Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Ubywający płyn chłodniczy


Seba_LDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba zlokalizowałem problem, podstawiłem gazetę pod spód i po godzinie na wysokości chłodnicy w trzech miejscach było na kapane płynu. Więc chyba coś cieknie z chłodnicy, albo pan mechanik który mi wymienial rozrząd coś uszkodził gdyz nie wykręcał całej chłodnicy tylko ją odkręcił i połozył do przodu więc może coś się gdzieś naruszyło wkońcu to nie nowe auto i mają być prowo elementy gumowe zrzeszałe. jutro będe rozkręcał. Tylko mnie zastanawia jedno jeśli to jest coś z chłodnica to pytanie co? i Jak to naprawić? Pozadrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiście pompę wody ? Ostatnio dowiedziałem sie dlaczego trzeba wymieniać pompę z każdym rozrządem. Pompa przenosi naprężenia paska z racji tego uszczelniacze sie ugniatają ze tak to nazwę w jednej pozycji przy wymianie naprężenia znikają a jeszcze jak mechanik zakręci czy nie szwankuje mogą sie przesunąć i tak mogą powstać nieszczelności. wiec radze sprawdzić przy pompach wody czy wam nie ucieka. To jedna z teorii pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze o nie robienie balaganu i nie dyskutowanie w tym miejscy nt innych silnikow niz PD :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko dziwi jedna rzecz: autor tematu pisze że nie wie czy to jest uszczelka pod głowicą, że nie ma takiej pewności. W łatwy sposób można to sprawdzić. Podjedź do jakiegoś mechanika zajmującego się uszczelkami. Powinien mieć taki przyrząd który się wkłada do zbiorniczka wyrównawczego. W przyrządzie jest płyn który zmienia kolor na skutek spalin w płynie. Zalejesz zbiorniczek płynem, nagrzejesz auto i sprawdzisz tym przyrządem czy dostają się spaliny do płynu. Jeżeli tak to na 100% jest to uszczelka. Taki test kosztuje 15-20 PLN a będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1z było to samo wywalało wode z całego zbiorniczka po około 700km.sprawdzałem wszystkie weze czy nie puszczaja ale nic i silnik suchutki.mechanicy tez mi muwili ze to uszczelka

a okazało sie ze to był kruciec od czujnika lekko pekniety i przepuszczał przy wyrzszych obrotach

a na wolnych nic nie ciekło a silnik byl suchy bo zaraz wyparowywało.ja sprawdzałem w 2 osoby przy 3000obr/min i wypatrzyłem.A wczesniej wsypałem proszek do chłodnic dało rezultaty ale

po 10.000km to samo.i nie zapchało mi ani chłodnicy ani nagrzewnicy tylko trzeba wiedziec jak to robic.Zawsze mozesz sprubowac z proszkiem na jakis czas napewno przestanie a jak nie to niestety

uszczelka :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko dziwi jedna rzecz: autor tematu pisze że nie wie czy to jest uszczelka pod głowicą, że nie ma takiej pewności. W łatwy sposób można to sprawdzić. Podjedź do jakiegoś mechanika zajmującego się uszczelkami. Powinien mieć taki przyrząd który się wkłada do zbiorniczka wyrównawczego. W przyrządzie jest płyn który zmienia kolor na skutek spalin w płynie. Zalejesz zbiorniczek płynem, nagrzejesz auto i sprawdzisz tym przyrządem czy dostają się spaliny do płynu. Jeżeli tak to na 100% jest to uszczelka. Taki test kosztuje 15-20 PLN a będziesz miał pewność.

Nie slyszalem o taki badaniu dlatego nie ma co sie dziwic ;)

U mnie w 1z było to samo wywalało wode z całego zbiorniczka po około 700km.sprawdzałem wszystkie weze czy nie puszczaja ale nic i silnik suchutki.mechanicy tez mi muwili ze to uszczelka

a okazało sie ze to był kruciec od czujnika lekko pekniety i przepuszczał przy wyrzszych obrotach

a na wolnych nic nie ciekło a silnik byl suchy bo zaraz wyparowywało.ja sprawdzałem w 2 osoby przy 3000obr/min i wypatrzyłem.A wczesniej wsypałem proszek do chłodnic dało rezultaty ale

po 10.000km to samo.i nie zapchało mi ani chłodnicy ani nagrzewnicy tylko trzeba wiedziec jak to robic.Zawsze mozesz sprubowac z proszkiem na jakis czas napewno przestanie a jak nie to niestety

uszczelka :confused4:

