Raven1209 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Witam, miałem stłuczkę i mam do wymiany obie lampy. Auto jest z początku produkcji i ma "stary" typ reflektorów xenonowych z przetwornicą umieszczoną od dołu i żarnikami D2S. Natomiast widzę że nowsze lampy(jedyne, które jak widzę idzie teraz kupić jako nówki) posiadają przetwornice mocowane z tyłu lampy w pozycji pionowej a nie na płasko od dołu jak u mnie i mają żarniki D1S. Co robić w takiej sytuacji? Kupić nowe lampy nowszego typu z żarnikami D1S? Same przetwornice będą pasować? Silniczki od pozycjonowania świateł? Nowe lampy są gołe bez przetwornic i silniczków więc zakładam że mógłbym sobie przełożyć same przetwornice i silniczki jako że u mnie powinny być sprawne(jedna lampa ma pęknięty klosz a druga połamane mocowania więc zakładam że w środku wszystko OK) No i jakiej firmy lampy najlepiej kupić? Oryginalne Valeo? I gdzie kupić żeby nie przepłacać? Znalazłem po 860zł https://www.czesci24.pl/szczegoly/169652/lampa-przednia-reflektor-swiatel-przednich-lewa-przod-d1sh7 Może szukać jakichś tańszych? TYC? I czy w ogóle takie lampy podejdą do mojej A4 skoro są nowszego typu? Jeżeli ktoś się orientuje to piszcie
luki19862121 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Kup komplet bixenon z soczewkami B8 i będziesz zadowolony bardziej niż z nowych.
Raven1209 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Możesz podać jakiś link gdzie to kupić? I jak to będzie pasować do auta? Będzie trzeba coś przerabiać?
jacek70 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Będzie pasować . Napisz do kolegi Gwerty.?
luki19862121 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 http://allegro.pl/audi-a4-b6-lampy-bixenon-komplet-i7356222583.html#thumb/9 Tu masz przykładowy link. Szukaj na forum czasami pojawiają się fajne komplety w dziale sprzedam te ulepy z allegro drogie są. Podlaczasz i cieszy się dniem w nocy to wsio
Raven1209 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Może mi jeszcze ktoś napisać jak to jest z tymi lampami D1S\D2S? Przetwornice i silniki będą pasować tylko przetwornice są inaczej montowane? Czy musiałbym kupić nowe lampy wraz z przetwornicami? Nie wiem jeszcze na co się zdecyduje. Gdyby przetwornice i silniczki pasowały to kupił bym nowe lampy pod Xenon, przełożył przetwornice i silniczki, kupił tylko nowe żarniki. Wolał bym jakoś nic szczególnie nie kombinować chyba że rzeczywiście różnica jest znacząca i warto dołożyć. Ale dać 1300zł czy 1500zł za 20letnie lampy z jakimiś modami to mi się wydaje średni biznes. No i jak jest z halogenami? Można bez większych problemów przerobić lampy na halogen? Wkładając nówkę lampę + dobre żarówki chyba efekty były by dobre. Bo jest też problem ze zderzakiem pod xenon w moim kolorze(zresztą w jakimkolwiek kolorze wołają za te zderzaki po 1000zł jak są w jakotakim stanie). Chciałbym mieć jakoś standardowo to założone żeby później nic się nie piepszyło.
