Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż FIS - nie odpala silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Mam duży problem... Po zamontowaniu zegarów z Full-fis silnik nie odpala. Audi B5 z 95r. 1.8t AEB, zegary z B5 zegarek cyfrowy. Zrobiłem wszystko jak w tym temacie, działa prawie wszystko (emulator czujnika oleju nie usuwa błędu) ale silnik nie chce zapalić. Rozrusznik kręci i nic po za tym.

Pojawiły się takie błędy:

VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 8D0 907 557    
  Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 8D0 920 980 R  
  Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D12 
           Software Coding: 00144
            Work Shop Code: WSC 05311
           Additional Info: WAUZZZ8DZTA079519     AUZ7Z000000000
6 Faults Found:
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
        35-00 - -
01176 - Key
        07-00 - Signal to Low
01177 - Engine Control Unit
        49-00 - No Communications
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
        29-00 - Short to Ground
01179 - Incorrect Key Programming
        35-00 - -

 

Oryginalne immo w białym pudełeczku przestało działać jakiś czas temu, po odłączeniu akumulatora (kodowanie kluczyków na nowo nie działało) i zostało zastąpione emulatorem.

 

Próbowałem robić adaptację immo w zegarach: 17-instruments, 10-adaptation, grupa 00. Ale nie mam dostępnego przycisku test, mogę użyć tylko read (read też nic nie dało).

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? 

 

Edit 19.06.2018:

Problem rozwiązany. Problemem był brak zasilania w pompie paliwa.

A przyczyną tego było wstawienie przekaźnika 377 zamiast 229. W tym temacie kolega fragless1 (w 50 poście) opisuje jak to zrobić. Według tej instrukcji w wtyczce przekaźnika 229 kabel masy jest koloru zielonego (na schemacie brązowego). Jak się okazało u mnie (Audi B5 z 95r. 1.8t AEB) ten kabel był podpięty pod styk 87f i nie szedł do masy a do pompy paliwa :kox:. Więc wystarczyło go wlutować z powrotem tam gdzie był a do przekaźnika wycieraczek pociągnąć osobną masę i wszystko działa :decayed:.

Dziękuję za pomoc :hi:

Edytowane przez Gifix
Opublikowano (edytowane)

Masz 95 więc immo po za zegarami.

Adaptację robisz wchodząc w moduł immo. Sama zmiana zegarów nie mogła spowodować problemu. 

Sprawdź połączenie emulatora.

Edytowane przez Fazii
Opublikowano

Samo immo jest odpięte i jest podpięty emulator (przed montażem zegarów działało) a gdy podepnę immo to i tak nie idzie się z nim połączyć... Tylko dziwi mnie fakt że silnik w ogóle nie odpala, wcześniej jak immo nie działało to odpalał na 2 sekundy i gasł, a teraz nic. 

Opublikowano

Sprawdziłem emulator i wszystko jest ok. Jedyne co to może się spalił albo coś takiego, ale połączenie jest dobre. Ale problem nadal pozostał....

Dziwi mnie właśnie to że nie da się w ogóle uruchomić silnika a przy poprzednich problemach z immo po prostu go gasiło, ale dało się go uruchomić.

Opublikowano

Bo to na pewno jakieś inny problem.

Wszystkie bezpieczniki całe? Może zware gdzieś zrobileś

Opublikowano

Bezpieczniki sprawdzałem i są całe.

Co do zwarcia to nie mam pojęcia gdzie mogło by powstać... :(

Opublikowano

Po skasowaniu błędu immo w ecu błąd wraca? 

Opublikowano

W ECU nie pojawia się już błąd immo (silnik oczywiście nadal nie odpala), sprawdziłem wtryskiwacze, czy dostają sygnał i z nimi jest wszystko ok. Problem jest z świecami, ponieważ nie ma iskry... Wyciągnąłem świecę razem z cewką i obserwowałem przy odpalaniu, nie pojawiła się żadna iskra.

Na pinie 1 we wtyczce cewki jest normalne przejście sygnału do modułu zapłonowego (tego na filtrze powietrza), na pinie środkowym 4a jest masa, ale na pinie 15 (trzecim) nie ma nic. Jeszcze nie wiem gdzie on idzie, ale chyba powinno tam być zasilanie... 

Opublikowano (edytowane)

Ehhhh, głupi ja.... Źle sprawdzałem czy jest iskra na świecach, bo nie podałem masy na świece jak była wykręcona.... Teraz naprawiłem swój błąd i okazało się że iskra na świecach jest. Dodatkowo wyjąłem całą listwę wtryskową z dolotu i sprawdziłem czy wtryskiwacze podają paliwo (wcześniej sprawdziłem czy mają sygnał) i okazało się, że nie ma paliwa. 

Pompy paliwa nie słychać po włączeniu zapłonu (nawet jak się stoi przy odkręconym wlewie paliwa) a w listwie wtryskowej były niewielkie ilości paliwa (czyli nie buduje ciśnienia).

Muszę teraz sprawdzić który przekaźnik był od pompy paliwa (bezpiecznik od pompy jest ok) i sprawdzić instalację w tych okolicach razem z przekaźnikiem.

Edytowane przez Gifix

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...