Kapuchon Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 (edytowane) Witam serdecznie. Moje autko to A4 B6 1.8T Quattro + LPG z przebiegiem niespełna 350 tys km. LPG firmy BRC z reduktorem Genius Max, wstawiony DP, Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi od miesiąca, emocje już opadły więc pora zająć się doprowadzeniem mechaniki do należytego stanu. Mój problem polega na tym, że podczas przyśpieszania z gazem wbitym w podłogę odczuwam jakby silnik przy wyższych obrotach nie przyśpieszał jednostajnie tylko takim falowaniem - nie wiem czy rozumiecie o co chodzi. Zauważyłem też że w sytuacji np. mam 2 tys rpm i nagle wciskam gaz do podłogi to silnik się wkręca na obroty ale słychać jeden świst jakby zawór upuścił ciśnienie i w tej samej chwili ale nie za każdym razem obroty jakby spadają o około 300rpm ( wygląda jakby sprzęgło się uślizgiwało w tym momencie chociaż uważam że nic mu nie dolega ) a z tego co czytałem to zawór powinien upuszczać po odjęciu nogi z gazu prawda ? Druga sprawa to taka, że do 2.5 tys rpm słabo ciągnie ( to moje pierwsze auto z doładowaniem i taką mocą stąd też nie jestem pewien czy tak to po prostu ma być ) a od 2.5 tys rpm do około 4 wciska w fotel po czym znowu słabawo ciągnie. Zdarzyło mi się trzy razy na dystansie 2 tyś km. że silnik stracił moc ale po zgaszeniu i uruchomieniu wszystko wracało do normy - podejrzewałem tryb awaryjny co diagnostyka komputerowa potwierdziła. Posiadam Vag-com w wersji 311.2 i niebieski kabelek KKL Vag-Com. Wykonałem diagnostykę oraz logi i bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu z czym to się je ponieważ dopiero zaczynam z diagnostyką. Błędy jakie komp pokazał : VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003 Software Coding: 0011711 Work Shop Code: WSC 00000 4 Faults Found: 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction P1931 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17069 - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Open P0685 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 001 - Upper Limit Exceeded Tutaj logi dynamiczne wykonane dzisiaj przy temp. zewn. 22 stopni Celsjusza 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_zIX30g.html 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_AF0QT6.html 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_xkF9ld.html Do tego log statyczny grupy 032 http://vaglogi.pl/log-032_b4d13.html Postanowiłem wykonać te same logi na LPG 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_d8F4bkJ.html 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_AF0QT6.html 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_U3QS3u.html Edytowane 3 Maja 2018 przez Kapuchon
Łukasz13 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Masz auto po programie, swist i upuszczanie powietrza jest przez przeladowanie turbiny. Zajmij sie tym w pierwszej kolejnosci, czyli szczelnosc wezykow przy n75 i sam zaworek, jesli to nie pomoze mozliwa ze program do poprawy.Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka
Kapuchon Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 Jest w sieci jakiś schemat gdzie dokładnie poszczególny zawór się znajduje ? Nie bardzo wiem gdzie tego szukać pod maską ;/
Łukasz13 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Zaworek jest na rurze idacej od przeplywki do turbiny.Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka
Kapuchon Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) Czy samo sprawdzenie Vagiem wystarczy czy lepiej go wyciągnąć i spróbować w niego dmuchnąć ? Jestem w trakcie sprawdzania N75 i wężyków - wężyki wydają mi się ok, jedna opaska była nie do końca dokręcona ale myślę że nie na tyle aby była przyczyną problemu. Wyciągnąłem zaworek, podałem mu napięcie i cyka więc elektronicznie sprawny, natomiast dmuchałem w niego ustami i sprawa wygląda tak : Między 2 a 1 bardzo swobodny przepływ dmuchając w 2, natomiast odwrotnie tzn. dmuchając w 1 do 2 trochę ciężej. Dmuchając do 1 lub 2 bardzo ciężko ale jest przepływ do 3 - czy to oznacza zgon N75 ? Dodatkowo pytanie czy zaworek jest wpięty prawidłowo - 3 do tipa, 1 do gruszki turbo, 2 leci gdzieś w dół do turbo. Edytowane 5 Maja 2018 przez Kapuchon
Kapuchon Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Po dokręceniu i sprawdzeniu wężyków nic się nie poprawiło. Myślicie, że czyszczenie tego zaworka może pomóc czy lepiej szukać nowego ? Edytowane 6 Maja 2018 przez Kapuchon
Łukasz13 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 N75 masz wpięty dobrze, czyszczenie może pomoże a może nie, najlepiej podmienić na inny, sprawdzić jak sie zachowuje, jak bedzie tak samo i cała reszta sprawna możliwe że przyczyna tkwi w programie, ale najpierw poćwicz z n75.
