daglas Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 Witam Panowie Wertuje od kilku dni temat oil catch tanka w 2.0 tfsi. Wiadomo, ze przez fabryczny zawor pvc sporo syfów idzie na kolektor i zawory. Znalazlem w internecie dwa sposoby na usuniecie odmy. 1. Widac, ze ta opcja odpina calkowicie kolektor zaslepiajac dwa kanaly z pokrywy zaworów i tym sposobem calosc oparów idzie trzecią rurka w dolna czesc silnika ( podobno gdzies w okolice turbiny ) jezeli nadal jest to uklad dolotowy to pewnie zasyfi tez troche intercooler. 2. Tutaj druga opcja juz z tytulowym oil catch tankiem. Tak samo jak w pierwszej opcji opary ida w dół trzecim otworem (btak samo z reszta jak w fabrycznej odmie ). Dwie rurki sa polaczone ze zbiorniczkiem. W wolnossacych opcjach zazwyczaj jedna rurka idzie z odmy w oil catch tank a druga z powrotem w uklad dolotowy dzieki czemu silnik nadal oddycha ale ewentualne skropliny zbieraja sie w zbiorniczku. Tutaj na foto widac ze oba weze sa szczelnie podpiete z pokrywa zaworowa. I teraz pytanie czy takowy oil catch tank posiada jakis zaworek dzieki ktoremu powietrze z niego ucieka ? Moze ktos sie orientowal jaka jest zasada dzialania w tym przypadku ?
HOLMATRO Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Ja bede wywalał całkiem Odme, zaślepie i tyle. Jest drugi zawór którym bedzie ciśnienie uciekało, a nie bedzie jaj z odmą. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
winner4 Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Testowałem oba rozwiązania i w sumie najprostszym i najmniej kłopotliwym jest PCV Delete. Rozwiązanie z catch tankiem jest ok, ale nie można zastosować pierwszego lepszego zbiorniczka, musi być przystosowany zbiornik oraz przewody o odpowiedniej średnicy ponieważ zbyt wąskie przejścia mogą prowadzić nawet do zatoru. PCV Delete zakładam praktycznie wszystkim klientom, którym robię 2.0TFSI, bo jest to rozwiązanie skuteczne. To prawda, że drugi zawór w pokrywie głowicy tzw. "check valve" znajdujący się z drugiej strony jest puszczony bezpośrednio w układ dolotowy od strony turbosprężarki. Zawór ten działa bardziej ciśnieniowo, a zaślepienie przejścia z pokrywy głowicy do kolektora dolotowego nie zwiększa ilości oparów, które wyrzuca "check valve". Po długotrwałym testowaniu nie zauważyłem efektów ubocznych tego rozwiązania. Stosując zaślepienie odmy bardzo mocno ogranicza się powstawanie nagaru więc jak ktoś dodatkowo dba o odpowiednie interwały wymian i jakość oleju to przy takim rozwiązaniu po wyczyszczeniu układu dolotowego ma już problem z głowy na długi okres. Plusem zastosowania zestawu do zaślepienia odmy jest też zmniejszone zużycie oleju gdy auto użytkowane jest głównie w cyklu miejskim co wynika z temperaturowych właściwości oparów olejowych. Gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na stanie zestawy do zaślepienia odmy ponieważ dużo tego montuję więc jestem zaopatrzony w to na bieżąco. 1
qruku Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Najciekawsze że mi właśnie Dominik @winner4 montował PCV Delete Kit i wszystko działa bez zarzutu przy okazji witam kolegę na forum
daglas Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Opublikowano 17 Marca 2018 15 godzin temu, winner4 napisał: Testowałem oba rozwiązania i w sumie najprostszym i najmniej kłopotliwym jest PCV Delete. Rozwiązanie z catch tankiem jest ok, ale nie można zastosować pierwszego lepszego zbiorniczka, musi być przystosowany zbiornik oraz przewody o odpowiedniej średnicy ponieważ zbyt wąskie przejścia mogą prowadzić nawet do zatoru. PCV Delete zakładam praktycznie wszystkim klientom, którym robię 2.0TFSI, bo jest to rozwiązanie skuteczne. To prawda, że drugi zawór w pokrywie głowicy tzw. "check valve" znajdujący się z drugiej strony jest puszczony bezpośrednio w układ dolotowy od strony turbosprężarki. Zawór ten działa bardziej ciśnieniowo, a zaślepienie przejścia z pokrywy głowicy do kolektora dolotowego nie zwiększa ilości oparów, które wyrzuca "check valve". Po długotrwałym testowaniu nie zauważyłem efektów ubocznych tego rozwiązania. Stosując zaślepienie odmy bardzo mocno ogranicza się powstawanie nagaru więc jak ktoś dodatkowo dba o odpowiednie interwały wymian i jakość oleju to przy takim rozwiązaniu po wyczyszczeniu układu dolotowego ma już problem z głowy na długi okres. Plusem zastosowania zestawu do zaślepienia odmy jest też zmniejszone zużycie oleju gdy auto użytkowane jest głównie w cyklu miejskim co wynika z temperaturowych właściwości oparów olejowych. Gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na stanie zestawy do zaślepienia odmy ponieważ dużo tego montuję więc jestem zaopatrzony w to na bieżąco. Co to znaczy, ze zbiornik musi byc przystosowany ? Wiadomo, ze gotowe kity z oil catch tankiem to kilkakrotnie wiekszy koszt niz delete kit. Jakbys mial jednak zakladac do swojego auta to zalozyl bys oil catch tank czy delete kit ? Zakladajac ze koszt bylby porównywalny. Pytam poniewaz w drodze do mnie leci delete kit, mam zbiornik oil catch tank z poprzedniego auta i zastanawiam sie czy to przystosowac czy po prostu zalozyc tylko ten adapter.
