Efekt wymiany licznika na FIS

    13695 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi


    Montaż licznika z FIS po II lifcie do A4 95-97


    28d9f066866b2180.jpg

    9fc24efa2aca4b5d.jpg

    062747600eb7579e.jpg



    W Audi A4, którą robiłem jedna z oryginalnych wiązek do kostki niebieskiej albo żółtej była bardzo krótka i po przełożeniu pinów trzeba było przedłużyć te krótkie przewody.

    W przeciwnym wypadku mielibyśmy problem z wpięciem kostki do nowego licznika (zalecam zaopatrzyć się w większą ilość koszulek termokurczliwych).

    * - Rozgałęzienie mas(propozycja rozwiązania):
    Piny 18 i 19 (brązowe na rysunku) w nowej niebieskiej kostce łączymy razem (zdejmujemy tylko izolację, nie przecinamy ich!) w miejscu gdzie wszystkie się stykają na rys., następnie dokładamy sześć (lub odpowiednio mniej, jeśli będziemy mieć działający czujnik poziomu płynu spryskiwaczy albo zużycia okładzin hamulców) dodatkowych przewodów (długości mają być takie, żeby starczyło do poszczególnych pinów) i wpinamy je do kostek: niebieska (2, 7, 9, 24), szara (14, 15, 16) i jeden do kostki w manetce sterowania FISem (3).


    Przykład bez sprysków





    ** - Działająca kontrolka immobilajzera (do 1997):



    1. Dobrać się do płyty głównej licznika.
    2. Wylutować "minus" z diody od immo (dolna część diody).
    3. Podważyć delikatnie tą wylutowaną stronę i podkleić pod nią kawałek taśmy izolacyjnej.
    4. Do wylutowanej części diody przylutować kabelek.
    5. Ów kabelek połączyć z masą od "naszego" immo".

    (Ja u siebie wlutowałem ten kabelek na 32 pin (niewykorzystany) szarej kostki,
    a następnie za pośrednictwem mojej przejściówki połączyłem z "naszym" immo).
    Po takim zabiegu kontrolka od immo działa jak w oryginale.

    sposób opisany przez ArtJG na a4-klub.pl


    Jeśli nie chce się komuś korzystać z w/wym. sposobu i nie zależy na tej kontrolce zawsze pozostaje zaślepienie kontrolki np. czarną taśmą izolacyjną od spodu tarczki.



    Podłączenie czujnika poziomu płynu spryskiwaczy


    Czujnik musi być z A4 po lifcie, jeden pin podłączamy pod pin 15 w szarej kostce, drugi do masy. Osobiście wszystkie masy z czujników podłączałem po lewej stronie, słupek A koło bezpieczników, czyli tam gdzie są inne masy, do tego przydadzą się piny oczkowe. Nie ma znaczenia który pin weźmiemy do licznika czy do masy, czujnik działa na zasadzie przerwania masy.



    Podłączenie czujnika temperatury/poziomu oleju w misce olejowej


    Aby FIS wyświetlał temperaturę i poziom oleju trzeba najpierw zamontować miskę olejową z czujnikiem G266. Po zamontowaniu podłączamy kolejno:
    pin 1 - do bezpiecznika 5 (5A) (czarno-czerwony)
    pin 2 – masa (brązowy)
    pin 3 - kostka zielona pin 15 (oryginalnie od czujnika niebiesko-szary, później przechodzi w fioletowy)

    Znane są przypadki, że zamiennik tego czujnika powodował w dalszym ciągu wyświetlanie błędu na FISie, także zalecam tylko oryginalny czujnik.
    Nie da się programowo wyłączyć tego czujnika. Parę osób zrobiło sobie jakieś układy emulujące sygnał z tego czujnika, aby tylko nie mieć błędu na wyświetlaczu.
    Działa też podobno podanie masy na pin25 w zielonej kostce 32-pinowej, dzięki czemu nie wyświetlają się błędy na FIS'ie dotyczące oleju, jednak nadal pozostaje kwestia temperatury oleju (w licznikach z A6 to nie działa!).
    Jeśli mamy zegar temperatury oleju z licznika przedliftowego lub po I lifcie (zegarek analogowy z cyferkami), który sygnał otrzymywał z czujnika w chłodniczce oleju to możemy przylutować go w miejsce tego z II lifta, jednak nadal potrzebny jest emulator na poziom oleju.