piti82 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Hej! Jeśli Cię interesuje to mam do sprzedania xenony, przetwornice wkładane od dołu, palniki D1S. Tu masz link jakby co, pozdrawiam Lampy xenon Valeo Audi b6 ksenonhttps://www.olx.pl/oferta/lampy-xenon-valeo-audi-b6-ksenon-CID5-IDsYRST.html
Raven1209 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Panowie ma ktoś wiedzę w zakresie, o który pytałem? Chciałbym najpierw rozgryźć te tematy aby mieć wiedzę i dopiero wtedy się na coś zdecydować. Mam oryginalne lampy z przetwornicami VALEO. Przetwornice montowane od dołu, żarniki D2S. Nowe lampy(Valeo 860zł/szt) w specyfikacji mają podane żarniki D1S. Czy w taką lampę mogę włożyć żarnik D2S(posiadam takie w naprawdę dobrym stanie)? Co z przetwornicą? Jest ona dedykowana konkretnie pod żarnik D1S lub D2S? Na allegro znalazłem przetwornice Valeo po niecałe 300zł i na etykiecie pisze Współpracuje z żarówkami: D2S D2R D1S D1R Wyczytałem że D1S ma w sobie "starter", którego D2S nie ma ale skoro na przetwornicy z allegro pisze że współpracuje ona zarówno z D1S jak i D2S to chyba nie jest to problemem? Więc zakładam ze mógłbym sobie przetwornice bez problemu przełożyć a ewentualnie kupić tylko nowe żarniki D1S(o tych znowu wyczytałem opinie że mają kiepską trwałość i ogólnie D2S są lepsze). Czy przetwornica będzie pasować wymiarowo? Zakładam ze tak. Jak sprawdzić czy potrzebuję przetwornicy 4PIN czy 12PIN(niestety chwilowo nie mam dostępu do auta bo jest u mechanika więc nie mam opcji tego rozkręcić i zweryfikować organoleptycznie)? Czy na linii lampa-reszta auta nie będzie żadnych problemów? Złącze do reflektorów jest zawsze takie samo i co byśmy nie podpięli to jest taki sam standard różni się tylko filozofia działania w samej lampie? Chciałbym przede wszystkim dowiedzieć się jak wygląda to w tych tematach bo wolał bym dać 1700zł za obie lampy, przełożyć przetwornice i silniki do poziomowania, żarniki przełożyć ewentualnie kupić D1S(chociaż mam w zasadzie całe lampy D2S więc wszystko można przekładać wedle woli) i mieć pewność że wszystko będzie w porządku niż kupować jakieś używane lampy, które nie mam pewności jak będą świecić. Do tej pory Xenon i H7 świeciły mi baaardzo dobrze. Xenon łapał barwę w momencie chociaż światła mijania mogły by być na nim nieco dłuższe. Kontaktowałem się z kolegą @Gwerty podał nr. telefonu więc jutro postaram się zadzwonić zapytać o co dokładnie chodzi z tym Bi-Xenonem. On to przerabia i regeneruje stare lampy? Czy po prostu miał taki zestaw na sprzedaż? Rozumiem że w soczewce jest przysłona aby lampa nie świeciła zbyt wysoko i nie oślepiała innych a przełączając na światła długie przysłona się podnosi dzięki czemu mamy światło Xenonowe na pozycji mijania i drogowej(H7 wtedy również świeci?) zamiast tylko na mijania i dlatego jest Bi. Rozważam też przejście na nowe lampy halogenowe ze względu na problematykę Xenonu a także znalezienia zderzaka ze spryskiwaczami. Co powiecie o firmach DEPO\TYC? Może coś innego trochę tańszego? Valeo halogen kosztuje prawie tyle samo co Valeo Xenon. Wiem że dużo tu pytań i mało wiedzy posiadam w tym zakresie jednak mimo masy wątków ciężko znaleźć jakieś jednoznaczne odpowiedzi więc jeżeli ktoś w jakimś zakresie ma jakąś pewną wiedzę to proszę cytować i odpowiadać, będę wdzięczny
Lukasz_N Opublikowano 23 Maja 2018 Opublikowano 23 Maja 2018 W B6 masz dwa rodzaje lamp wyładowczych (xenon): a) zwykły xenon z przetwornicą mocowaną oryginalnie pod spodem lampy, z projektorem (soczewką) o średnicy 2,5". Wnętrze takiej lampy jest w chromie b) bixenon (xenon plus) z przetwornica mocowaną w deklu z tyłu lampy i soczewką 3" z ruchomą przesłoną, która w chwili włączenia drogowych opuszcza się i dzięki temu jest więcej światła (świecą wtedy również H7). Wnętrze takiej lampy jest szare. Co do przekładki to sprawa wygląda tak, że przetwornice nie pasują zamiennie P&P ze względu na inny sposób mocowania i wymiary. Tak samo jest z silniczkami samopoziomowania. Jeśli chodzi o przetwornicę to w B6 zawsze jest przetwornica 2 pinowa (+12V i masa). IMO masz następujące opcje: - kupić używane lampy xenon licząc się z tym, że soczewka może być do regeneracji, w co moim zdaniem jest średnią opcją - kupić używane lub nowe lampy H7 (jeśli nie ori to brałbym DEPO) i wsadzić tam przyzwoity projektor. Jednak wiąże się to z dłubaniem w lampie (rozklejanie klosza, podcinanie itd) - kupić używane lub nowe lampy H7 (jeśli nie ori to brałbym DEPO) i wsadzić tam projektor Mini H1, który świeci dość przyzwoicie. Trzeba będzie się troche z wtyczkami pobawić BTW: Do zwykłej lampy H7 lub xenon soczewka z B8 nie pasuje P&P. Również trzeba rozklejać i ciąć wnętrze lampy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się