adrian.t Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Witam, wczesnij było a3 1.9TDI 90KM (chip na 120KM), turbina była studzona i po jezdzie i nie butowałem na początku i i tak się uszkodziła.. mam teraz nową furę a4 b6 1.8T BEX od tygodnia i zadaje pytanie, Jak prawidłowo dbać o turbinkę w 1.8T aby służyła i dawała frajdę jak najdłużej? Edytowane 12 Maja 2018 przez adrian.t poprawa pytania
Langista Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 (edytowane) Po pierwsze lać dobry olej. Jaki olej miałeś w tym dieslu? Mogłeś dbać jak o własne dziecko, ale jak olej za gęsty, to właśnie to dobija turbinę. Zasada jest przy każdej taka sama. Rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i potem możesz 'butować'. Temperaturę roboczą uważa się za temperaturę oleju 90~100C, nie płynu chłodzącego. Jak nie masz czujnika temperatury oleju na blacie to poszukaj kodu na klimatroniku. Dbanie o turbinę wcale nie jest jakieś mega trudne. Wystarczy po długiej jeździe lub po upalaniu kapci zrobić ok 1-2km jazdy w obrotach, w których turbo nie pracuje, u mnie to jest <1850, gdzie zazwyczaj mam tą samą drogę do wystudzenia, ok 2km gdzie jadę na 3 biegu i trzymam go na 1700 obrotach, do tego ok minuty pod domem. Jak kogoś d*pa parzy to niech potem nie beczy, że mu turbo siada jak mu się tej chwili posiedzieć nie chciało. No i nie można zapomnieć o odpowiednich interwałach wymiany oleju. Ja wymieniam co 10-11kkm i od regeneracji (mija dwa lata powoli) turbo zaczęło lepiej chodzić, ale przy (teraz już trzeciej) wymianie oleju rozbiorę dolot i sprawdzę stan wirnika. Edytowane 12 Maja 2018 przez Langista
jacek70 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Lej oliwę LM 5W40 ,wymieniaj co 10k. Reszta jak sam pisałeś nie butować na zimnym ,studzić po ostrej jeździe . Będzie lata.
DivaynEays Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Poza tym co bylo powiedziane, to lac paliwo na jakim bylo strojone (bex juz zapewne latal na 98, wiec takie lac) bo cyrki z EGT sie robia, a potem turbo sine w srodku
wesz82 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Nie ma czegos takiego ze turbo nie pracuje.. Od momentu odp silnika wirnik sie juz kreci. Moze w tym a3 ktos wczesniej nie dbal o ta turbine,moze przeladowywala i kros mial to gleboko,moze program bym zrobiony tak ze pomogl turbo umrzec... Nie pociesze Cie jak powiem ze te turbo co masz teraz to jest mega awaryjne(pekajace muszle) w porownaniu do tego z 90... Ale smigaj dbaj o odp oliwe,temp i chlodzenie. Turbo nie jest drogim podzespolem to juz nie te czasy... Na pewno jak chcesz mu pomoc to poczytaj dluzej o wycieciu kata?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się