a gdzie tego krucca szukac ?? da sie to jakos z gory wybadac czy kanal potrzebny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób taki test bo to podstawa przy sprawdzaniu uszczelki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok spoko postaram się to zrobić w tygodniu jak tylko będę coś wiedział oczywiście napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu sprawdziłbym czy nie ma ubytków, tzn. wycieków.Popatrz czy jak zostawiasz pojazd nie ma plam po płynie.Oczywiście z góry zakładam że tą czynność masz już za sobą, i brak jest jakichkolwiek plam pod pojazdem.Odkęć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie pokazują się pęcherzyki powietrza-jaka diagnoza koledzy wyżej wspominali.Sprawdź czy węże nie są twarde- też już wcześniej poruszane.Następnym krokiem byłoby zastosowanie uszczelniaczy, stosuj zawsze z zaleceniami i nie przesadzaj z dawkowaniem, bo narobisz jeszcze więcej problemów.A głowicę robiłbym na samym końcu.

A tak na marginesie to miałem ten sam problem cyklicznie ubywający płyn chłodzący.pęknięta chłodnica przy złączce chłodnicy pozostałość po wymianie rozrządu(udowadnij to),płyn sączył się w niewielkich ilościach po chłodnicy brak śladów, czasami jakaś plamka i nic więcej.

Pozdrowienia. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja po zakupieniu samochodu wybrałem się do Niemiec,podczas powrotu oświeciła mi się kontrolka informująca o braku płynu chłodzącego w zbiorniczku.Dolałem wody i jakoś udało mi sie wrucić do domu.Po pierwszych konsultacjach myślałem że to uszczelka pod głowicą,więc zabrałem sie za to,oczywiście głowicę dałem do sprawdzenia i splanowania i wsadziłem ją spowrotem na nowej uszczelce.Po testach niestety problem sie nie rozwiązał i płynu dalej ubywało.Sprawdziłem też chłodniczkę oleju,okazała się że jest ok.no i niestety okazało się że był pęknięty blok.a auto ma dopiero 4 lata.Oczywiście życze koledze,aby u niego nie była to taka przyczyna...

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo ostatnio mój silnik na to samo choruje :wallbash:

U mnie ubywa średnio 1cm płynu w zbiorniku na 200km. Pierwsza diagnoza wskazała na nieszczelną chłodnicę EGR, bo na pękniętej flanszy był biały osad wskazujący na płyn chłodniczy. Po wymianie auto lepiej pali na zimnym ale płyn dalej ubywa... dodam jeszcze że co odkręcę korek z zbiornika wyrównawczego, to jest syczenie bo zrobiło się podciśnienie w ukł. chłodniczym i czasem przybywa trochę płynu... Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez nadal ubywa płynu średnio 1 litr na miesiąc jazdy , codzienne uzytkowanie około 30 -50km , ostatnio patrzyłem pod spód auta i zbiera mi sie różowa ciecz to znaczy kapało w miejscu gdzie konczy sie osłona i zaczyna skrzynia biegów ale nadal nie wiem skąd kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie test na co2 inaczej szukacie dziury w d*pie, chyba że wolicie zamiast porządnie zdiagnozować auto wymienić pół samochodu włącznie z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy też mam ten problem ale u mnie zauważyłem że jes mokry zbiornik od spodu z wieszchu suchy. Ostatnio robiłem trasę 400 km i dolewałem po jakieś pół litra w jedną i drugą strone .zauważyłem też że zbiornik jest mokry jak jeżdze dłuższy czas na wyższych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niema objawów, żeby cokolwiek wskazywało na uszczelkę pod głowicą. Wymieniłem dziś termostat, silnik szybciej się dogrzewa, bo termostat później się otwiera. Później chciałem sprawdzić wiatrak na chłodnicy, na zegarze równo 90C, Vag pokazywał 98,2C a wiatrak ani drgnął... ktoś wie gdzie znajduje się czujnik odpowiadający za uruchomienie wiatraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie płyn uciekał z max do min co okolo 1,5k kilometrów i nikt nie potrafił nic znaleźć dopiero jeden mechanik na ciepłym silniku znalazł rozszczelnienie gdzieś z tyłu silnika. Z tego co mówił ważne było to że na ciepłym bo na zimnym nic nie uciekało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywało płynu. Na początku nie można było zlokalizować przyczyny. Kiedy się nasiliło, zdjąłem pokrywę silnika i okazało się że ubytek jest z pod uszczelki trójnika, w którym znajduje się czujnik temperatury - patrząc na silnik, to z prawej jego strony. Wymieniłem go razem z uszczelką i na razie spokój. Sprawdźcie to - może akurat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...