziałem i przeczytałem kilka razy instrukcję:

ale to jest zbyt wiele względem tego, co chcę uzyskać :)

Mam wyświetlacz i informacje na nim zawarte takie, jak na zrzucie który dołączam do wątku (nie z mojego auta, moje ma robiony serwis więc wziąłem zdjęcie z neta)..

Jako że w rodzinie same Volkswageny i Skody  z roczników 2000-2003 mam od lat kabelek, mam od lat pełną wersję VCDS'a więc:

BEZ KUPOWANIA MANETKI i innych kombinacji chcę by zamiast potencjalnego maksymalnego zasięgu pojawiło się średnie spalanie.

NIC WIĘCEJ - tylko tyle :-)

Czy jest to do zrobienia prostym sposobem za pomocą VCDSa ?

Jeśli tak, to będę bardzo wdzięczny za łopatologiczny opis jak to zrobić.

Kilka razy czytałem instrukcję dotyczącą przekodowania VAG podaną w wątku który przytoczyłem, ale po tym opisie średnio mam pomysł co zmienić z tego całego gąszczu opcji...

Dzięki z góry !

a4.png

Edytowane przez dj1910
Opublikowano

W B6/B7 nie ma podziału na FIS lub PÓŁ FIS.
możesz (MUSISZ) tylko odblokować dodatkowe pozycje.
Ale żeby to działało, MUSI być odp. Manetka. Tylko tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A manetka 20zł.

Opublikowano

Przecież tu nie chodzi o kasę. Swoją drogą nie wierzę, że za 20 zł da się kupić manetkę w dobrym stanie...

Aktywację "komputera" jak wiadomo robi się w ECU poprzez odpowiednie zakodowanie VAGiem. Do tego manetka nie jest potrzebna, aby sam "komputer" ruszył co z resztą mówi pierwotna instrukcja. Tak samo tempomat w Octavii I - koduje się specjalnym kodem i opcja jest już online...

Nie ma natomiast informacji, czy po samej aktywacji za pomocą VAG'a da się ustawić jakiś konkretny zestaw danych z "komputera". 

Manetkę zarówno do "kompa "jak i  drugą do tempomatu sobie kupię na wiosnę i jak będzie ciepło to to zrobię, teraz bez rozgrzebywania auta chcę się dowiedzieć czy samym VCDSem mogę uzyskać "efekt przejściowy" ;)

Opublikowano

Nie da sie zakodować by pokazywał średnie spalanie, nawet gdy aktywujesz pełnego kompa bez manetki. Bedzie zasięg i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A nawet gdyby się dało ustawić średnie spalanie to jak byś kasował jego wskazania bez przycisku na manetce ???

Palca w rurę włożysz ???

 

Opublikowano
21 minut temu, Fido napisał:

A nawet gdyby się dało ustawić średnie spalanie to jak byś kasował jego wskazania bez przycisku na manetce ???

Palca w rurę włożysz ???

Przecież 2h po zakończeniu podróży wszystkie informacje (czas, odległość oraz średnie spalanie) się resetują. W VW Bora (2000), VW Passat (2002) i Octavii (2001) tak jest, nie sądzę  aby w tym aucie było inaczej.  Więc nie w tym problem...

 

32 minuty temu, OskiUK napisał:

Nie da sie zakodować by pokazywał średnie spalanie, nawet gdy aktywujesz pełnego kompa bez manetki. Bedzie zasięg i tyle.

No i to jest konkretna odpowiedź. Nie da się to się nie da, teraz wiem że trzeba wykonać full zestaw operacji aby banglało. Dzięki za odpowiedź pozbawioną zbędnej filozofii.

 

Opublikowano

Tyle że w audi są dwa, chwilowe i ogólne (lub jak je tam inaczej zwał).

Jak byś ustawił ogólne to niczym wskazań byś nie zresetował bo czym ?

Nie kombinuj tylko zrób jak piszą,manetka,kodowanie i ciesz się wskazaniami jakimi chcesz.

Opublikowano

W pozostałych vag'ach także jest wskazanie dla pojedyńczego przejazdu i dla dluższego okresu ;)

Opublikowano

No i przy wskazaniach dłuższego okresu bez odpowiedniej i zakodowanej manetki byś nie wyzerował sobie tych wartości.

Opublikowano

ostatnio u siebie zmienialem sam manetke i sam sobie zakodowałem. robilem to 1 raz o 21:00 przy swietle z telefonu. Zajeło mi to łącznie 2h.

Teraz zrobiłbym to w 30min

Opublikowano
14 godzin temu, dj1910 napisał:

Przecież tu nie chodzi o kasę. Swoją drogą nie wierzę, że za 20 zł da się kupić manetkę w dobrym stanie...

Aktywację "komputera" jak wiadomo robi się w ECU poprzez odpowiednie zakodowanie VAGiem. Do tego manetka nie jest potrzebna, aby sam "komputer" ruszył co z resztą mówi pierwotna instrukcja. Tak samo tempomat w Octavii I - koduje się specjalnym kodem i opcja jest już online...

Nie ma natomiast informacji, czy po samej aktywacji za pomocą VAG'a da się ustawić jakiś konkretny zestaw danych z "komputera". 

Manetkę zarówno do "kompa "jak i  drugą do tempomatu sobie kupię na wiosnę i jak będzie ciepło to to zrobię, teraz bez rozgrzebywania auta chcę się dowiedzieć czy samym VCDSem mogę uzyskać "efekt przejściowy" ;)

Ile chcesz takich manetek? 10? 20? A jak powiem, że ostatnio wyrzuciłem sedanowe manetki pod FIS w ilości kilkudziesięciu to uwierzysz? :)

Opublikowano (edytowane)

Wiesz, jedni zbierają pudełka od pizzy, inni gwoździe, jeszcze inni znacznki, a Ty jak widać zbierasz manetki od A4 B6 ;) 

Tylko w przeciwieństwie do powyższych, nie wiem gdzie je zbierać ;) Jeśli Ci już żadna nie została, to pewnie będę musiał się udać na allegro tudzież na OLX ;) Chociaż piszesz sedanowe tak więc lipa, bo ja mam kombi.

Edytowane przez dj1910
Opublikowano

Kolega bigmann ,(nw czy dobrze napisałem) czesto je miewa

Opublikowano (edytowane)

Manetka do Avanta 40zł

Edytowane przez JawoR36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...