    Podłączenie krańcówek drzwi do licznika
    (informacja o otwartych drzwiach)

    [jeden ze sposobów]


    W moim sposobie wykorzystane zostały tylne krańcówki z I lub II lifta (od 98r),
    z których wychodzą dwa piny (przed liftem tylko jeden), dzięki czemu można było od razu podłączyć dodatkowe, czerwone lampki drzwi tylnych.

    Przewód z krańcówki, który już mieliśmy podłączamy pod jeden z pinów,
    z drugiego natomiast wyprowadzamy przewód, który leci aż do licznika (z każdej krańcówki osobny). Pod ten też pin podłączamy sobie masę z lampki, którą ew. możemy sobie w późniejszym czasie dołożyć.

    Sygnał z prawych przednich drzwi bierzemy z kostki beżowo-różowej, przewód brązowo-żółty, słupek A z prawej strony (przy nogach pasażera), czyli dolutowujemy przewód do wymienionego przewodu i ciągniemy go do licznika.


    Drugim sposobem na tylne krańcówki jest pozostawienie starych krańcówek 1pin, zastosowanie diod prostowniczych i wzięcie sygnałów z którejś z kostek w słupku A po prawej stronie. Jako że nie robiłem tym sposobem zapraszam na forum a4-klub.pl


    Znane problemy:


    • Wymienić trzeba zbiorniczek wyrównawczy na poliftowy, w przeciwnym wypadku będzie wyświetlany błąd na FISie
    • Lekko migająca/żarząca się kontrolka AIRBAG:

    W starych licznikach podświetlenie było żaróweczkami, w nowych jest diodowe
    i problem dotyczy prawdopodobnie innego napięcia. Rozwiązaniem jest wlutowanie
    w to miejsce żaróweczki, albo zaślepienie tak jak to miało miejsce z kontrolką immobilajzera.



    • Niewłaściwe wskazanie temp. zewnętrznej / powolne jej opadanie po włączeniu zapłonu:

    Prawdopodobnie problem z masą, wystarczy do czujnika temperatury zewnętrznej (przewód brązowo-biały) podać masę (można dolutować do obecnego przewodu)



    • Mając licznik z A6 będziemy mieć tylko informację o otwartych drzwiach kierowcy.
    • Na oryginalnym wsadzie licznika z A6 będzie odwrotne wskazanie poziomu paliwa
      w baku (trzeba zmienić pływak lub odwrócić w nim jakąś płytkę. Najszybszym sposobem jest wgranie odpowiedniego wsadu z A4, jednak nie polecam tego amatorom ze względu na łatwą możliwość uszkodzenia licznika (standardowo odsyłam na a4-klub.pl)
    • Należy unikać liczników poliftowych z automatów (problemy z CANem)
    • Aby w liczniku włączyć komunikację analogową trzeba zmienić adaptację w kanale 60 licznika z 1025 na 1024 (objawiać się to może niedziałającym obrotomierzem)

    Kodowanie licznika


    Wybierz blok 17 (Instrument)
    Coding -> Function 07

    ??xxx: Options (< MY 1999)
    +01 = Brake Pad Warning active
    +02 = Seatbelt Warning active
    +04 = Washer Fluid Warning active
    +16 = Navigation active
    ??xxx: Options (MY 2000 >)
    +00 = No Options or Navigation III
    +02 = Seatbelt Warning active
    +16 = Navigation I & II
    xx?xx: Country (< MY 1999)
    0 = Germany (D)
    1 = Europe (EU)
    2 = USA (US)
    3 = Canada (CDN)
    4 = Great Britain (GB)
    5 = Japan (JP)
    6 = Saudi Arabia (SA)
    7 = Australia (AUS)
    xx?xx: Country (MY 2000 >)
    0 = Germany (D)
    1 = Rest of World (Left Hand Drive)
    2 = USA (US)
    3 = Canada (CDN)
    4 = Great Britain (GB)
    5 = Japan (Left Hand Drive - JP)
    6 = Saudi Arabia (SA)
    7 = Australia (AUS)
    8 = Rest of World (Right Hand Drive)
    9 = Japan (Right Hand Drive - JP)
    xxx?x: Cylinder
    4 = 4-Cylinder
    6 = 6-Cylinder
    8 = 8-Cylinder
    xxxx?: Engine
    0 = TDI-Engine
    2 = 4- and 6-Cylinder Gasoline-Engine
    3 = 8-Cylinder Gasoline-Engine
    4 = Turbo-Engine (from MY 2000)



