luuzzaczek Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam, od kwietnia ubiegłego roku jestem posiadaczem Audi A4 B7 Avant 1.9tdi BRB i od grudnia borykam się z niemałymi problemami. Miesiąc po wykonaniu przeglądu po zakupowego (tj. wymiana oleju, filtrów, rozrządu itp) padł mi DPF. Usunięto go mechaniczne oraz programowo (pozostała pusta puszka). Około dwóch tygodni później padła mi turbina. Auto zaczęło niemiłosiernie kopcić na wolnych obrotach na biało. Poddałem ją regeneracji. Razem z turbiną były wymieniane uszczelki pod pompkami, z uwagi na to że auto nie zapalało normalnie jak stało dłużej na wzniesieniu (silnik do góry). Podczas wizyty została zmierzona kompresja na zimnym silniku auto miało na: 30, 30, 30, 29 bar. Po wywaleniu dpf turbina miała efekt "sowy". Auto po tych wszystkich zabiegach kopciło na wolnych obrotach i podczas ruszania niebiesko-szarym dymem. Pojeździłem z tym do grudnia. Zrobiłem około 4tys. km. W grudniu postawiłem samochód do warsztatu na sprawdzenie regenerowanej turbiny. Okazało się że kopceniu są winne 4pompowtryski (sprawdzone na stole). Zregenerowano je. Odebrałem auto od mechanika przed świętami, a po świętach wstawiłem z powrotem z uwagi na występowanie takiego samego kopcenia. Dodam że spaliny były śmierdzące (gryzące). Wyjęto pompki i sprawdzono na stole - diagnoza wszystko ok. Następnie podejrzenie padło na mapę - rzekomo po usunięciu dpf została sknocona. Sprawdził to tuner który to robił i stwierdził że wszystko jest w porządku. Wymieniono pompkę w zbiorniku paliwa (rzekomo miała ciśnienie, ale nie miała wydajności która wynosiła 41 l/h). Po wymianie pompki zdaniem mechanika coś się polepszyło ale było jeszcze nie ok. Pomierzył pompę tandem i ciśnienie na obrotach wynosiło 7bar. Stwierdził że mało i wymieniono na oryginał Boscha. Po wymianie pompy nadal nie było ok. Szukali winy w silniku. Dokonano znowu pomiar kompresji i wynosiła: 30, 28, 28, 28 (również na zimnym silniku). Skąd taki spadek? Dla pewności sprawdzono jeszcze korbowody czy nie są pokrzywione. Były ok. Dzień przed odbiorem stanęło na tym że sterownik silnika jest walnięty. Mieli podmieniać i sprawdzać, aż tu nagle dzwoni i mówi że samochód jest do odbioru. Pytam się co było przyczyną? A on że źle ustawiony rozrząd. Drążąc temat pytam się co było nie tak w tym rozrządzie? A mechanik, powiedział że był całkowicie sknocony, tj. przestawiony kąt synchronizacji (wynosił on przed naprawą 0, dawka paliwa przy tym ustawieniu wynosiła 15-17mg, korekcje były w normie, a bipy około -60) i że zasięgnęli opinii w serwisie i powinien wynosić -4 bo jest to druga generacja tdi. Faktycznie auto po tym przestało kopcić, ale jest wg mnie głośniejsze (buczy przy przyspieszaniu i odejmowaniu gazu). Korekty pompek wyglądają następująco na biegu jałowym: 0,00; -0,25; 0,00; 0,25. Bipy wszystkie na minusie w okolicach -60. Dawka na biegu jałowym około 4,6mg. Rzeczywisty kąt synchronizacji to -3,6. Dodam jeszcze że w między czasie w puszce po DPF zamontowany został blok katalizatora aby utrzymać ciśnienie w układzie wydechowym i żeby wyeleminować efekt "sowy". Ktoś może mi pomóc w ocenie rzetelności tego mechanika? bo coś czuję że nie potrzebnie poszlo około 6tys zł w "pseudo" naprawy.... Skąd są tak wysokie bipy? Skąd te buczenie? Jaka powinna być poprawna synchronizacja wałka rozrządu dla tego silnika? Prosiłbym o pomoc bo już opadają mi ręce.....
kamil-vag Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Synchro, dla każdego silnika ma zalecane 0,0 z odchyłką +/- do 1,1. Nie wiem czy BRB nie będzie już z tych TDI gdzie +/- 60 BIP jest jeszcze OK. Pytanie jakie tam masz pompowtryski ? Widziałeś jakie mają oznaczenia ? z jakimi numerami wsadzili ? Robiłeś komplet logów po naprawach ? Wszystko jest OK ? ? ?
