dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Cześć, mój ALTek jest w trakcie montażu LPG. W zasadzie instalacja została już założona, aż dzwoni do mnie gazownik i się pyta czy "auto było tuningowane oprogramowaniem" ?? Graty w silniku są seryjne. Gazior twierdzi, że auto jest "podkręcone" w dolnym zakresie obrotów bo od 3 tysięcy na gazie śmiga już elegancko bez żadnych kombinacji z ich strony. Auto z niemcowni, od 3 tygodni moje. Konfiguracja gazu: Najnowszy KME Nevo, Barracudy pojedyńcze i reduktor Magic. Gazownik zagazował już z powodzeniem ALTeka mojego Szwagra (Passat B5 FL - ten sam zestaw gratów LPG) a wcześniej mój 2.0 AQY z Octavii i jeszcze kilka aut znajomym. Powiedzmy, że im ufam bardziej jak mniej. Twierdzi, że auto dziwnie szybko zapierdziela (chociaż wg mnie jeździ słabiej niż Octavia 2.0 AQY). Ma problem z bardzo dużymi (wg niego) czasami otwarcia wtrysków na niskich obrotach. Na wyższych obrotów wg niego zachowanie silnika jest "seryjne, bez modyfikacji". Jutro ma jeszcze sprawdzić drugi sterownik. Kto by tuningował wolnossącego ALTeka ? Jak to sprawdzić za pomocą VAGa ? Kabel i soft posiadam. Szkoda mi kasy i czasu na hamownie, podgrywanie MAP u tunerów itd...i tak już auto w zakładzie LPG spędziło o jedną dobę za dużo... Edytowane 8 Lutego 2018 przez dj1910
radekjez Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Cześć, mój ALTek jest w trakcie montażu LPG. W zasadzie instalacja została już założona, aż dzwoni do mnie gazownik i się pyta czy "auto było tuningowane oprogramowaniem" ?? Graty w silniku są seryjne. Gazior twierdzi, że auto jest "podkręcone" w dolnym zakresie obrotów bo od 3 tysięcy na gazie śmiga już elegancko bez żadnych kombinacji z ich strony. Auto z niemcowni, od 3 tygodni moje. Konfiguracja gazu: Najnowszy KME Nevo, Barracudy pojedyńcze i reduktor Magic. Gazownik zagazował już z powodzeniem ALTeka mojego Szwagra (Passat B5 FL - ten sam zestaw gratów LPG) a wcześniej mój 2.0 AQY z Octavii i jeszcze kilka aut znajomym. Powiedzmy, że im ufam bardziej jak mniej. Twierdzi, że auto dziwnie szybko zapierdziela (chociaż wg mnie jeździ słabiej niż Octavia 2.0 AQY). Ma problem z bardzo dużymi (wg niego) czasami otwarcia wtrysków na niskich obrotach. Na wyższych obrotów wg niego zachowanie silnika jest "seryjne, bez modyfikacji". Jutro ma jeszcze sprawdzić drugi sterownik. Kto by tuningował wolnossącego ALTeka ? Jak to sprawdzić za pomocą VAGa ? Kabel i soft posiadam. Szkoda mi kasy i czasu na hamownie, podgrywanie MAP u tunerów itd...i tak już auto w zakładzie LPG spędziło o jedną dobę za dużo...Moze byc podkrecone mozna wyciagnac okolo 10km więcej wiec moze i cos bylo robione Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Ok, jak to najtańszym kosztem zweryfikować ? tzn bez hamowni mając zwykły kabel VAG i VCDSa ?
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 13 minut temu, dj1910 napisał: Ok, jak to najtańszym kosztem zweryfikować ? tzn bez hamowni mając zwykły kabel VAG i VCDSa ? Dobry gazownik powinien mieć vaga i podstawowe pojęcie na ten temat. Kabel + vcds i log 2+33 na pb wyjaśni wszystko.
