Skubis14 Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 (edytowane) Witam. Miesiąc temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą. Mechanik robił planowanie głowicy, wymienił uszczelniacze itp. Miesiąc po tym jeżdżąc po mieście zauważyłem że samochód zamula, ale tragedi nie było, dało się jechać lecz kiedy wskoczyłem na drogę szybkiego ruchu, coś zaczęło stukać w silniku - to nie bylo ciągle stykanie, chwilę stukało i przestawało na przemian. Po ujechaniu 1 km silnik wskoczył mi na max obroty, mimo tego że miałem na biegu jałowym. Zatrzymałem się i od razu zdusilem go żeby unieruchomić silnik ( 5 bieg, ręczny i hamulec ). Na asfalcie było pełno oleju, który wydostał się od miarki poziomu oleju, a do miski olejowej dostało się bardzo dużo ropy ( było ponad 10 cm poza skala na miarce ). Samochód został scholowany do mechanika który robił mi uszczelkę. Okazało się że pompa paliwowa jest do wymiany - pokazywał mi moją i sprawną żebym widział jaka jest różnica pomiędzy nimi. W pompa była naruszona w środku, przetarta, pełno było opiłków aluminium. Teraz pytanie, czy to aby na pewno tylko pompa jest do wymiany? Skąd wzięło się tyle ropy w misce? Podobno wtryski są jeszcze dobre, bo mechanik odpalił go żeby zjechać z lawety i samochód chodził równo. Jakie mogą być konsekwencje tej awarii? Miał ktoś podobnie? Edytowane 11 Marca 2018 przez Skubis14
piotrsob1 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Przyczyna przedostawania się dużych ilości paliwa do oleju silnikowego w Twoim motorze może być: - uszkodzenie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy - uszkodzenie wewnętrznego uszczelnienia w sekcji paliwowej pompy tandemowej - pęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a przestrzenią skrzyni korbowej Przyczyny napisałem w kolejności prawdopodobieństwa wystąpienia z szansami odpowiednio ( według mnie ) 65, 30 i 5 % Jeżeli uszczelniacze były fachowo wymienione miesiąc temu to logika podpowiada że następnym podejrzanym jest pompa tandemowa, zastanawia mnie tylko ten zbieg okoliczności , że skończyła się akurat po naprawie głowicy Może jestem zbyt podejrzliwy ale jaką masz pewność że mech założył z powrotem Twoją po zrobieniu głowicy ? To tylko gdybanie, ale w take zbiegi okoliczności ciężko mi uwierzyć , tym bardziej że zaraz po awarii z rękawa wyciągnął dla porównania dobry egzemplarz ... Co do przyszłości silnika silnika to duża ilość opiłków aluminium w paliwie zasilającym pompowtryskiwacze mogła zatkać część otworków w sitkach pompowtrysków i może być problem z osiągami silnika . Obejrzyj też wałek rozrządu czy mocno nie ucierpiał jazdy na ON-ie zamiast oleju .... Poza tym taki stan smarowidła mógł źle wpłynąć na łożyskowanie turbiny , wszystko wyjdzie po zlikwidowaniu przyczyny przedostawania się paliwa do oleju i oczywiście jego i filtra wymianie na nowy Edytowane 11 Marca 2018 przez piotrsob1
Skubis14 Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Opublikowano 11 Marca 2018 Sorki, nie jestem nawet w niewielkim stopniu obeznany w sprawach związanych z mechaniką i mogłem pomylić się w nazewnictwie części. Na zdjęciu mechanik pokazał mi tą część, a kolorem pomarańczowym zaznaczyłem miejsce uszkodzenia. Ten element był bardzo luźny
piotrsob1 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Ten element to sprzęgło kłowe niwelujące brak osiowości wałka rozrządu i wałka wejściowego tandempompy i musi być " luźne " Jakby było " sztywne " to niechybnie doszło by do szybkiej awarii Edytowane 11 Marca 2018 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się