luuzzaczek Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 Wtryski były z końcówką BP, dzisiaj jeszcze pompiarz sprawdzał czy się zgadzają ze sterownikiem. Mówił że jest ok. Ale to tylko z relacji tego kto naprawiał. Logi wychodzą ok. Oprócz tego kąta. Obawiam się jak przestawię kąt to znów dawki będą rzędu 14-17mg. Korekcje wyglądają ok, grupa 18 też, te bipy są dziwne bo jak kupiłem autko to ich wielkość była max rzędu -30.
kamil-vag Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Sprawdzałeś w VAGu czy nadal masz widoczne grupy od DPF ?
luuzzaczek Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 tzn które grupy? sorry za pytanie ale dopiero się uczę... sprawdzali to w warsztacie i wszystko jest niby ok usunięte. podczas sprawdzania dodatkowo wgrali świeżą mapę i ponownie usunęli dpf i sondę lambde.
kamil-vag Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 067 - 075 jak dobrze pamiętam. Zobacz czy są dostępne na nich informacje...
luuzzaczek Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 a powinny być dostępne? kiedyś patrzyłem to wszędzie były chyba zera i temperatury. ale być może źle kojarzę... czyli może być coś z mapą??? czy coś innego?
piotrsob1 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Uważnie przestudiuj ten temat, jest właśnie wypisz wymaluj o twoim problemie , znajdziesz tam odpowiedzi na większość zadanych pytań : Na pewno synchro ustawione na -4,0 nie jest prawidłowym ustawieniem dla Twojego silnika i to nie ono spowodowało usunięcie efektu kopcenia, tylko montaż katalizatora Co i dla czego masz w zalinkowanym temacie Ustawianie rozrządu w tym aucie jest proste jak budowa cepa , zakładasz blokady wałka rozrządu i wału korbowego, zakładasz i napinasz pasek i po robocie . Jak ktoś jeszcze chce coś nim kręcić to powinien po łapach dostać ... A swoją drogą to szkoda że z pytaniami odnośnie problemu nie zapukałeś na forum od razu na początku, uratował byś duużo kasy Współczuć tylko wiedzy mechaników którzy się do auta dotykali , albo to po prostu naciągacze są Masakra
luuzzaczek Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 Tylko skąd te wysokie dawki jeśli rozrząd jest ustawiony na 0 (14-17 mg). Dodam że wałek rozrządu po oględzinach przez mechanika jest ok...
piotrsob1 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) 57 minut temu, luuzzaczek napisał: Tylko skąd te wysokie dawki jeśli rozrząd jest ustawiony na 0 (14-17 mg). Dodam że wałek rozrządu po oględzinach przez mechanika jest ok... Widać takie być muszą To jest diesel, jak je sprawdzałeś na biegu jałowym to przecież gdyby były za duże to silnik by sam wchodził na podwyższone obroty ( większa dawka paliwa = większe obroty biegu jałowego ) Jak trzyma obroty na jałowym to jest OK, chyba że regeneracja pompek do d*py i silnik nie spala wszystkiego co mu pompki wtrysną Powodem podwyższonych dawek może być też obciążenie silnika , np. wysoki prąd generowany przez alternator , klimatyzacja itp. Ja w każdym bądź razie podwyższonych dawek na tym etapie nie kojarzył bym z kopceniem na biało na biegu jałowym . Tak czy siak chętnie postaram się udzielić Ci odpowiedzi na konkretne pytania , ale postawione dopiero po przyswojeniu całej wiedzy z zalinkowanego wyżej tematu Edytowane 20 Lutego 2018 przez piotrsob1
kamil-vag Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 I do tego by się przydał komplet logów dyn + stat...
