Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z temperaturą - termostat wymieniony i nic


tomasz-gorz

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy problem jest tego typu: objawy takie jak przy padnietym termostacie, na desce wskazówka ani drgnie, na kanale 49 - temp 49*, na vagu max 65 (i to tylko czasmi). wymieniłem termostat (piedburg) zalałem układ płynem hepu g12+ rozcienczonym 1:1 i rozczarowanie, temp taka jak wczesniej, układ odpowietrzyłem, przejechałem ok 40km i czasami temp wchodzila do 80* a pozniej spadała. Waż chłodnica - silnik ciepły tylko przy silniku, od czasu do czasu tylko cały sie zagrzewał. w zbiornku wyrownawczym jest płyn, ale na pracujacym silniku w ogole sie nie porusza. obstawiam padnieta pompe wody?

z układu zleciał cały płyn jaki był, a teraz w zbiorniczku zamiast 'rozowego' hepu mam jakby czysta wode? a ponad 5l wlałem (do minimium)[br]Dopisany: 09 Luty 2009, 17:28_________________________________________________dodam jeszcze ze w samochodzie bardzo szybko łapie temperature i z nagrzewnicy leci gorace powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złapało mi max temp na klimatroniku 85* a pozniej szybko spadała w doł i to dopiero po ok 15-20km, dodatkowo temp rosnie tylko powyzej 2200, jak zwalniam i sie zatrzymuje to spada;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc moze ten termostat pierburga jakas podrobka. trzebabylo z ASO brac.

jest prawdopodobna usterka obydwoch sekcji czujnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury padnięty :mysli:

też tak myślę. Prawdopodobnie czujnik. Jakby pompa walnięta była to by się przegrzewał z braku obiegu. Dobrze by było zmierzyć temperaturę płynu miernikiem z możliwością mierzenia temperatury i porównać to ze wskazaniami zegarów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc moze ten termostat pierburga jakas podrobka. trzebabylo z ASO brac.

jest prawdopodobna usterka obydwoch sekcji czujnika temperatury.

Dokładnie.............w ASO termostat coś ok 60zl kolego :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO termostat coś ok 60zl kolego
około 80 zł plus oring 4 zł

Wymień jeszcze czujnik temperatury i powinno być dobrze w ASO kosztuje 80 zł plus 4 zł oring i płynu to wlej do max a nie do min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem też problem z temperaturą po wymianie termostatu na coś nie ori ze sklepu . po przekroczeniu 3000 obrotów temperatura drastycznie spadała do 60 . ponizej 3tys obrotów 88-90` .wymieniłem termostat na ori z allegro u sprzedawcy autoczesci za 48 zł dotego płyn g12+ i wszystko śmiga jak należy temp 93-96` na klimatroniku

a stary termostat po dokładniejszym oblukaniu miał 2razy cieńszą sprenżynkę niż ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z układu zleciał cały płyn jaki był, a teraz w zbiorniczku zamiast 'rozowego' hepu mam jakby czysta wode? a ponad 5l wlałem (do minimium)

ze niby gdzie zlecial ten plyn? dolewales wode? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w układzie wczesniej był płyn (zielony), wykreciłem termostat i wtedy wszystko wyleciało. zalałem rozowym, ale nie wiem skad ta woda w wyrownawczym, chyba ze ten stary płyn daje taki odcien (moze cos zostało) :confused4: termostat ma numery 1.186.87 B pozniej znaczki vw i audi 044 121 113, jakby ktos mogł sprawdzic w etce czy to org. uszczelka 7.50 w VW Stalowa Wola :blink: z drugiej strony literki BTT i Made in Germany[br]Dopisany: 10 Luty 2009, 15:27_________________________________________________a jak sprawdzic czy czujnik jest walniety? mam vaga;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w układzie wczesniej był płyn (zielony), wykreciłem termostat i wtedy wszystko wyleciało. zalałem rozowym, ale nie wiem skad ta woda w wyrownawczym, chyba ze ten stary płyn daje taki odcien (moze cos zostało) :confused4: termostat ma numery 1.186.87 B pozniej znaczki vw i audi 044 121 113, jakby ktos mogł sprawdzic w etce czy to org. uszczelka 7.50 w VW Stalowa Wola :blink: z drugiej strony literki BTT i Made in Germany[br]Dopisany: 10 Luty 2009, 15:27_________________________________________________a jak sprawdzic czy czujnik jest walniety? mam vaga;)

może będzie błąd G62...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem stary termostat i jest sprawny (włozyłem go do goracej wody i jeszcze przed wrzeniem otworzyl sie) czyli czujnik... jaki? jaki koszt? gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem stary termostat i jest sprawny (włozyłem go do goracej wody i jeszcze przed wrzeniem otworzyl sie) czyli czujnik... jaki? jaki koszt? gdzie?

G62 w ASO 80 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu piszesz G62? bo teraz szukam o tym i znalazłem, cytat: "G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej". ale pojde sprawdzic na vagu co i ktory go boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem co jest grane;) sprawdzilem temperaturę na vagu zimnego i w pełni rozgrzanego silnika dla G2 i G62. Jednoznacznie wykazało, ze G2 jest padnięte :gwizdanie: dzieki za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w AFN-ie czujniki te sa sparowane w jednej obudowie, wiec jak wymieniasz, to praktycznie 1, a teoretycznie 2 :)

raczej: teoretycznie 1 a praktycznie 2 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...