    Wybierz blok 17 (Instrument Cluster)
    Adaptation - 10

    -> Channel 60 (CAN data bus Generating) --> (1024)
    +00001 = Engine Electronics
    +00002 = Automatic gearbox
    +00004 = Brake Electronics
    +00008 = Auto HVAC
    +00032 = ADR
    +01024 = Instrument
    -> Channel 61 (CAN data bus Comfort) --> (256)
    +00256 = Instrument
    +00512 = Tire Pressure
    +16384 = Parking Help
    +32768 = Cabin Heater
    -> Channel 62 (CAN data bus Infotainment) --> (0)
    +00001 = Radio (Symphony only)
    +00002 = Phone
    +00004 = Navigation
    +00008 = Telematics / Emergency
    +00016 = Instrument Cluster

    {Kodowanie radia (Generation I)}
    STG 56 (Radio-/Navigationssystem)
    STG Codierung -> Funktion 07


    00?xx: Speakers
    0 = Sound System (No passive Speakers)
    1 = 1 passive Speaker (Front Left for Bose Sound System with Telephone)
    2 = 2 passive Speakers (Front) and 2 active Speakers (Rear)
    5 = 2 passive Speakers (Front) and no active Speakers (Rear)
    00x?x: Sound System Correction
    0 = No Sound System (No Correction)
    1 = Sound System (Bose)
    00xx?: Configuration
    +1 = Active/Remote Supplied Antenna
    +2 = CD-Changer
    +4 = Secondary Display (Board Computer/Navigation)









    Montaż licznika z FIS po II lifcie do A4 98-99
    (zegarek analogowy z cyferkami)



    c08cb11524f67d10.jpg



    Emulator czujnika poziomu/temperatury oleju w misce


    beztytuuyns.jpg

    DSC01297.jpg



    TEMATY POKREWNE:
    :arrow2: :arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/243498-zamiana-licznika-pol-fis-na-pelny-fis-w-ostatnim-lifcie-pelna-opcja/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2Bfis

    :arrow2: :arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/221423-montaz-licznika-z-fis/?hl=%2Bmonta%BF+%2Blicznika+%2Bfis

    Wymiana FIS - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl -poradnik kolegi soulmaster3m wymiany licznika pół fis na full fis

    Autorzy poradników i rozpisek: soulmaster3m , MaxsteRR, pawelwor

    naprawa wyswietlacza fis ---> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305208-naprawa-wyswietlacza-fis/

    Edytowane przez cwiara

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rozpiska pinów jest na forum.

    Poszukaj w moich postach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Rozpiske mam to nie wszystko, nie jest to takie proste podobno. technicznie!!!

    Od czego zacząć? gdzie się wpiąć? itp. wtyczki do dodatkowych zegarów nie mam, co z tego że wiem iż mam czujnik temperatury jak nie wiem gdzie się wpiąć i co zrobiuć by FIS wyświetlał temperature. Pytania zadaję po to, by mi ktoś odpowiedział od początku jak to zrobić...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No super wyglada, tez o tym myslalem, zeby zmienic na licznik z fisem... ale wlasnie te immo mnie jakos zniechecilo... Jak to opanowales ?? Aaa tak po za tym to gratuluje bo wyglda swieeetnie :-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    szczegółów Ci nie podam bo kompletnie się nie znam. Wiem tylko że dla kogoś kto ma do czynienia z fachowym oprogramowaniem to żaden problem. Zgrywa tylko oprogramowanie ze starego i wgrywa do nowego nawet przebieg taki sam ustawia i nie ma śladu przeróbek. Dlaczego jednak nikt nie pomaga mi z rozwiązaniem moich problemów? Spece na majówce? Pisali, że "problem tylko z immo jest!!!" wiec jak już to opanowałem pomóżcie mi wszystko usprawnić...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    problem z immo jest jesli chcesz wsadzic zegary po lifcie do wersji przed liftem.

    Przeciez sterowanie dodatkowymi zegarami (olej i ładowanie ) jest w obecnych wtyczkach tylko trzeba dac sygnały.Jesli chodzi o temp.oleju to winnien być czujnik w misce olejowej i z niego puszczony sygnał. Ja przerabiałem ten temat w swojej B5-tce i nie dało rady za dużo zabawy z tym czujnikiem wiec ja odpusciłem temat.