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) No dobra - on właśnie twierdzi że są wywalone w kosmos czasy wtrysków na dolnych partiach obrotów z powodu zwiększonej dawki paliwa. Niby ALTek pozwala w ten sposób zapodać te parę kuni więcej...totalny bezsens jak dla mnie ale może w niemcowni komuś taki deal się spodobał.. Zadzwoniłem do szefa ekipy/właściciela firmy (który od lat współpracuje z KME) i jutro ma przyjechać inny sterownik a jak on nie da rady auto trafi do lab'a KME gdzie albo odkręcą tuning auta albo zrobią ustawienia pod ten tuning. Właśnie o to mi chodziło, aby teraz nie latać po mieście i kombinować z odkręcaniem zmian w ECU itp pierdoły... Auto na benzynie jeździ elegancko. I co najlepsze, dziś były zmienone świece i te zdejmowane to były fabryczne...przeżyły 250tyś km i dalej auto jeździło na nich ok Zapłon nie wypadał nic a nic. Edytowane 8 Lutego 2018 przez dj1910
Łukasz13 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Pewnie ma problem z ogarnięciem długich czasów wtrysku przy rozgrzewaniu silnika tzw. zimny vag, dlatego coś wymyśla
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Też się nad tym zastanawiałem aczkolwiek jak pisałem wyżej, Passat z ALTkiem Szwagra został tam zagazowany bez żadnego problemu. Jego jest z 2002 a mój z 2003 ale chyba żadnych różnic być nie powinno...ten sam kod silnika... No nic, zobaczymy co będzie - szef się zobowiązał że będzie ogarnięte to zakładam, że tak się stanie Żona też twierdzi, że to auto jakoś mega przyspiesza a ja jakoś tego nie czułem :-P
Łukasz13 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 To że tam ktoś robił jest baaardzo mało prawdopodobne, więc albo jest problem z tym co pisałem wyżej, albo auto nie jest do końca sprawne, diagnostyka vagiem pewnie być coś wyjaśniła.
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Auto jest OK. VAGiem sprawdzone w 100%, błedów brak, korekty mieszanek bliskie ideałowi. Na benzynie jeździ bez absolutnie żadnego zarzutu. Edytowane 8 Lutego 2018 przez dj1910
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Skoro na pb jest wszystko cacy to po prostu nie potrafią tego wystroić i tyle. Możesz się pochwalić co to za warsztat? Tylko bez bełkotu typu mojego znajomego znajomy itp...
tracer123 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 mojego alt też się nie da wystroić na gazie i mam zimnego vaga. normalnie powinien podłączyć komputer i pojechać w trasę z logami, ja się tak bujałem 15km, przełączał gaz-benzyna do póki nie było ideolo. swoją drogą, świece 250kkm? już po 50kkm zaczyna tracić moc, szarpać i ciężko jest odpalić.
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Warsztat Wojtgaz, ulica Malownicza (Łódź). Ale nie podaję ich danych po to, aby im pocisnąć bo ogólnie to jestem z nich zadowolony. Stąd zdziwiony jestem problemami przy tym motorze, gdzie jak pisałem wyżej...no wiecie Jeśli nie ma tu żadnego tuning'u (i jest to zwykła wymówka) to skłaniam się ku opinii tracer123. Szkoda, że nie mam auta to sam bym pojechał zebrać te logi czasów wtrysków VAGiem :-/ Co do świec - nie raz spotkałem się z opinią, że świeczki na pierwszy montaż a najlepszy zamiennik czy to Beru czy NGK to dzień do nocy jeśli chodzi o jakość. Kolega z pracy ma Octavię II 1.4 TSI (słynna CAXA...), 100 tysięcy przelotu i jeździ na fabrycznych świecach i dalej jest ok.