winner4 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 5 godzin temu, qruku napisał: Najciekawsze że mi właśnie Dominik @winner4 montował PCV Delete Kit i wszystko działa bez zarzutu przy okazji witam kolegę na forum Witam serdecznie, trzeba było w końcu założyć konto na forum i zacząć się aktywnie udzielać, tym bardziej, że również stałem się posiadaczem OOOO 5 godzin temu, daglas napisał: Co to znaczy, ze zbiornik musi byc przystosowany ? Wiadomo, ze gotowe kity z oil catch tankiem to kilkakrotnie wiekszy koszt niz delete kit. Jakbys mial jednak zakladac do swojego auta to zalozyl bys oil catch tank czy delete kit ? Zakladajac ze koszt bylby porównywalny. Pytam poniewaz w drodze do mnie leci delete kit, mam zbiornik oil catch tank z poprzedniego auta i zastanawiam sie czy to przystosowac czy po prostu zalozyc tylko ten adapter. Pisząc, że musi być "przystosowany" miałem na myśli gównie fakt, że nie może być to pierwszy-lepszy zbiorniczek z allegro. Musi przede wszystkim mieć odpowiedniej średnicy wejście-wyjście, żeby nie robiło zatorów. Dodatkowo ważną sprawą jest umiejscowienie w komorze silnika. Wbrew pozorom catch tank to nie jest tak trywialna sprawa jak się wielu może wydawać, a niech świadczy o tym m.in. fakt jak VW rozwiązał sprawę odpowietrzania w nowych silnikach. Miałem w swoim Leonie (i dalej ma nowy właściciel) PCV Delete przez ponad 40 000km i kompletnie nic się nie działo. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania, ale później po przetestowaniu na swoim samochodzie doszedłem do wniosku, że to sensowne rozwiązanie. Przede wszystkim bezawaryjne (w stosunku do seryjnej membrany, która zwłaszcza przy większym doładowaniu potrafi po pewnym czasie przepuszczać) oraz bezobsługowe rozwiązanie. Zakładam to teraz klientom przy okazji czyszczenia układu z nagaru masowo, założyłem już kilkadziesiąt takich zestawów - jak dotąd bez zastrzeżeń. Do EA113 jak najbardziej polecam.
PMRudy Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Jeżeli zastosuje pierwsze lub drugie rozwiązanie, to czy wówczas będzie ubywalo oleju? Obecnie mam wszystko ori i nie dolewam oleju. Od wymiany do wymiany trzyma stan. 2.0tfsi bgb 2005, wymiana co 15000km. Olej Motul 300v.
KubiaK Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 W dniu 17.03.2018 o 18:50, winner4 napisał: Miałem w swoim Leonie (i dalej ma nowy właściciel) PCV Delete przez ponad 40 000km i kompletnie nic się nie działo. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania, ale później po przetestowaniu na swoim samochodzie doszedłem do wniosku, że to sensowne rozwiązanie. Przede wszystkim bezawaryjne (w stosunku do seryjnej membrany, która zwłaszcza przy większym doładowaniu potrafi po pewnym czasie przepuszczać) oraz bezobsługowe rozwiązanie. Zakładam to teraz klientom przy okazji czyszczenia układu z nagaru masowo, założyłem już kilkadziesiąt takich zestawów - jak dotąd bez zastrzeżeń. Do EA113 jak najbardziej polecam. ja nie bardzo rozumiem jak to w takim razie dziala skoro z tego co widze (chyba, ze sie myle) to ta zeslepka blokuje wszystkie kanaly oprocz 1 z ktorego dochodzi waz z pierwszego separatora oleju na module filtra. w takim wypadku caly ten syf i tak wraca do skrzyni korbowej bo na pokrywie zaworow jest drugi separator i ujscie oleju spowrotem do ukladu. wiec fakt faktem syfic w dolocie nie bedzie ale co z odpowiednim cisnieniem w ukladzie ? no bo w takim celu powstala odma - wiadomo, ze zaden silnik nie bedzie w 100% szczelny ale jesli to ma, az tak maly wplyw, ze po 40000 srania sobie spowrotem w uklad nic sie nie dzieje to ladnie nas w c**ja robia z tymi wynalazkami 1
HOLMATRO Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Jakiego tunera, speca nie pytałem o to, każdy mówił że odma w naszych silnikach to pomyłka; jeden nawet fajnie skwitował - ,ktoś musiał być na niezłej bani albo haju, jak to projektował'. Ja to mam od ok 13 tys km i wszystko kino, a dolot jak nowy.