    Jeśli dobrze Ci podpioł Twój spec kabelek z temperatura zewnętrzna to musi Ci wyświetlac jesli nie wyświetla to źle podpięty jest. U mnie miałem problem z czujnikiem oleju, oraz z immo ale miałem zegary po lifcie reszta była oki. ALe i tak ich nie założyłem gddyz immo sie nie dało zakodowac.....a na szukanie straszych zegarów nie miałem juz ochoty.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli jesteś zainteresowany to mam gdzieś zdjęcie takiej wtyczki co by wiedzieć gdzie jaki pin jest, bo sam schemat i rozpiska nic nie pomoże jeśli fizycznie nie wiadomo jak jest ro rozłożone we wtyczce. Ja wtyczkę zrobiłem z takiej jak masz w kompach np przy taśmie do dysku ;) Trzeba tylko skleić i jakiś np drucik dokleić z boków żeby lepiej się wyciągało w razie czego ;) Oryginalna w serwisie kosztuje 36 albo 40 zł - nie pamiętam dokładnie :( Jeśli pokazuję Ci takie duże wskazanie to oznacza że nie masz podłączonego sygnału do wtyczki nie wiem z kąd go wziąść bo ja miałem to wszystko tylko licznik był inny i kable z wtyczką ucięte - pozostało mi tylko zmienić licznik i kable do wtyczki podłączyć. Z RDSem to proponuję zrobić tak - mam rozpiskę razem z widokiem wtyczek do radyjek w autach wielu marek - możesz porównać czy Twoje radio zgadza się pod względem wtyczki z innymi radiami w których połączenie z licznikiem działa ;) Nie gwarantuję że zadziała ale można od tego zacząć ;) Immo - u mnie nie było z tym problemu nawet jeździłem beż licznika ale ja mam 95r po lifcie podobno już nie można tak robić. Co do dodatkowych zegarów - u mnie wskaźnik napięcia dział bez niczego wystarczyło tylko podpiąć te dwie szerokie wtyczki od licznika :) Natomiast temp. oleju trzeba podłączyć u mnie jest to pin pierwszy od dołu licznika a czujnik znajduje się przy filtrze oleju - dzisiaj zrobię print scrina w programie ETKA i będziesz widział gdzie szukać :) Nie mam go jeszcze podłączonego bo nie znalazłem za bardzo kabelka w instalacji więc podejrzewam, że auto fabrycznie miało fisa ale nie było dodatkowych zegarów (chociaż kabel do czujnika jest więc może miał fabrycznie te dodatkowe zegary - gdyby ktoś wiedział w którym miejscu znajduje się ten kabel w kabinie to byłbym wdzięczny za info). Byle jak podłączyć nie chcę a żeby zrobić to ładnie i szczelnie to trzeba trochę rozkręcić a nie mam za bardzo czasu :( czujnik temp. oleju kosztuje chyba 20zł o ile pamiętam. Ja mam inne zegary - starsze więc nie wszystko musi się zgadzać :( Jeśli potrzebujesz schematu to znajdziesz tu --> http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/index.html

    Powodzenia ;)

    Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz jeśli będę wiedział to pomogę ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sławek wysyłaj mi na ten adres wszystko co masz każdy schemat sie przyda:

    [email protected]

    Napewno wyslij schemat tej wtyczki od dodatkowych zegarów. Ja w tym liczniku z 1998 roku mam wyjscia do okrągłych wtyczek w tych dwóch dodatkowych zegarach wiec podpięcie fabrycznej wtyczki zielonej i niebieskiej nie wystarcza. Dlatego nie wiem jak się zabrać za ten temat oleju i napięcia. Kupić wtyczki 2 okragłe czy jest inny sposób podpiecia. Czekam zatem na zdjęcie tej wtyczki.

    Temp. zew. jeszcze sie nie bawił gdzie najlepiej się wpiąć z kabelkiem (w którym miejscu)?

    Czy bajer sygnalizowania otwarcie drzwi też moge miec jeżeli tak to w jaki sposób. Chce na maksa wykorzystać ten FIS.

    Dlaczego wskazuje mi 50 litrów/100km spalania nie wiem mam nadzieje że sam do tego dojdzie bo ja kompletnie sie na tym nie znam.

    Puściłeś jakiś link ze schematami co to jest? Jakie to schematy bo strona jest po rosyjsku i za bardzo nie wiem o co chodzi... i czego tam szukać?