luuzzaczek Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) A nie jest przypadkiem tak że im wyższe dawki na vagu to silnik nie dostaje paliwa? Gdzieś o tym czytałem. piotrsob1 czytałem tamten temat i z tego powodu zdecydowałem się na montaż katalizatora. Nęka mnie ten kat synchronizacji i co za tym idzie nieprawidłowe dawki oraz te specyficzne buczenie przy przyspieszaniu i opadaniu z obrotów podczas jazdy Edytowane 20 Lutego 2018 przez luuzzaczek
kamil-vag Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Wszystkie dawki poniżej 3mg i powyżej 9mg na biegu jałowym nie są normalne a ELSA do takich anomalii podpowiada - SPRAWDZIĆ POMPOWTRYSKIWACZE. Co z kolei zgadza się z tym co Piotr pisał: 2 godziny temu, piotrsob1 napisał: chyba że regeneracja pompek do d*py Za dużo w tym aucie się działo, najlepiej by było oddać do kogoś pewnego, sprawdzić ustawienie PD, same pompowtryski też przydałoby się przebadać... albo do testów, włożyć komplet innych. Sprawdzić ten rozrząd... Szkoda tylko Twoich nerwów i straconej kasy :/ 6 tys... można by sobie założyć nowy wałek, zrobić tulejowanie głowicy, wymienić uszczelniacze pompek i pewnie by dalej śmigał... Jakbyś chciał mam akurat 2 szt. do BRB Pewne bo dopiero je wyciągnąłem z mojego 1.4 TDI... Masz jak zrobić te logi ? Żadnych błędów nie pokazuje ? Może G62 coś psoci, albo inny czujnik... Odma drożna ? ? ? Przez nią tez lubi kopcić na jałowym...
luuzzaczek Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Opublikowano 20 Lutego 2018 Widziałem wydruki ze stołów i na stole jest wszystko ok, tj. korekcje i bipy. Cyrk zaczyna się w samochodzie. Dodam że pompki były już 3 razy wyciągane i sprawdzane na stole i nic... Specjalnie kupiłem jakiś kabelek aby sprawdzić tych "mądrych" ludzi. Postaram się wieczorem coś wrzucić. Podpowiedz mi jakie grupy badać bo będę to robił pierwszy raz tzn. chodzi mi o logi. Odma raczej drożna bo widać wydostające sie opary.
kamil-vag Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-logować-w-tdi-pd-za-pomocą-vag-com-vcds/
luuzzaczek Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Opublikowano 4 Marca 2018 Ze sporym opóźnieniem, ale wkońcu udało mi się zrobić logi. Logi zrobione na pełnym rozgrzaniu tak jak zalecał kolega w linku powyżej. Niżej zamieszczam wyniki. Basic settings: grupa 003 http://vaglogi.pl/log-003_kkf22.html grupa 011 http://vaglogi.pl/log-011_qIVmjK.html Statyczne: grupa 001, 004 http://vaglogi.pl/log-001_004_ATnLkc.html grupa 013, 018, 023 http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Pcl8l.html Dynamiczne: grupa 013, 018, 023 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-013_018_023_7eM2d.html grupa 013, 018, 023 (4bieg) http://vaglogi.pl/log-013_018_023_ipj6A9.html grupa 010, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-010_011_D56IY.html grupa 003, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-003_011_W9hQ0gK.html grupa 003, 008, 011 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-003_008_011_qZ3NN.html grupa 001, 004 (3bieg) http://vaglogi.pl/log-001_004_rjzS0.html grupa 001, 004 (4bieg) http://vaglogi.pl/log-001_004_A5fRY.html Prosiłbym o ocenę gdyż zbytnio nie znam się. Z góry dzięki i pozdrawiam.
kamil-vag Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Po logach wygląda to w miarę OK. Przepływomierz sprawny, korekcje w normie, jedynie z turbo jest problem z utrzymaniem zadanego ciśnienia... cały czas jakby nie doładowywał powyżej 3 tys obrotów... Z takim synchro, zawsze będzie twardo klepał... Podejrzane te minusowe bipy na wszystkich cylindrach, ale jeśli sprawdzali ciśnienie na tandemie to raczej jest OK.
luuzzaczek Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Opublikowano 17 Marca 2018 (edytowane) Tzn co może się dziać z turbina? Turbina była robiona i to z tego co mówił mechanik dwukrotnie.... Coś z wysterowaniem nie tak? Ujemne bipy są cały czas tak wysokie.... Pompa tandem wymieniona na nową oryginalną... Czy te synchro nie wpływa negatywnie na silnik? Mam wrażenie że trzęsie silnikiem i odpala jakoś dziwnie... Co robić w tym temacie? Edytowane 17 Marca 2018 przez luuzzaczek
kamil-vag Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 17 godzin temu, luuzzaczek napisał: Turbina była robiona i to z tego co mówił mechanik dwukrotnie.... te dzisiejsze regeneracje po taniości to można sobie w d... wsadzić. Lepiej szukać ORI używki po niedużym przebiegu... potem właśnie jest problem z niedoładowaniem/przeładowaniem, nie ustawiona grucha do nowych podzespołów itd... Pisałem wcześniej, ciężko cokolwiek stwierdzić, bo za dużo było tu robione... skoro dalej jest nie tak, to reklamuj to... tyle kasy wrzuciłeś i dalej d*pa... Ciekawe czy ten rozrząd się zgrywa z blokadami...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się