Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korekcje na zimnym ! Pomocy !


Masmix1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a więc tak, byłem w Polsce na naprawie kilku rzeczy w moim BRD, niestety coś sie spierdzieliło i gdy wróciłem do szwajcarii wariują mi korekcje wtrysków na zimnym silniku.

Autko ledwo po odpaleniu a tutaj na jednym pokazuje mi +2,5 co to oznacza ? gdy motor się rozgrzeje silnik pracuje normalnie, możecie mnie nakierować gdzie szukać problemu ?

Dzwoniłem do tego warsztatu gdzie robili mi wszystko to mi powiedział żeby szukać przy filtrze paliwa bo może coś jest z tymi uszczelkami na tym zaworku, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.

Nie mam jak w tym momencie jechać do Polski i robić tego więc proszę was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny zbieg okoliczności że się samo akurat teraz popsuło :naughty:

Co dokładnie było w kraju robione przy motorówce ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lista była długa wywalone walki i przerobienie całej pompy oleju.

kompletny rozrząd.

mycie wtrysków myjka wysokociśnieniowa oczywiście zakładane na nowych śrubach i uszczelkach.

nowy zawór egr.

nowa przepustnica oraz regeneracja turba i wiele innych mniej znaczących prac takich jak oleje filtry, wróciłem do Szwajcarii i zauważyłem ze wariuje silnik, mechanik mówił ze jeden wtrysk kuleje ale postara się coś zrobić, z warsztatu odebrałem autko rozgrzane bo jechałem z szefem i on miał pod komputer podpięty wiec wszystko było dobrze, ale tak jak mówię, najgorzej jest na zimnym silniku, denerwuje mnie to strasznie i nie wiem od czego zacząć :(

Kolego mogę dodać tez ze jak podłączyłem swój skaner diagnostyczny od viakena 5053 To w blokach pomiarowych na pozycji 023 na wszystkich wtryskach pokazuje 23 albo 22 ms to coś związane z elektrozaworem jak się nie mylę i jest to chyba w normie tylko właśnie raz ten jeden wtrysk zaczął wariować i pokazywał 2,5 + i silnik+ obrotomierz świtowaly, z reszta obrotomierz świruje często, chyba ze mam się starać o jakaś rekompensatę od tego warsztatu ale wydaje mi się ze to raczej nie wypali, dziekuje ci za odpowiedz

Edytowane przez Masmix1992
Dodanie kilka szczegółów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przy takiej litanii Zawsze coś może być do poprawki :P

Trzeba było pojeździć chociaż ze 200 km po kraju. 

Pewnie usterka by się ujawniła , a wtedy jazda na poprawkę :whistling:

Z opisu wnioskuję że prawdopodobną przyczyną może być problem z uszczelnieniem pompki na stożku w głowicy .

Takie skoki korekcji mocno na plus , szczególnie po dłuższej chwili pracy na biegu jałowym zazwyczaj świadczą o przedostawaniu się spalin z cylindra do szyny paliwowej w głowicy , a to powoduje problemy z napełnianiem pompki paliwem i objawy takie jak opisujesz .

Być może pompka siadła nieco w gnieździe i teraz jest za słabo przykręcona , tak na szybko to bym dociągnął jej śrubki mocujące po 90 stopni i zobaczył czy się poprawiło :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli te 2 uszczelniacze ci znajdują się na wtryskiwaczu?

autko robiłem pod Gdanskiem bo byłem na feriach a potem prosto na Małopolskę wiec czasu nie miałem a wracać tam 600 km to mijało się z celem. Radzisz jechać do mechanika tu w swiss i niech rozbiera i sprawdza co jest? Bo jak coś jest nie tak z tym uszczelkami to może by wymienił i było by ok, tylko jak by nie było trafione to ceny tu sa takie ze ja bym już mógł kupić 2 wtryski po regeneracji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Masmix1992 napisał:

Masz na myśli te 2 uszczelniacze ci znajdują się na wtryskiwaczu?

To nie ich wina, w silnikach 16V dolne uszczelnienie pompowtrysku jest na stożku , nie ma tam typowego o-ringu .

Szczelność takiego połączenia jest bardzo uzależniona od siły dociskającej pompkę do gniazda ( a także czystości w tym miejscu i odpowiednim  kształcie  elementów ze sobą się stykających ) .

Myślę że jak pojedziesz do ichniejszych mechaników to puszczą Cię z torbami :decayed:, lepiej znajdź kogoś z naszych co ma trochę kluczy w skrzynce i oleju w głowie to Ci tą pompkę dociągnie :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz ze jak dokreci pompki to będzie smigac? Jak myślisz ile czasu zajmie taka robocizna bo tu w Szwajcarii liczą sobie 400 zł za godzinę pracy wiec muszę wiedzieć co i jak :) 

Edytowane przez Masmix1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak bym miał taka okazje to bym przyjechał, licząc czas ile bym na to potrzebował to wole już to zrobić tu u polskiego mechanika wyjdzie mi Prawie to samo tylko chciałem się dopytać bo oddając autko do mechanika i niech sobie szuka to czas i kasa leci. Kolega Piotrsob1 nakierował mnie na pewny trop i jak bym już się wybrał do mechanika to mu to napomne, ale powiedzcie mi czy jak mechanik mi dokręcał wtryski na nowych śrubach to czy może nimi jeszcze manewrować inny mechanik ? Nic nie powinno się tam urwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Masmix1992 napisał:

Kolega Piotrsob1 nakierował mnie na pewny trop i jak bym już się wybrał do mechanika to mu to napomne, ale powiedzcie mi czy jak mechanik mi dokręcał wtryski na nowych śrubach to czy może nimi jeszcze manewrować inny mechanik ? Nic nie powinno się tam urwać?