    Wyślij mi także wszystkie materiały na temat RDS-FIS może da się to podpiąć pod moje radio...

    Z góry dzięki po majówce 2 starcie mam nadzieje że tym razem dzięki waszym poradom odpale wszystko na FIS-ie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W sobotę pojadę przez Katowice ;) Do Krynicy ;)

    Nie wiem czy będę miał wszystko w robocie (materiały) ale jak nie to na dniach będę podsyłał ;) To spalanie pokazuje dlatego że nie masz nic podłączone :( u mnie też tak było jak kabli nie miałem podłączonych :( Możesz jeszcze (jeśli masz taka możliwość i szybkie łącze) postarać się o program ELSAWin do Audi podobno zajefajny program do autek i jest tam wszystko o elektryce łącznie z rysunkami ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sygnał spalania ciągniesz aż z ecu, rozpiskę pinów ecu znajdziesz w autodacie. Kabelek do czujnika temp oleju trzeba dopiąć do kostki zielonej pin 21. Do temp zewnetrznej użyj najlepiej nowego czujnika < jeden kabel do fisa pin 5 kostki fisa a drugi do masy>. Co do radia to nic nie gwarantuję ale masz wyjście kostek do głośników aktywnych rozpiska do radia była na forum

    pin 8 clock->pin 12 kostka fis

    pin 9 data->pin 13 kostka fis

    pin 10 enable-> pin 15 kostka fis

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podesłałem Ci na maila trochę materiałów.

    Opisy złączy radiowych można poszukać tutaj ;) --> http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

    Na diakom.ru co podesłałem musisz wybrać rocznika auta, model i circut diagram (będzie tylko jedno do wyboru ;) i tam juz jest po "angielskielu" później Instrument Cluster Circuit , to jest schemat ideowy podłączenia licznika ;) Wysłałem Ci go mailem

    demoralizator

    Masz jakąś autodatę działającą bo mi po pewnym czasie przestała gadać :( Mam infotecha i on bangla ;)

    Ten kabelek od temp oleju jest ciągnięty od czujnika do tej szerokiej zielonej wtyczki?

    Rozumiem że tak ;) więc nie będzie trzeba nic ciągnąć tylko stamtąd kabelek do wskaźnika temp podłączyć ;) Ale będzie czad ;) będę miał już wtedy wszystko - a podgląd na temp. oleju jest bardzo ważny zwłaszcza w TDI - wiadomo kiedy bucik można wcisnąć ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem Sławek czy dobrze rozumiemy temat czujnika oleju. Ja od dodatkowych zegarów mam okrągłe wyjścia do których brakuje mi wtyczek. Nie wiem czy wystarczy podpiąć kabelek od tego wskaźnika do kostki zielonej i odpowiedniego PIN-a czy też chodzi o to by podpiąć kabelek od czujnika oleju do kostki zielonej (przy tej drugiej opcji po co zatem wyjscie dodatkowe od zegara oleju i zegara napięcia nie wystarczą kostki niebieska i zielona. Rozjaśnijcie te moje wątpliwości

    a co z prawym zegarkiem. czujnik napięcia aku jak to podłączyć??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Narazie nic konkretnego z autodaty nie mam. Poszukuję pl. Jak nie znajdę to kupię bo schemaciki sa naprawde konkretne

    od czujnika do tej szerokiej zielonej wtyczki?

    ale ty masz 95 więc inne kostki czy miałeś tyle czasu że przebanglałeś na inne?? Jeżeli tak to pełen szacunek za cierpliwość.

    Jak masz stare zegary to z boku jest 4 pinowe łącze i tam jest 1 odpowiedzialny za temp oleju bo w nowszych było juz razem z kostkami. Jak chce ktos opisy pinów do liczników przed 98 i po 98 bardzo ładnie opisane i z rysunkami schematycznymi wiec sie nie da pomylić to piszcie.

