Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejący się 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem audi z silnikiem 2.0TDI CAHA. Wcześniej również miałem diesla 2.0- wciąż go mam dlatego wiem w jakim tempie takie silniki się nagrzewają. W przypadku starego silnika mogłem jechać na przystanek dwa kilometry, czekać tam 10 minut i silnik nie zagrzał się do 80stopni.

Natomiast wczoraj wyjechałem z garażu nowym autem i po max 10 minutach postoju temperatura wynosiła juz ponad 70stopni. Czy ktoś może powiedzieć czy to normalne?  Temperatura zewnętrzna 20 stopni. W krótkiej trasie silnik nie nagrzewa się powyżej 90 stopni.

W poniedziałek samochód leci na sprawdzenie imbusa pompy. Z tego co wiem to trzeba przy tym siągnąć miske a więc gdzie jeszcze warto zaglądnąć przy okazji? 

Opublikowano (edytowane)

jeśli przyszedł czas na  wypalanie dpf temperatura podnosi się bardzo szybko - za 3-4 km jazdy może mieć 90 stopni, zaobserwowałem u siebie takie zjawisko...

normalnie zdecydowanie wolniej przy około 16 stopniach na zewnątrz około 7-8 km jazdy

przy 20 stopniach na zewnątrz stania w miejscu w słońcu może mieć te 70 stopni

pytanie co było dalej?? jechałeś czy garaż?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Zaraz po tym garaż. 

Co ciekawe w dniu zakupu tez zwróciła moja uwagę temperatura, ponieważ znajomy był autkiem w kościele a ja już czekałem u niego pod domem. Gdy przyjechał z kościoła oddalonego o 2km, to silnik miał prawie 90°. Nie pytałem o nic bo wiem ze wracał samochodem 1300km z Niemiec i nic nie mówił o problemie lecz teraz zaczyna mnie to zastanawiać.

Najbardziej mnie zastanawia czy nie jest coś przytarte zwłaszcza ze olej był wymieniany co 30tys. 

Czy mechanik podczas sprawdzania pompy oleju może sprawdzić ogólny stan tłokow- sprawdzić ewentualne przytarcie?

Opublikowano

Potrzebuję teraz 20-30 minut spokojniej jazdy aby temperatura była ok. 90 stopni, silnik CAHA chiptuning ok. 200 KM.

A jakość płynu chłodzącego sprawdziłeś ?.

Wymiana oleju co 30 tys. km, jak silnik miał dobry olej i biegał na długich trasach to nic się nie stało.

Widziałem takie co robiły rocznie ponad 100 tys. km.

Opublikowano

Hm, no to może ma wgranego jakiegoś wirusa? Da się to sprawdzić podłączająć komputer czy musi być hamownia? 

Płyn jest a jak sprawdzić jakość? 

Mój egzemplarz ma nalatane 200k i serwis do końca z odnotowanymi wymianami oleju

 

*Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz
Zapraszam również tu ->Regulamin.

*Proszę uzupełnić profil.

Opublikowano

Jaki rok auta i przebieg ? może skatowany ostro

Opublikowano

sprawdź stan dpf i kiedy  był ostatnio wypalany.. można to kompem zrobić...

BTW - uzupełnij swój profil

Opublikowano

Jest to Q5 rok 2009. Przebieg jak wyżej 200 tysięcy. Przebieg oryginalny serwisowany do końca. To że skatowany raczej odrzucam ponieważ auto pedantycznie zadbane w środku z zewnątrz silnik ładnie pracuje. Dodatkowo sprowadzal go znajomy który jest w temacie a i cena okazyjna to tez nie była

Jest może instrukcja jak sprawdzić ten DPF? Komputer pokładowy jeszcze nie jest mi całkiem znany 

Najbardziej zależy mi na tym by się dowiedzieć gdzie warto kuknac do silnika po prostu by zobaczyć w jakim jest stanie bo jutro leci do znajomego mechanika. Tak aby nie rozbierać całego a coś się dowiedzieć, wywnioskować 

Opublikowano (edytowane)

opisane niżej jak sprawdzić dpf czyli zawartość oil ash, kumaty gość z kompem nie powinien mieć problemu.. (tego nie sprawdzisz kompem pokładowym)

moim zdaniem na "oko" 100% nie sprawdzisz w jakim stanie silnik

podstawa to weryfikacja wycieków, sprawdzenie sprzęgła i dwumasy, stuki w zawieszeniu,wtryski,dpf itp...

jeśli ok to cieszyć się jazdą :) - teraz już auto kupione ...

