Skocz do zawartości
IGNOROWANY

silnik 1,8T mocno kopci na niebiesko podczas dodawania gazu


tmarek7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Mam problem jak w temacie. Dodam ze dolewałem co 1,5 m-ca jezeli trafiła się trasa jakieś 4,5 litra oleju.                            Na początku odstałem się do odmy

ale się okazało że jest nawet bardzo czysta. przebieg bardzo mały bo 150000 km (ale nie pewny)

Poyślałem więc o zmierzeniu ciśnienia sprężania i tak:  na 1 -wym -1,26 Mpa na 2-gim 1.2

na 3-cim 1,3 , na 4-tym 1,32 Mpa po próbie olejowej kolejno 1,6   1,55   1,6    1,6 Mpa

Więc zdjąłem rurę z turbo i tu się okazało ze wirnik jest zapieczony (ani drgnie)

wyjaśniło się dlaczego był słaby , brak mu było mocy.

Ale nadal nie wiem dlaczego tak dymi i bierze olej

  Proszę o pomoc i radę

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez turbo wali olej do wydechu (jeśli dolot czysty) albo pierścienie się skończyły.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez turbo przepływa olej chłodzi i Oliwi zarazem, u ciebie już niestety jest tam zapewne wyciek i dlatego masz takie ubytki. Turbo na stół i regeneracja jam masz błędy katalizatora to tym też się od razu zajmij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz.

Rozebrałem turbo (na zewnątrz było suche i w miarę czyste)  wirnik był zapieczony

ale dał się rozruszac i nie ma luzów promieniowych.

Myślę więc że to nie była wina turbiny.

Ale w takim razie dlaczego się zapiekło?

Czyż by nie miało smarowania?

No i to dymienie- po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach nie dymi .

Przy dodaniu gazu pojawia się duża ilośc dymu

Martwi mnie też chyba zbyt duża różnica ciśnienia miedzy pierwszym pomiarem cylindrów 

a próbą olejową a także potęzny ubytek oleju

Proszę o radę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś luzy podłużne? Oleju może nie być bo zanim wyjmiesz turbo to się spali bo idzie na stronę wydechu. Skoro się wirnik zatrzymał to na jego części ślizgowej jest smola. Jaki olej masz zalany i jaki był wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zalany 5W40 ale jak przed tym jak zaczeły sie duże 

ubytki to zmieniłem na 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...