    Jeden minus po angielsku. Ale jakby jakiś mod chciał wrzucic tam gdzie trzeba w taki sposób jak kodowanie sterowników to napewno było by pomocne przy tego typu modyfikacjach :biggrin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam jeszcze stare budziki ;( mam dwie duże prostokątne wtyczki od zegarów, jedną prostokontną 20 pinową od fisa no i tą cztero pinową wtyczkę od temp. oleju. Wiem pod który podłączyć kabel żeby wskaźnik pokazywał temp. oleju tylko nie wiem gdzie szukać w kabinie kabla od czujnika :( pod machą jest kabel i wchodzi do wiązki która idzie do kompa a dalej pewnie wiążką z kompa do kabiny. Tylko nie bardzo widać tak zgrubnie gdzie on może być :( A nie chciałbym dokładać kabla w jakiś paskudny sposób jeśli on gdzieś będzie a być musi bo jest kabel do czujnika. Podłączałem czujnik dla testów luźnym kablem i wszystko działa ;) teraz tylko pytanie gdzie jest kabel idący z czujnika do wskaźnika w kabinie pasażerskiej? Przydała by się ELSA ale ona waży coś około 5GB :( Sprawdzałem w tej wiążce w której idą kable do fisa i budzików ale nie znalazłem żadnego luźnego kabla :( trzeba będzie poświęcić trochę czasu i trochę porozkręcać ;) Chyba że ktoś wie gdzie szukać tego kabla w autku z 95r. Wtyczek nie rezałem więc nie wiem jak to jest w nowszych licznikach :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kabelek do czujnika temp oleju trzeba dopiąć do kostki zielonej pin 21.

    W moim przypadku (1998 rok) szukam czujnika i podpinam go pod kostkę zieloną pin 21?

    Po co wiec osobne wyjscie od wskaźnika tego małego zegarka z temp. oleju.

    Czy tylko podpinam się od wskaźnika pod pin 21 gdzie już jest podpięty kabelek od temp. oleju nie kumam tego jeszcze...

    Przypominam ze mam na klimatroniku kod 49 chyba ta temperaturę.. Czy z tego miejsca nie da się coś podziałać...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Po co wiec osobne wyjscie od wskaźnika tego małego zegarka z temp. oleju.
    U ciebie tego nie ma z tego co widzę po schematach. W starszych było oddzielne wyjście.

    Czy tylko podpinam się od wskaźnika pod pin 21 gdzie już jest podpięty kabelek od temp. oleju
    Napewno masz kabel w kostce w tym miejscu??
    Przypominam ze mam na klimatroniku kod 49 chyba ta temperaturę.. Czy z tego miejsca nie da się coś podziałać...
    Schemat łącza klimatronika i do dzieła :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    coś podziałamy po weekendzie. Dzięki śliczne...

    Po schematach radii a4 widzę że mojego concerta cd, który już komunikuje się przez CAN chyba nie da sie podłączyć...

    A co z sygnałem otwartych drzwi jest taka możliwość wyświetlenia w moim FIS-ie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie w ten sam sposób myślałem ;)

    Kod 49 i jeśli działa to znaczy, że kabel musi dochodzić ;)

    Zaraz idę zerknąć tak na szybko na tą zieloną wtyczkę ;)

    [ Dodano: 01-05-2007, 18:53 ]

    No więc spieszę pochwalić się, że znalazłem kabelek od czujnika temp. oleju ;)

    Był we wiązce która idzie do licznika tyle, że był tak zaizolowany, że nie było widać końca i i nie można było go poszukać. Zacząłem odizolowywać wiązkę bo nic nie miałem do stracenia i bingo ;) Wskaźnik temp oleju dział ;) Ale na klimatroniku nie działa - widocznie nie było to podłączone :(

    Ale jest oki ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    szkoda że nie zrobiłeś fotki tego kabelka od czujnika oleju ale mam nadzieję, że mnie także uda się go znaleźć. Nie rozumie tylko dlaczego mam go szukać w wiązce idącej do licznika podczas gdy sygnał jest doprowadzany do klimatronika. Nie znam się wiec nie polemizuje. am znać jak zacznę dalej walczyć z moim FIS-em. Najważniejsze dla mnie to podłączyć spalanie!!!

    Czy ktoś wie jak to jest z tymi otwartymi drzwiami jest możliwość wyświetlenia tego na FIS-ie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja szukałem we wiązce bo u mnie fabrycznie był FIS i dodatkowe zegary tylko ktoś w niemczech zabrał sobie licznik i poucinał wtyczki z kablami a wstawił inny licznik bez żadnych bajerów więc mi pozostało wymienić licznik i poszukać kabelków.

