Lukoooo Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Witam. Postaram się wszystko dokładnie opisać, a historia jest dość długa i skomplikowana... W wakacje kupiłem B5 po swapie z 2.5 na 1.9. Miał to byc silnik z B6, 130KM (jak się później okazało był to składak, słupek AVB, pompki od AVB, turbo AJM) Na jesień robiona była uszczelka pod głowicą, głowica sprawdzona, uszczelniacze zaworowe nowe, itp. wszystko było ok. W zimie zaliczyłem rów, pękła miska i przytarło panewki. Padła decyzja o zrobieniu dołu bez ruszania góry, gdyż dopiero co było to robione. Po poskładaniu samochód miał problemy z odpalaniem, można powiedzieć że cały układ paliwowy był przepatrzony i wymienione co tylko się dało, wtedy też zostały wrzucone pompki od 130, korekcje i bipy książkowe. Problem pozostał. Wtedy okazało się że samochód stracił kompresję. Został wymieniony słupek, teraz jest już od 130, sterownik również od 130 z seryjną mapą. Auto nadal ma problem z odpalaniem. Oprócz tego wtryski które były idealne nagle zmieniły korekcje na skrajne, zostały wymienione po raz kolejny. Nawet po podpięciu paliwa grawitacyjnie prosto do vacum problem pozostał. Sprawa wygląda dokładnie tak, że po nocy czy dłuższym postoju auto musi obrócić kilka razy silnikiem zanim złapie, jak odpali to delikatnie ją szarpie i kopci (dym jasny, śmierdzi typowo paliwem). Potem odpala już od strzała. Oprócz tego mierzyłem ostatnio ciśnienie na pompie vacum i po opalaniu na zimnym pokazuje na wolnych obrotach 10 barów. Dopóki auto się trochę nie nagrzeje i ponownie nie zostanie odpalone to utrzymuje te 10 bar. Po chwili pracy i ponownym odpaleniu pokazuje już 3,5 bara na wolnych. Postarałem się wszystko dokładnie opisać, mam nadzieję że jest to w miarę zrozumiałe. Mi skończyły się już pomysły, może ktoś coś takiego przerabiał i wie co jest powodem. Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam :)
Lukoooo Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Opublikowano 24 Maja 2018 Dopisze kolejny objaw. Dziś zmierzyłem kompresję, po 19bar na każdym. Jednak poprzedni blok był dobry. Komuś coś przychodzi na myśl?
piotrsob1 Opublikowano 24 Maja 2018 Opublikowano 24 Maja 2018 (edytowane) 19 barów kompresji to lipa w PD-ku Odepnij G-62 ( czujnik temperatury płynu chłodzącego , chodzi o to by sterownik silnika załączył świeczki żarowe przed porannym odpalaniem ) po włączeniu stacyjki odczekaj kilka sekund i dopiero odpalaj. Napisz czy jest poprawa w odpalaniu i pracy silnika zaraz po odpaleniu Z jaką prędkością kręci silnikiem rozrusznik podczas porannego odpalania ? Edytowane 24 Maja 2018 przez piotrsob1
Lukoooo Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 Odpięcie czujnika nic nie dało, podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka na obrotomierzu nie wstaje, podnosi się dopiero gdy auto odpala.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się