Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ropa w oleju brd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,mam problem z moim motorem 2.0 tdi Brd ,podnosi się stan oleju ,co prawda bardzo powoli ,zauważyłem że olej jest rozrzadzony ,wymieniłem i dalej to samo oczywiście, objawy po dłuższym postoju odpalam ,chodzi nie równo i kopci strasznie przez pół minuty na niebieskawo jakby , więc wymieniłem uszczelniacze na pompkach ale to nic nie pomogło, podłączyłem vcds na zimnym, błąd na pierwszej i cxwartej pompce,przekroczona regulacja i korekty powyżej 2,60 ,oczywiście chwilę chodzi i się normuje , błędy skasowalem ale na pierwszej pompce wrócił niestety.  Teraz pytanie ,czy wymieniać pompki czy coś jeszcze? 

Opublikowano (edytowane)

Mi to wygląda na problem z uszczelnieniem pompek .

Śruby mocujące pompki dałeś nowe ORI ?

Bez ich wymiany i odpowiedniego dokręcenia nie ma się co spodziewać oczekiwanych efektów :P

Robiąc wymianę o-ringów powinieneś wcześniej zrobić logi ( o których piszę poniżej ) , przy wymianie zamienić miejscami pompkę z najwyższą plusową korekcją , z tą o najwyższej minusowej korekcji ( wartość najbardziej na minusie ).

Powtarzając logi po naprawie i porównując je można z dużym prawdopodobieństwem dojść co odpowiada za problem ( jeżeli on pomimo naprawy nie ustąpił ).

Podstawa do zdiagnozowania tego to logi grup 013, 018 i 023 robione na biegu jałowym , zimny silnik,  od momentu włączenia rozrusznika i logować kilka minut ( z 10 ) po odpaleniu.

Następnie na rozgrzanym silniku , też na biegu jałowym ze 3 minutki , jak korekcje na którymś cylindrze będą rosły to na 30 sek. obroty na 2,5 tys. po czym dalej ze dwie minutki na jałowym. 

Tak zrobione obydwa logi zapodaj to będzie coś można dokładniej powiedzieć.

A ogólnie to w BRD  ( jak i innych szesnastozaworowych PD-kach grupy VW ) nie ma dolnego o-ringu i podkładki mosiężnej tka jak w starszych PD-kach, tutaj uszczelnienie pomiędzy przestrzenią cylindrów a szyną paliwową w głowicy jest na stożku .

Podstawą jest by te stożkowe powierzchnie na pompkach i w głowicy były czyste i nie miały jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, a także by śruby trzymające pompki były prawidłowo ( według instrukcji serwisowej ) dokręcone ( muszą być sprężyście rozciągnięte , by zapewnić prawidłowy docisk ).

Jeżeli ktoś je dokręci za słabo lub za mocno to jest problem murowany :whistling:

Przy takich problemach jak opisujesz to pierwsze co się powinno zrobić to wymienić je na nowe, nawet bez wyciągania pompek.

Jest bardzo prawdopodobne że pod wpływem zużycia stożka uszczelniającego jak i zmęczenia materiału nie zapewniają już one prawidłowego docisku pompek do gniazd , pomimo że X km temu zostały prawidłowo zamontowane i spaliny przedostają się przez stożki do szyny paliwowej , zakłócając ich napełnianie paliwem.

W innych  fazach cyklu pracy cylindrów, albo po wyłączeniu silnika może dostawać się przez to uszczelnienie do cylindrów paliwo:hi:

Oczywiście powody przybywania oleju mogą być też inne (  uszkodzenie pompy tandemowej, pęknięta głowica albo nieprawidłowo działający układ DPF-a ) , ale wydaje mi się że zacząć powinieneś na początek od tego i obserwować czy przybywanie oleum zniknęło :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Fachowo opisane i to mi się podoba . Jeżeli chodzi o uszczelnienia i śruby to wszystko zapodalem nowe ..uszczelnienia erlinga i śruby ori aso . Uszczelnienia ogólnie wymieniłem po raz drugi w ciągu roku ,bo wcześniej dawałem do czyszczenia na ultradźwięki więc nowe uszczelniacze i śruby no i teraz jak wyciągnąłem to znowu wszystko nowe . Moment dokrecania 3 nm 90stopni i 180 . Plus ustawienie . Niestety dalej to samo ,trzęsie się i delikatny stuk jakby pompka była pusta przez chwilę, po dodaniu gazu przerywa i z tyłu niebiesko A po chwili jest normalnie.  Też mam wrażenie że dużo mocy spadło i strasznie późno wstaje niż wcześniej.  Już mam dość tego tdi 

Opublikowano

Jak zrobisz i zapodasz te logi to napiszę coś więcej :hi:

Opublikowano

Jak zrobić te logi i jak je się tu wrzuca?

Opublikowano

No i brak dpfa 

Opublikowano

Witam ,takie pytanie ,czy pompa tandem może też puszczać paliwo do oleju ? Bo olej do paliwa to wiem że są przypadki ale czy odwrotnie też to działa? Wymienione uszczelniacze ze srubami po raz 3 i kolejne 5 stow w dupe... dalej kopci na zimnym i trzesie że aż prawie gaśnie.. czyżby wtryski tak lały ? Pół minuty i normuje się.  Stan oleju nie widać aby się podnosił ale też mało jeździłem aby zweryfikować. 

Opublikowano
27 minut temu, \baker35 napisał:

Witam ,takie pytanie ,czy pompa tandem może też puszczać paliwo do oleju ?

Oczywiście że może, ciśnienie paliwa jakie wytwarza na wysokich obrotach silnika to ok 12 barów.

Wystarczy żeby padły jej wewnętrzna uszczelnienia i będziesz miał duużo rzadkiego oleju w misce :tongue4:

Zrób te logi o których pisałem wcześniej, bo takie gadanie to jest dobre , ale z wróżbitą Maciejem , późną nocą na antenie TVN-u :D

Jak je zrobić i czym to znajdziesz w dziale diagnostyka , albo podjedź po prostu do kogoś kto sprzętem i wiedzą dysponuje i Ci je wykona :decayed:

Dobre by było też nagrać zachowanie silnika ( objawy ) , a filmik wrzucić na YT + linka tu na forum :hi:

Opublikowano
W dniu 15.06.2018 o 11:08, \baker35 napisał:

Witam ,takie pytanie ,czy pompa tandem może też puszczać paliwo do oleju ? Bo olej do paliwa to wiem że są przypadki ale czy odwrotnie też to działa? Wymienione uszczelniacze ze srubami po raz 3 i kolejne 5 stow w dupe... dalej kopci na zimnym i trzesie że aż prawie gaśnie.. czyżby wtryski tak lały ? Pół minuty i normuje się.  Stan oleju nie widać aby się podnosił ale też mało jeździłem aby zweryfikować. 

Synchronizowales rozrząd? 

Miałem u siebie podobnie. Na zimnym, po odpaleniu niebieski dym i praca jak by na 3 cylindry przez kilka sekund. 

Przestawienie z +2.70 na - 2.0 i synchronizacja na blokady i problemu nie ma już od pół roku. 

Opublikowano

Witam ,synchro jest ustawione co prawda na +1.1 ale to raczej nie ma wpływu, chce przestawić na -1.5 ale na tą chwilę nie ma co przestawiac bo chyba pompowtryski umarły... w sobotę zgasł A dziś już nie odpaliłem go .  Błędy 004160 supply voltage A for injecton i p1040 circuit malfunction.  Więc wydaje mi się że to wina przybywania oleju od pompek ,dziś wymiana na wszystkie łącznie z wiązka. 

 

Opublikowano

A takie pytanie, jak się ustawia synchro w brd? Bo w 1.9 avf ustawialem sam ,wiadomo jeden wałek ?

Opublikowano

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...