    Zapomniałem zrobić print scrina z lokalizacji czujnika oleju :( Pseplasam :(

    Ja dzisiaj postaram się luknąć na schemat klimatronika i dam znać co i jak ;)

    Jeśli chcesz to mogę przy okazji zdjąć licznik i porobić fotki ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jeżeli miałeś FIS to faktycznie zmienia wszystko... Ja muszę szukać w klimatroniku i wpiąć się bezpośrednio w ten mały zegar od temp oleju. Gdybyś znalazł sygnał z klimatronika byłbym wdzięczny.

    [ Dodano: 02-05-2007, 14:49 ]

    Zastanawiałem się nad tymi wtyczkami do dodatkowych zegarków oleju i napięcia akumulatora o których mi mówił mój spec a ja teraz dorwałem zdjęcie mojego licznika od tyłu i widzę że tam nie ma wtyczek, nie ma gdzie się wpiąć w ten okrągły dups który wystaje !!! :eek:

    wska_nikoleju.jpg

    kurcze ale numer! Wiec muszę ten sygnał doprowadzić do kostek... wobec tego dlaczego nie mam napięcia akumulatora?? Jest nie podłączone albo zegar walnięty. Może brakować takiego sygnału w kostce którą podpinał mi spec?? Jeżeli tak to jak to uruchomić gdzie się podpiąć i jak w instalacje i gdzie w liczniku???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Opcje otwartych drzwi miały a6 a tu niestety się nie da chyba że późniejsze modele.

    Zastanawiałem się nad tymi wtyczkami do dodatkowych zegarków oleju i napięcia akumulatora o których mi mówił mój spec a ja teraz dorwałem zdjęcie mojego licznika od tyłu i widzę że tam nie ma wtyczek

    Dodatkowe wyjście było w starszym modelu z przed 98 tutaj masz już w tych głównych

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ok

    podpowiedz mi jeszcze jak uruchomić wskaźnik napięcia akumulatora...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co widzę to masz takie szerokie wtyki podobne do moich. Najfajniej jest jak kabel poprowadzony jest od aku bo masz najpewniej ;)

    Ale nie ma sensy tego robić - najprościej jest to wziąć z jakiegoś kabla który zasila licznik ;) czyli kabla w którym po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie ;) Bo w zasadzie napięcie w całej instalacji powinno być takie samo ( mogą wystąpić niewielkie różnice zależne od długości przewodu, jego przekroju i jakości styków jeśli jest gdzieś łączony ale to naprawdę gra nie warta świeczki ;) W moim przypadku tak chyba jest no bo w końcu nić nie podłączałem a tylko podpiąłem te szerokie wtyczki i wskaźnik działał ;) Wtyczki żadnej przy tym zegarze też nie miałem ;) Nie wiem tylko w jaką wtyczkę i gdzie musisz to podłączyć :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wie ktoś który pin wtyczki jest od wskaźnika napięcia akumulatora?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja spodkałem się z dodatkowymi zegarami w różnych wersjach równiez bez fisa i w każdym przypadku napięcie mierzył z instalacji po podłączeniu ori kostek bez jakichkolwiek przeróbek. Zrób test elementów wykonawczych w vagu i będziemy wiedzieli na 100% czy zegar nie jest przypadkiem uszkodzony

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ok. Przy okazji nie potrafię opanować funkcji mph2 w FIS-ie. MPH1 opanowałem. Umie przy dowolnej prędkości naciskam lewy przycisk na zegarach i zapamiętuje mi prędkość wyświetla się mph1 i jak przekroczę o 10 km/h to mi sygnalizuje. Jak zatem działa mph2?? Próbowałem już naciskać wszystko nawet tylko na przekręconym kluczyku przytrzymywałem po 5 sek każdy i nic wogóle nie mogę nastawić tego mph2. Jeżeli ktoś wie jak go używać proszę o instrukcje...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i koledzy udało sie. Po kilku godzinnej pracy mojego speca udało się uruchomić temperaturę zewnętrzną i co najważniejsze spalanie :biggrin:

    Wszystko działa bez zarzutów polecam wszystkim zegary FIS. Co prawda nie mam czujnika temp. oleju, dlatego nie działa mi dodatkowy zegar jak również mimo dobrego podpięcia zegarów brak jest sygnału ładowania w drugim małym zegarze. VAG nie pokazuje żadnych błędów więc nie wiem dlaczego woltomierz nie działa. Może wiecie co może być przyczyną? Trudno zepsuć woltomierz powinien działać! Mogą to być bezpieczniki ?, który w razie czego należy sprawdzić?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   1 użytkownik

    • Nowi użytkownicy