Gifix Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Witam, Mam duży problem... Po zamontowaniu zegarów z Full-fis silnik nie odpala. Audi B5 z 95r. 1.8t AEB, zegary z B5 zegarek cyfrowy. Zrobiłem wszystko jak w tym temacie, działa prawie wszystko (emulator czujnika oleju nie usuwa błędu) ale silnik nie chce zapalić. Rozrusznik kręci i nic po za tym. Pojawiły się takie błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Control Module Part Number: 8D0 907 557 Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Control Module Part Number: 8D0 920 980 R Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D12 Software Coding: 00144 Work Shop Code: WSC 05311 Additional Info: WAUZZZ8DZTA079519 AUZ7Z000000000 6 Faults Found: 01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2) 35-00 - - 01176 - Key 07-00 - Signal to Low 01177 - Engine Control Unit 49-00 - No Communications 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 29-00 - Short to Ground 01179 - Incorrect Key Programming 35-00 - - Oryginalne immo w białym pudełeczku przestało działać jakiś czas temu, po odłączeniu akumulatora (kodowanie kluczyków na nowo nie działało) i zostało zastąpione emulatorem. Próbowałem robić adaptację immo w zegarach: 17-instruments, 10-adaptation, grupa 00. Ale nie mam dostępnego przycisku test, mogę użyć tylko read (read też nic nie dało). Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? Edit 19.06.2018: Problem rozwiązany. Problemem był brak zasilania w pompie paliwa. A przyczyną tego było wstawienie przekaźnika 377 zamiast 229. W tym temacie kolega fragless1 (w 50 poście) opisuje jak to zrobić. Według tej instrukcji w wtyczce przekaźnika 229 kabel masy jest koloru zielonego (na schemacie brązowego). Jak się okazało u mnie (Audi B5 z 95r. 1.8t AEB) ten kabel był podpięty pod styk 87f i nie szedł do masy a do pompy paliwa . Więc wystarczyło go wlutować z powrotem tam gdzie był a do przekaźnika wycieraczek pociągnąć osobną masę i wszystko działa . Dziękuję za pomoc Edytowane 19 Czerwca 2018 przez Gifix
Fazii Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Masz 95 więc immo po za zegarami. Adaptację robisz wchodząc w moduł immo. Sama zmiana zegarów nie mogła spowodować problemu. Sprawdź połączenie emulatora. Edytowane 17 Czerwca 2018 przez Fazii
Gifix Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2018 Samo immo jest odpięte i jest podpięty emulator (przed montażem zegarów działało) a gdy podepnę immo to i tak nie idzie się z nim połączyć... Tylko dziwi mnie fakt że silnik w ogóle nie odpala, wcześniej jak immo nie działało to odpalał na 2 sekundy i gasł, a teraz nic.
Gifix Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2018 Sprawdziłem emulator i wszystko jest ok. Jedyne co to może się spalił albo coś takiego, ale połączenie jest dobre. Ale problem nadal pozostał.... Dziwi mnie właśnie to że nie da się w ogóle uruchomić silnika a przy poprzednich problemach z immo po prostu go gasiło, ale dało się go uruchomić.
Fazii Opublikowano 17 Czerwca 2018 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Bo to na pewno jakieś inny problem. Wszystkie bezpieczniki całe? Może zware gdzieś zrobileś
Gifix Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2018 Bezpieczniki sprawdzałem i są całe. Co do zwarcia to nie mam pojęcia gdzie mogło by powstać...
Fazii Opublikowano 18 Czerwca 2018 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Po skasowaniu błędu immo w ecu błąd wraca?
Gifix Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2018 W ECU nie pojawia się już błąd immo (silnik oczywiście nadal nie odpala), sprawdziłem wtryskiwacze, czy dostają sygnał i z nimi jest wszystko ok. Problem jest z świecami, ponieważ nie ma iskry... Wyciągnąłem świecę razem z cewką i obserwowałem przy odpalaniu, nie pojawiła się żadna iskra. Na pinie 1 we wtyczce cewki jest normalne przejście sygnału do modułu zapłonowego (tego na filtrze powietrza), na pinie środkowym 4a jest masa, ale na pinie 15 (trzecim) nie ma nic. Jeszcze nie wiem gdzie on idzie, ale chyba powinno tam być zasilanie...
Gifix Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2018 (edytowane) Ehhhh, głupi ja.... Źle sprawdzałem czy jest iskra na świecach, bo nie podałem masy na świece jak była wykręcona.... Teraz naprawiłem swój błąd i okazało się że iskra na świecach jest. Dodatkowo wyjąłem całą listwę wtryskową z dolotu i sprawdziłem czy wtryskiwacze podają paliwo (wcześniej sprawdziłem czy mają sygnał) i okazało się, że nie ma paliwa. Pompy paliwa nie słychać po włączeniu zapłonu (nawet jak się stoi przy odkręconym wlewie paliwa) a w listwie wtryskowej były niewielkie ilości paliwa (czyli nie buduje ciśnienia). Muszę teraz sprawdzić który przekaźnik był od pompy paliwa (bezpiecznik od pompy jest ok) i sprawdzić instalację w tych okolicach razem z przekaźnikiem. Edytowane 18 Czerwca 2018 przez Gifix
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się