KubiaK Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 3 minuty temu, HOLMATRO napisał: Jakiego tunera, speca nie pytałem o to, każdy mówił że odma w naszych silnikach to pomyłka; jeden nawet fajnie skwitował - ,ktoś musiał być na niezłej bani albo haju, jak to projektował'. Ja to mam od ok 13 tys km i wszystko kino, a dolot jak nowy. ktos kto to projektowal caly uklad zostosowal sie do zasady przerostu formy nad trescia... nie wspominajac juz o wadliwych samych zaworkach i tych membrankach z plasteliny. ja ogolnie tez jestem ZA czymkolwiek innym niz ORI ? ale jeszcze sie zastanawiam bo opcji jest kilka, ten jest chyba taki najbardziej chamski ale skoro mowicie, ze jest ok...
HOLMATRO Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Nie słyszałem żeby komuś coś się posypało bo wyrzuceniu delete kitu, a i ja póki co mogę chwalić.
black4 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Witajcie, Większość znajomych w A4 B7 TFSI ( i innych EA113) jeżdzi na PCV Delete Kit, dolot ma czyściutki i wszystko gra. W moim przy przebiegu ok. 65 tys. dolot był zaje...... na amen, jakby ktoś grubo masą bitumiczną leciał... Winowajcą był nieszczęsny zawór w odmie... Myślę, że im szybciej się tego ustrojstwa pozbędziesz i zrobisz porządne czyszczenie dolotu tym lepiej... Pozdrawiam Edytowane 13 Grudnia 2018 przez black4
winner4 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Od skrzyni korbowej idzie połączenie w stronę pokrywy głowicy i tutaj nic się nie zmienia. Likwiduje się tylko połączenie pomiędzy pokrywą głowicy i kolektorem. Za pokrywą głowicy jest check valve i tam uchodzi to ciśnienie, które normalnie uchodziłoby w stronę kolektora
black4 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Dzięki Dominik Rzeczowo i na temat, Pozdrawiam
KubiaK Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) 8 godzin temu, winner4 napisał: Od skrzyni korbowej idzie połączenie w stronę pokrywy głowicy i tutaj nic się nie zmienia. Likwiduje się tylko połączenie pomiędzy pokrywą głowicy i kolektorem. Za pokrywą głowicy jest check valve i tam uchodzi to ciśnienie, które normalnie uchodziłoby w stronę kolektora to powiedz mi jeszcze konkretnie gdzie jest ten "check valve" i bede w pelni usatysfakcjonowany p.s dobra juz chyba wiem - musze kiedys po prostu roz..... rozlozyc te cala pokrywe na czynniki pierwsze. jesli ten zawor jest tam gdzie mysle i to dziala to taki delete kit jest jak zloto i nie widze juz zadnych przeciwwskazan ? Edytowane 13 Grudnia 2018 przez KubiaK
skociol Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Witam. Piszecie o silnikach EA113, a co z odma w EA888? Mam 1.8 cdhb po modach i chcialbym kupic oil catch firmy ECSTuning. Z tego co piszecie to byloby najlepsze rozwiazanie bo eliminuje odme calkowicie a oil tank jest podpiety od strony turbo. Co o tym sadzicie? Zobaczcie tutaj: http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/PDF_16620_Audi_B8_2.0T_Catch_Can_Kit.pdf
KubiaK Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 ECSTuning zna sie na rzeczy, solidna firma - ja bym bral : >
skociol Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 Wezme, tylko czy zawory pcv sa takie same w 1.8 i 2.0 tfsi drugiej generacji?
MatteoAlessandro Opublikowano 10 Września 2019 Opublikowano 10 Września 2019 @winner4 a PCV delete kit do CDNC masz albo polecisz gdzie i jaki kupić? Ew jak nie PCV delete kit to może dedyk z oil catch tank kit. Szukam, szukam i znaleźć nigdzie tego nie mogę do CDNC. Z góry bardzo dziękuję za ew pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się