Kapuchon Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 Czyli ten zaworek kwalifikuje się do wymiany czy ciężko powiedzieć? Czytałem że przy dmuchaniu ustami nie powinno być przejścia do nr. 3 ale było to opisane na przykładzie troszkę innego n75 i nie wiem czy w moim przypadku jest tak samo :/ Nie mam skąd podmienić na sprawny i zastanawiam się czy kupić nowy, tylko ori czy zamiennik też się nada?
Łukasz13 Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Jak dmuchasz ustami nie powinno byc przejscia do 3.Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka
Kapuchon Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Opublikowano 8 Maja 2018 W takim razie kupię nowy i dam znać czy coś się poprawiło dzięki!
Kapuchon Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Opublikowano 18 Maja 2018 Podmieniłem dziś n75 na inny, sprawny ale z numerem C na końcu a zamontowany miałem E i jest jeszcze gorzej - każde mocne wciśnięcie gazu przeładowuje i wpada w tryb awaryjny, wszystkie wężyki w okolicy sprawdzone. Co proponujecie w dalszej kolejności? Z góry dzięki
Kapuchon Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Opublikowano 18 Maja 2018 http://vaglogi.pl/log-118_6Ru2hc.html Na zewnątrz 15 stopni.
Łukasz13 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Nadal masz tam coś nie tak, albo któryś wężyk masz zagięty, przytkany, nieszczelny, albo nieszczelna gruszka, albo ktoś bawił się z regulacja sztangi.
Kapuchon Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Opublikowano 18 Maja 2018 (edytowane) Dzięki Ci bardzo za pomoc, jutro podjadę gdzieś do sklepu i kupię jakiś wzmacniany wąż na metry i opaski i powymieniam co się da, 4mm średnicy wewn. spasuje wszędzie ? Dodam, że te przy N75 są z jakiegoś sylikonu dosyć miękkiego - jest możliwość, że zaciskają się od podciśnienia ? Edytowane 18 Maja 2018 przez Kapuchon
Łukasz13 Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 Org. wezyki sa silikonowe i sa ok, wezyki nie moga sie zaciskac bo nie ma tam podcisnienia, tylko cisnienie.
Kapuchon Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Niestety, wymiana wężykow od n75 nie przyniosła skutku, odcina i włącza tryb awaryjny przy 3,5 tys. Może to być wina tego n75 z innym numerem? Na moim uszkodzonym z końcówką E dosyć rzadko wpadaj tryb awaryjny a tutaj za każdym razem przy depnięciu, co mogę jeszcze sprawdzić?
Łukasz13 Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 Sprawdzić czy szczelna jest gruszka, podmienić na ten stary n75 i znowu zrobić 118 z odpiętą wtyczką, jesli nadal doładowanie będzie takie jak w logu wyżej to znaczy że sztanga turbiny jest źle wyregulowana i to wpływa na przeładowanie, albo nic nie kombinować i poprawić program.
Kapuchon Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Sztangę reguluje się jakoś wg. ksiązki czy indywidualnie pod konkretny silnik ? Żeby sprawdzić gruszkę mogę odpiąć wężyk od N75 i zassać przez niego strzykawką ?
Łukasz13 Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 Gruszka seryjnie powinna być ustawiona na 0,3 bar będziesz widział w logach z odpiętą wtyczką od n75, widzę że cały czas mylisz zasadę sterowania turbo w 1.8t, to nie diesel turbina nie sterowana jest podciśnieniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się