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Wycieków nie było, silnik nie był czyszczony. Przed kupnem samochod był dokładnie sprawdzony na stacji diagnostycznej i nic nie stwierdzono w zawieszeniu.

Tą temperaturą bede sie interesował. Zaraz po sprawdzeniu pompy oleju pojade do elektromechanika i niech szuka jakichś błędów 

Puki co dziękuje za wypowiedzi, być może faktycznie troche panikuje lecz uważam że nikt nie sprzedaje sprawnego dobrego samochodu dlatego już przed zakupem liczyłem się z kosztami napraw i diagnostyki. Jeśli nie daj Boże spotkam jeszcze jakies niepokojące sytuacje z pewnością tu napisze :) 

Opublikowano
8 godzin temu, Bocianowski napisał:

 Przebieg oryginalny serwisowany do końca.

Jak w papierach nie ma nic o wymianie płynu do chłodnicy to może biega jeszcze na tym co fabryka zalała.

W tym układzie powinien być płyn G13 fiolet/czerwień, zaplanuj wymianę i zalej raczej taki na 5 lat eksploatacji jeśli nie przewidujesz wymiany pompy wody.

 

Opublikowano

przejedź się w trasę i obserwuj jak trzyma 90 i nic się nie dzieje to nie ma się czym martwić, jest ciepło i szybciej  łapie temperature

w zimę będzie odwrotnie :)

Opublikowano

Płyny będą właśnie wymieniane w tym tygodniu. Dziś coś dalej było jezdzone nawet specjalnie pod górkę na jedynce ale temperatura trzymała nawet deczko poniżej 90 stopni

To jeszcze pytanie odnośnie rozrządu. W książce jest zaznaczona pozycja "zahnriemen". Z niemieckim mi nie po drodze a tłumacz mówi na to "pasek rozrządu" wiec czy możliwe jest aby był wymieniony sam pasek bez napinaczy i reszty? Bo jeśli sam pasek to trzeba to rozbierać puki jakoś się trzyma 

Oraz czy to normalne że przy puszczaniu sprzęgła obroty trochę rosną? Nie więcej niż 1 tysiąc. Przy wciskaniu nic się nie dzieje 

Opublikowano
10 godzin temu, Bocianowski napisał:

Płyny będą właśnie wymieniane w tym tygodniu. Dziś coś dalej było jezdzone nawet specjalnie pod górkę na jedynce ale temperatura trzymała nawet deczko poniżej 90 stopni

To jeszcze pytanie odnośnie rozrządu. W książce jest zaznaczona pozycja "zahnriemen". Z niemieckim mi nie po drodze a tłumacz mówi na to "pasek rozrządu" wiec czy możliwe jest aby był wymieniony sam pasek bez napinaczy i reszty? Bo jeśli sam pasek to trzeba to rozbierać puki jakoś się trzyma 

Oraz czy to normalne że przy puszczaniu sprzęgła obroty trochę rosną? Nie więcej niż 1 tysiąc. Przy wciskaniu nic się nie dzieje 

Hej wg mnie z temperaturą jest ok. Też mam w książce zaznaczony zahnriemen i był wymieniony komplety rozrządu z pompą wody w serwisie (niech mechanik sprawdzi Ci date na napinaczu i reszcie rozrządu, po ściągnięciu obudowy rozrządu dobrze wszystko widać).

Zjawisko obrotów przy sprzęgle masz prawidłowe :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...