Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie co do przepływomierza


Robert1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Z związku z tym, że moje auto nie miało mocy, a na vag-u pojawił się błąd przepływomierza, mieszanki i sondy lambda postanowiłem wymienić na org używkę. Zamówiłem identyczną po numerach, wizualnie również. Zamontowałem i generalnie wszystko jest cacy, jest moc, silnik chodzi równo, automat przerzuca biegi dużo łagodniej, nie ma efektu szarpania podczas hamowania, błędu przepływomierza, sondy brak, ale...Rano gdy odpalam, przez ponad 2 min. przy obr. 1100 pracuje nie równo i dźwięk silnika jakby ewidentnie szukał odpowiedniej dawki paliwa. Po 2 min, nagle dźwięk silnika się zmienia na normalny, schodzi ssanie i pracuje jak powinien. 

Zajrzałem do archiwum i zauważyłem, przepływomierz prawdopodobnie pracował w tym modelu:

  • AUDI
  • MODEL  A4 B6
  • NADWOZIE   -
  • SILNIK  2.0 FSI 
  • KOD SILNIKA  AWA

Zostawić, czy bezpieczniej wrócić do starej i szukać nowej?

 

Edytowane przez Robert1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, ja mam u siebie założony nowy przepływomierz i na ssaniu też czasami zafaluje (wskazówka delikatnie się rusza góra/dół).  Chyba że u Ciebie jest aż za nadto możesz podmienić jeszcze i zobaczyć czy się poprawi. Jaa też najpierw poszedłem w ori używkę ale pierwszy i ostatni raz bo już wiem co to warte. Auto nawet nie chciało odpalić, dobrze że zastrzegłem sobie możliwość zwrotu tak więc byłem stratny tylko za przesyłkę... Teraz mam nówkę i nie żałuję mimo iż skrobło troszkę kieszeń ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Również zastanawiałem się nad org. ale ostatnio już tyle hajsu w niego wpakowałem, że troszkę mi już szkoda. Oczywiście nie wykluczam w końcu to bardzo ważna część. ADR 1,8 to wyjątkowo wrażliwy przez co upierdliwy motur, a człowiek stara się jak może, żeby dogodzić :P

U Ciebie to automatyczne ssanie to długo trwa? 

Edytowane przez Robert1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest u Ciebie pompa SAI? Może już kończy żywot, nadmiernie obciąża silnik i stąd takie objawy. U mnie jak działa ta pompa to bardzo sporadycznie przez chwilę można zauważyć falowanie obrotów i nawet jakieś chwilowe wibracje się przenoszą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Jest u Ciebie pompa SAI? Może już kończy żywot, nadmiernie obciąża silnik i stąd takie objawy. U mnie jak działa ta pompa to bardzo sporadycznie przez chwilę można zauważyć falowanie obrotów i nawet jakieś chwilowe wibracje się przenoszą. 

Nie posiadam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem stary przepływomierz. Rano odpala ładnie, stopniowo maleją obroty nic nie szarpie tak jak powinno być. Jazda po mieście już trochę gorsza, wyczuwalna mniejsza moc i gorsza praca skrzyni aut. Później odłączyłem wtyczkę. Auto zrobiło się mocniejsze, a przełączanie biegów w automacie tragedia. 

Szukać nowej przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość to wrzuć filmik jak to wygląda, dolot szczelny? wtyczka przepływomierza w porządku? U mnie był połamany ten czerwony plastik w środku, musiałem zamówić nową wtyczkę ale przełożyłem sam ten wkład właśnie i teraz wtyczka siedzi tak jak powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się wrzucić filmik najwcześniej jak będę mógł. Jutro zostawiam auto na kilka dni u gazownika.

Edytowane przez Robert1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej będzie wrzucić log ze wskazaniami przepływki i będzie widać jak na dłoni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w każdym adr na ssaniu jest ten dziwny i nierówny dźwięk, ile słyszałem tych adresów to każdy tak miał. Zobacz u Siebie uszczelkę pod kolektorem wydechowym ale mi się wydaje że to tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem - przy obrotach 1100 na ssaniu zaczyna się dławić, szarpać itp. Po wyłączeniu ssania problem znika. Sprawdzałem przepływomierz bo mam dwa i problem nie znika. Dodam też, że silnik nie faluję na obrotach podczas tych objawów. Faktycznie jak ktoś wyżej pisał mam połamany ten plastik w środku wtyczki, więc warto się temu przyjrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo Ty masz po lifcie to będziesz miał gruszkę ciśnieniową, u mnie w ADR jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję sprawdzić przepływkę od VW, ten sam silnik. Objawy te same. Natomiast przeraził mnie fakt jak różnie pracuje automat, więc postanowiłem nie kombinować i kupić nową ori. W tym tygodniu montuje, dam znać, czy objawy znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniony na nowy ori. Wszystko wróciło do normy. Skrzynia pracuje idealnie, auto dostało kopa. Zbiera się dużo lepiej. Z mojego doświadczenia nie warto kupować żadnych używek, kasa wywalona w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robert1984 napisał:

Z mojego doświadczenia nie warto kupować żadnych używek, kasa wywalona w błoto.

To samo Ci mówiłem kilka postów wyżej bo miałem to samo, ale najważniejsze że problem rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, ile w Waszych adr pokazuje przepływomierz na biegu jałowym ? Ile powinno być ? U mnie jest od 4.03 g/ms do 4.09g/ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 19:51, k232 napisał:

Pany, ile w Waszych adr pokazuje przepływomierz na biegu jałowym ? Ile powinno być ? U mnie jest od 4.03 g/ms do 4.09g/ms

Trochę dużo mi się wydaje, gdzieś chyba czytałem swego czasu że ma być od 2-3,5g. U mnie na rozgrzanym silniku jest 2,4-2,7g. Dane na podstawie kilku podpięć w różnym czasie. Dzieje się coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Przemek.1997 napisał:

Trochę dużo mi się wydaje, gdzieś chyba czytałem swego czasu że ma być od 2-3,5g. U mnie na rozgrzanym silniku jest 2,4-2,7g. Dane na podstawie kilku podpięć w różnym czasie. Dzieje się coś więcej?

Przepływomierz mam z innymi numerami niż powinny być bo ktoś mi doradził w innym temacie, żeby założyć inny ale muszę to zmienić, coś mi telepie budą jak odpalę na zimnym silniku także coś pewnie ten przepływomierz pieprzy pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam że na starej przepływce miałem podobne wskazania jak u Ciebie, ale i wywalało błąd, kupiłem używkę, miała być sprawna a okazało się że tak dawkowała że miał problem nawet odpalić, zwróciłem i kupiłem ori nowy z takimi samymi numerami. Ponad 3 lata i spokój 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...