Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje


Skrillex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcialbym sie zapytac co moze powodowac wibracje podczas jazdy? Od 120-140km/h w gore pojawiaja sie wibracje(drgania sa odczuwalne w samochodzie. Nie tylko na kierownicy). 3 razy bylem na stacji kontroli pojazdow i zawieszenie uklad kierowniczy sprawny. Wibracje zwiekszaja sie podczas hamowania. I czuc jakby samochod czasen pulsacyjnie hamowal. Mysle ze to wina tarcz hamulcowych? Tylko przednich czy tylnych? Ale czy jest mozliwe ze przez krzywe tarcze podczas jazdy tez czuc drgania w samochodzie? Czy jesli to byly by tarcze to czuc bylo by wibracje tylko podczas hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze, krzywe piasty ale raczej to pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mam ate i klocki tez. Rant maly juz jest. Na tarczach. Ale wydaje mi sie ze tarcze i klocki do wymiany. Tarcze i klocki wymienic na ate czy ferodo ? Bo czytalem na forum i polecane sa ferodo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze zimmerman klocki ferrodo moim zdaniem najlepszy duet.

Wysłane z Huawei mate 10 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A mniej wiecej cenowo jak taki zestawik wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz do Pro Choice kolega Marcin "dzik" da Ci dobrą cenę bo ja już nie pamiętam ile płaciłem.

Wysłane z Huawei mate 10 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za informacje. A mam takie pytanie jeszcze. Mozliwe ze od krzywych tarcz czuc takie wibracje w samochodzie przy wiekszych predkosciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyn może być wiele ciężko jednoznacznie coś stwierdzić skoro mówisz że podczas hamowania trzepaczka się nasila też celował bym w hamulce. U mnie też kiedyś trzęsło tak 140-160km/h po wymianie kół na lato przestało, ale przy hamowaniu nie telepalo.

Wysłane z Huawei mate 10 pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem troche tematow na forum i juz sam nie wiem co to moze byc. Mam takie pytania jeszcze:

1. Czy zuzyte drazki i koncowki drazkow moga powodowac wibracje?

2. Czy wewnetrzy przegub mozna sprawdzic bez rozbierania?

3. Czy mozliwe jest ze przez krzywe tarcze hamulcowe czuc wibracje podczas jazdy? (dzis zauwazylem ze wibracje zaczynaja sie lekkie od okolo 100 przy 140-160 sa silniejsze)

4. Jakies inne propozcyje ktos moze ma? Jutro chcialbym sie za to zabrac i posprawdzac wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega luki19862121 przyczyn może być wiele. Ja mam ten sam problem, przy 130 km/h zaczyna trząść budą, natomiast przy 200 km/h już tak trzęsie że nawet tego nie czuć :decayed:.

Tak samo 3x na stacji diagnostycznej, ASO i nic nie wiedzieli. Zauwazyłem jednak, że po wymianie łożyska z przodu samochód zaczął mniej trząść. Mam jeszcze 1 łożysko z tyłu do wymiany (powoli się zbiera), więc może być to. Oprócz tego dużo innych przyczyn (nawet źle lejące PD, poducha skrzyni biegów, krzywe tarcze (to przy hamowaniu jak czujesz wibracje na kierownicy, na 90% będzie to), jakieś bąble na oponie, krzywa felga, źle starta opona, wszelkie luzy w zawieszeniu. Ja już przywykłem, i mówię sobie że ten model tak ma :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nowe. Kola wywazone. Drazki i koncowki teraz sprawdzilem jest ok. To albo tarcze do wymiany albo przegub wewnetrzny bo jak trzymam za oske i ruszam gora dol to minimalny luz jest. Lozyska w kolach ok sa sprawdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem 2 razy tarcze przód i dalej trzęsło przy hamowaniu,  sprawdziłem piasty i  lewa piasta  miała bicie. Po wymianie jest lepiej nie ma bicia przy hamowaniu ale na kierownicy jest takie mrowienie przy wyższych prędkościach jakby jakie wibracje od czegoś się przenosiły  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nowe. Kola wywazone. Drazki i koncowki teraz sprawdzilem jest ok. To albo tarcze do wymiany albo przegub wewnetrzny bo jak trzymam za oske i ruszam gora dol to minimalny luz jest. Lozyska w kolach ok sa sprawdzilem

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze i klocki nowe zalozylen drgan podczas hamowania juz nie ma. I drgania podczas jazdy sie zmiejszyly. Ale od 160 dalej czuc ze cos nie jest tak jak powinno byc.. Drazki i koncowki moga miec cos z tym wspolnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne wahacze, przynajmniej ja przerabiałem taki przypadek ale drgania nasilały się bardziej przy niewielkich skrętach i wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Musze to sprawdzic. Bo mnie juz to denerwuje. Chociaz w sumie ktorys z prawej strony moze miec luz bo czasami slychac taki gluchy stuk z prawej strony jak wjade w wieksza dziure albo jak najezdzam na niski kraweznik jakis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...