Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI - CO moze tak stukac ??!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupilem wczoraj B8 i juz nie wiem czy nie zaluje ... Auto kupione od ASO w Warszawie. Przy ogledzinach lekkie stuki przy silniku slyszalem, no ale gosc sie upiera ze to tak pracuje i ze bylo auto u nich sprawdzane.

Ostatecznie wzialem bo przekonal mnie ogolny stan - fakt auto super zadbane. Przebieg 120k

No ale te stuki wcale nie ustaly i pojechalem dzisiaj do jednego serwisu w Krakowie oraz do ASO lokalnego.

Obaj mechanicy stwierdzili ze to na pewno tak nie powinno chodzic. Umowilem wizyte dopiero za tydzien w ASO i beda sprawdzac.

Nagralem jak to mniej wiecej wyglada : http://mpacult.linuxpl.info/static/a4_stuki.mp4

Troche filmik wyolbrzymia, ale takie stuki nieregularne wlasnie slychac jak auto na wolnych obrotach jest. Troche zalamka :(

Opublikowano

To stukanie nie jest normalne, żadnych błędów nie ma? Z której str silnika?ony silnika najbardziej słychać? Z przodu silnika?

Opublikowano

Z lewej. Jeden mechanik zasugerowal ze moze katalizator w srodku sie rozpadl. Do kompa nie podpinany byl. Umowilem sie do ASO w przyszlym tygodniu, bo jakby co to taka opinie moga bardziej przyjac tam gdzie kupowalem niz w normalnym warsztacie.

Tak czy siak w sumie to nie wiem czy jezdzic tym autem w ogole.

Opublikowano

Mam podobne albo nawet takie same stuki w swoim samochodzie, również od kupna czyli 8 tys. Ja mam silnik 2.0 TDI 170KM

Stuki u mnie słychać głównie jak silnik jest zimny. Podejrzewam, że wina leży po stronie dwumasy.

Pochwal się co zdjagnozują w serwisie.

Opublikowano

Tutaj w sumie bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Słychać podobnie.

Opublikowano

U mnie w komputerze zero błędów.

Jak występuje stukanie i położę nogę na sprzegle to mam wrażenie, że wystepuje delikatne pulsowanie, które współgra ze stukaniem (dlatego również  najbardziej obstawiam dwumas)

Opublikowano

Ale się wstrzeliłem, czytając forum bo mam podobny problem i podobne stuki, choć może mniej słyszalne. Byłem u znajomego mechanika i ten obstawia że to na 99% dwumasa.. Dodatkowo objawem są też mini wibracje na budzie.. Przebieg 114 tys, też 100% sprawdzony, auto krajowe.

 

Opublikowano
6 godzin temu, pacmano napisał:

Tutaj w sumie bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Słychać podobnie.

Jak wciśniesz sprzęgło to stuki ustają? Jeśli tak to dwumas

Opublikowano
31 minut temu, przem8 napisał:

Jak wciśniesz sprzęgło to stuki ustają? Jeśli tak to dwumas

No to jest automat, to tak tego nie sprawdze ;) Natomiast podobno dwumasa byla wymieniana w ASO calkiem niedawno w tym aucie - czytal mi tam wypis z systemu co bylo serwisowane przez te 4 lata.

Jako tako jezdzac nie wyczuwam zbytnio zeby cos bylo nie tak.

Opublikowano

Mały przebieg, silnik benzyna, automat i dwumas już zdążył paść jakoś wcześnie moim zdaniem .

Opublikowano

Przyznam ze jak mi przeczytal liste co tam wymieniane bylo przez to 120k to troche sie przerazilem jakie to wszystko delikatne teraz. Turbo przy 70k tez wymienione bylo.

U znajomego na warsztacie mial astre z 2013 chyba. 130k przejechane. Dwumas do wymiany. 4,5k po kosztach ... w jakiejs nieduzej benzynie.

Opublikowano
38 minut temu, pacmano napisał:

Przyznam ze jak mi przeczytal liste co tam wymieniane bylo przez to 120k to troche sie przerazilem jakie to wszystko delikatne teraz. Turbo przy 70k tez wymienione bylo.

U znajomego na warsztacie mial astre z 2013 chyba. 130k przejechane. Dwumas do wymiany. 4,5k po kosztach ... w jakiejs nieduzej benzynie.

Sprawdz czy po wrzuceniu drive na hamulcu halas ustaje?

Opublikowano
1 godzinę temu, kixi4 napisał:

Sprawdz czy po wrzuceniu drive na hamulcu halas ustaje?

Wlasnie sprawdzilem. Po wrzuceniu drive przestaje albo jest duzo mniej slyszalne. Jak tylko wrzuce na P to wracaja glosniejsze stuki. To jest symptom dwumasy?