bochenowski Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Moze nie potrafią tego ustawić. Ja w b7 1.8t jeździłem od mechanika do mechanika z takim problemem iż rano auto szarpało na benzynie i nie miał siły jechac przez kilka sekund. Dopiero jak złapał temperaturę objawy ustępowały. Wymieniłem pompę paliwa, świece, cała diagnostyka dwa filtry paliwa. Okazało sie ze zle mi wyregulowali instalacje lpg i były zbyt duże dawki gazu przez co komputer miał problem z mapa na benzynie i dlatego tak szarpało. Podjechałem do speca który gaz zakłada 20 lat, wszystko ogarnął poprawił ustawił i jest git. Ale przez tych gazowników którzy zakładali mi gaz straciłem 2 tys, w te pompy świece itd instalacja identyko jak u Ciebie Edytowane 8 Lutego 2018 przez bochenowski
dj1910 Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Hmm ale od dupnej regulacji instalacji gazowej to mapy w VAGach się przecież nie rozjeżdżają, znaczy się mapy wtrysków benzynowych nie ulegają modyfikacji chyba, że ktoś podegra inną mapę specjalistycznym oprogramowaniem. Rosną jedynie wartości korekt krótko i długo-terminowe które rejestrują odchylenia od tego, jakich warunków pracy układu zapłonowego oczekuje ECU. Ja też nie z takich którzy dadzą sobie wcisnąć, że pół silnika do wymiany wiem, że motorek zapitala na benzynce jak malinka więc nic wymieniać nie zamierzam heh. Te świece jedynie mi kazali zmienic i mieli w 100% racje, stare były syf full opcja. Im więcej o tym myślę, mam wrażenie że po prostu o czymś nie pamiętają - i te długie czasy wtrysków na niskich obrotach w tych silnikach to jest standardowa rzecz. Dobrze, że szef zakładu kumpluje się z właścicielem KME więc najwyżej chłopaki z KME ogarną temat. I mam obiecane, że będzie to bez dodatkowych kosztów
rade Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Regulowali to w ogóle w czasie jazdy patrząc na odczyty sondy lambda ? Bo mam wrażenie, że nie bardzo. Też miałem Nevo i dało się to spokojnie poprawić ale tylko patrząc na korekty, inaczej zalewał gazem na niskich obrotach co powoduje szarpania i nie równą pracę a znów na wysokich brakowało mu paliwa. W środkowym zakresie obrotów za to było ok nawet po auto kalibracji
dj1910 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 4 godziny temu, rade napisał: Regulowali to w ogóle w czasie jazdy patrząc na odczyty sondy lambda ? Bo mam wrażenie, że nie bardzo. Też miałem Nevo i dało się to spokojnie poprawić ale tylko patrząc na korekty, inaczej zalewał gazem na niskich obrotach co powoduje szarpania i nie równą pracę a znów na wysokich brakowało mu paliwa. W środkowym zakresie obrotów za to było ok nawet po auto kalibracji Wiesz, goście założyli już setki instalacji gazowych więc powinni to wiedzieć, ale... ale jak do nich zadzwonię to o to zapytam :-)
bochenowski Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Ci co montowali u mnie tez tak twierdzili i niestety robotę spierdolili ?
rade Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 6 godzin temu, dj1910 napisał: Wiesz, goście założyli już setki instalacji gazowych więc powinni to wiedzieć, ale... ale jak do nich zadzwonię to o to zapytam :-) Jakość nie ilość Też robiłem u gościa, który cała okolicę zagazował, ale był leniwy i w teren nie jeździł z własnej woli ... Za to po małej słownej "motywacji" wystroił elegancko Da się to prosto sprawdzić : VAG i logi grupa 002 + 033 tylko dla odmiany na gazie, będzie widać czy go zalewa czy ma za biednie Szczególnie jak benzyna była OK to wszelkie zawirowania gazu będzie widać
dj1910 Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 Saga zakończona pomyślnie. Instalacja była i jest założona bez zastrzeżeń, problem był w utworzeniu mapy gazowej. Sterownik po zebraniu map beznynowych na trasie trafił bezpośrednio do chłopaków z KME (firma Łódzka więc dało się sprawę ogarnąć dziś od ręki) i założyli ponoć jakiś bardziej modyfikowalny układ dla aut ze zmodyfikowanymi mapami PB i bez problemu skonfigurowali na ich podstawie prawidłowe mapy gazowe. Dziś pykniete tylko 70 km po mieście ale auto na gazie śmiga jak na benzynie. Czyli wychodzi jednak na to, że ktoś w Niemcowni mapy PB musiał lekko zmodyfikować. Na bezynie jeździłem troche eco-driving'owo a teraz na ElPiGi poszedł pedał gazu w podłogę i jestem w szoku jak ten motór zapitala. Jak ktoś ma namiary na tanią hamownię w Łodzi to z ciekawości podjadę sprawdzić
Makale Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 Zmień gazownika. 10Km więcej z ALT i to z dolnej partii obrotów... Dobry tekst na poprawę humoru na wieczór.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się