Opublikowano

W kazdym stronicu jest ten objaw, bez roznicy czy ma przejechane 30tys czy 200tys km

Opublikowano

Ale mowisz ze to tak poprostu ma, czy ze faktycznie sie cos zepsulo ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.05.2018 o 18:42, kixi4 napisał:

W kazdym stronicu jest ten objaw, bez roznicy czy ma przejechane 30tys czy 200tys km

Bylem dzisiaj u takiego goscia co robi glownie skrzynie biegow w audi i stwierdzil ze wg niego skrzynia ok, a to raczej dwumasa ze po przelaczniu w D wlasnie sie to spina wszystko, ewentualnie silnik tlucze. Ogolnie ponajezdzal jeszcze na 2.0 tfsi ze cuda sie tam dzieja z czasem i jeszcze bardziej mnie wystarszyl :)

ASO dopiero w czwartek mam.

Edytowane przez pacmano
Opublikowano (edytowane)

Aso stwierdzilo ze stuki dochodza z dwumasy.

Co ciekawe, wyszlo ze stuki byly zglaszane przy 114 tys - wymiana dwumasy. Potem jest wpis przy 118tys - to samo, stuki i wymiana dwumasy. O tym juz mi gosc nie powiedzial.
Takze cos nie bardzo, ze znowu 3tys km zrobione i znowu dwumas, co nie?

No i wisienka, wyszlo ze byla spora naprawa lakiernicza robiona przy 120 700km ..., czyli przy takiej jak kupilem, o czym tez mnie nie poinformowano :)

I teraz bedzie wojna.

 

Edytowane przez pacmano
Opublikowano

Doszla mi jeszcze jedna rzecz. Odpalilem sobie to auto wczoraj bo chcialem posluchac jak to chodzi i na zimnym silniku szarpie motorem tak do minuty, potem zwalnia obroty i to sie niweluje. Nie mniej jednak na parking wyczuwalne sa lekkie drgania budy takze... I teraz sie zastanawiam czy ma zwiazek z ta dwumasa czy nie.

Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 28.05.2018 o 07:19, pacmano napisał:

Doszla mi jeszcze jedna rzecz. Odpalilem sobie to auto wczoraj bo chcialem posluchac jak to chodzi i na zimnym silniku szarpie motorem tak do minuty, potem zwalnia obroty i to sie niweluje. Nie mniej jednak na parking wyczuwalne sa lekkie drgania budy takze... I teraz sie zastanawiam czy ma zwiazek z ta dwumasa czy nie.

Pacmano, a co Ci doradzili w tym ASO, że robić od razu ta dwumase, czy że możesz tak dalej jeżdzić ?

Ja mam podobne objawy jak już wcześniej pisałem choć może nie w tak mocnym stopniu, przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu delikatnie czuć  sporadyczne lekkie wibracje na budzie, ale i tez tak po ok minucie po spadku obrotów się uspakaja. Ktos napisał, że te S-troniki tak mają.. może nie ma co się aż tak stresować. . Mam aktualnie 116 tys, Do ASO  wybieram się na przegląd i wymianę oleju w Stronicu przy 120 tys.

Edytowane przez msinvestor
Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.06.2018 o 01:23, msinvestor napisał:

 

Pacmano, a co Ci doradzili w tym ASO, że robić od razu ta dwumase, czy że możesz tak dalej jeżdzić ?

Ja mam podobne objawy jak już wcześniej pisałem choć może nie w tak mocnym stopniu, przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu delikatnie czuć  sporadyczne lekkie wibracje na budzie, ale i tez tak po ok minucie po spadku obrotów się uspakaja. Ktos napisał, że te S-troniki tak mają.. może nie ma co się aż tak stresować. . Mam aktualnie 116 tys, Do ASO  wybieram się na przegląd i wymianę oleju w Stronicu przy 120 tys.

Tu masz moje wszystkie zale odnosnie tego auta :

Na chwile obecna po wymianie dwumasy wyglada ze zostaje wlasnie to co napisales powyzej, i tak mi to gosc z aso przedstawil. Po odpaleniu czuc lekkie wybracje na budzie i potem to sie uspokaja. Do tego przy otwartej masce sluchac jakis tam stukot przy odpaleniu. W tej drugiej kwestii to z jednym mechanikiem gadalem i sie od razu mnie pytal czy nie slychac wlasnie jakis stukow przy odpalaniu bo te 2.0 tfsi maja problem z cisnieniem oleju przy starcie silnika i cos tam ociera.


Wyslij mi na priva swoj telefon, to sie zdzwonimy.

Edytowane przez pacmano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...