Jak się boisz że się coś może się urwać i chcesz się z problemem wybrać do mechanika , to po prostu kup dwie, nowe, ori śruby mocujące pompkę i każ mu je wymienić na tej pompce która świruje :hi:

Jak poprawy nie będzie to dopiero będziesz się zastanawiał co dalej z tym fantem zrobić :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak dokreci już te wszystkie wtryski to mógł byś wytłumaczyć dalsza procedurę? Wiem ze coś z manometrem trzeba tam ogarniać chciał bym przy tym być żeby niczego nie zapomniał sobie :) dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Masmix1992 napisał:

A czy jak dokreci już te wszystkie wtryski to mógł byś wytłumaczyć dalsza procedurę? Wiem ze coś z manometrem trzeba tam ogarniać chciał bym przy tym być żeby niczego nie zapomniał sobie :) dzieki

A gdzie ja napisałem by dokręcał wszystkie pompki ?

Chodzi tylko o tą jedną , na której  korekcje jeżdżą mocno na plus.

Dokręcenie o 90 stopni może zrobić każdy, komu podstawy mechaniki nie są obce i po czymś takim nic się nie powinno stać .

Ten sam człowiek może wymienić te śruby na nowe pod warunkiem że znajdziesz odpowiedni manual i będziesz miał dostęp do klucza dynamometrycznego .

Dla manometru to ja tam roboty nie widzę , chyba że mylisz manometr z czujnikiem zegarowym do ustawiania pompowtrysków :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba właśnie o ten zegar mi chodziło, jaka on pełni funkcje ? Oglądałem filmiki i widziałem ze coś się tam ustawia żeby było w jak najwyższym punkcie i potem się kontruje i gra gitara. I jeszcze jedno, jak już do mechanika dojadę to motor będzie gorący wtedy będzie wszystko działało to w jaki sposób sprawdzić który wtrysk jest nie dokręcony ? Będzie można to jakoś zobaczyc gołym okiem czy pod komputerem jakoś?

Edytowane przez Masmix1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po długiej przerwie, a więc problemu nie udało mi się rozwiązać, dziś wymieniłem 2 wtryski oczywiście na zimnym telepało nim po odpaleniu jak by nie miał poduszek.

Dym z rury taki że szok, po godzinie z włączonym motorem wszystko sie ustabilizowało wtryski podają na ciepłym od -10mg do +25 mg więc pracuje ok nie telepie nic.

Dla tych co nie czytali początku to dzieje się tylko tak na zimnym że korekcje skaczą i to mnie denerwuje, kolega który mi pomagał podpowiedział mi że to nie muszą byc wtryski.

Sprawdziłem kanał 007 w blokach pomiarowych i mam tam 3 pozycje ( temperatura ) i wydaje mi się że jeden czujnik jest ciachnięty ponieważ pokazuje tylko 35 stopni, dlaczego ? czy tak ma być czy on jest zepsuty i dlatego mogą być takie objawy ?. czy to jest czujnik tempoeratury powietrza ? Hmm

Dodam że na zimnym słychać chyba przepustnicę jak piszczy tak jakby się adoptowała, czy to normalne ?

37686276_2179817435382329_703786419297976320_n.jpg

Edytowane przez Masmix1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są te same objawy.. szaleją dawki na zimnym silniku i dopóki był dpf i egr to była tragedia, dużo dymu, smród aż w oczy piekło i telepanie silnikiem. Teraz trochę mniej aczkolwiek na zimnym nadal idzie wyczuć smród spalin i naprawdę delikatny dym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mass143 napisał:

U mnie są te same objawy.. szaleją dawki na zimnym silniku i dopóki był dpf i egr to była tragedia, dużo dymu, smród aż w oczy piekło i telepanie silnikiem. Teraz trochę mniej aczkolwiek na zimnym nadal idzie wyczuć smród spalin i naprawdę delikatny dym. 

Kolego męczę się od ostatniego oddania wtrysków do mycia, coś się spierdzieliło i nie mogę namierzyć co ! za jakis czas będę w posiadaniu vcds więc może ktoś bardziej ogarnięty ode mnie z forum mi pomoże :( Gdy bedziesz cos wiedział daj znać kolego !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Masmix1992 napisał:

Witajcie po długiej przerwie, a więc problemu nie udało mi się rozwiązać, dziś wymieniłem 2 wtryski oczywiście na zimnym telepało nim po odpaleniu jak by nie miał poduszek.

Dym z rury taki że szok, po godzinie z włączonym motorem wszystko sie ustabilizowało wtryski podają na ciepłym od -10mg do +25 mg więc pracuje ok nie telepie nic.

Dla tych co nie czytali początku to dzieje się tylko tak na zimnym że korekcje skaczą i to mnie denerwuje, kolega który mi pomagał podpowiedział mi że to nie muszą byc wtryski.

Sprawdziłem kanał 007 w blokach pomiarowych i mam tam 3 pozycje ( temperatura ) i wydaje mi się że jeden czujnik jest ciachnięty ponieważ pokazuje tylko 35 stopni, dlaczego ? czy tak ma być czy on jest zepsuty i dlatego mogą być takie objawy ?. czy to jest czujnik tempoeratury powietrza ? Hmm

Dodam że na zimnym słychać chyba przepustnicę jak piszczy tak jakby się adoptowała, czy to normalne ?

37686276_2179817435382329_703786419297976320_n.jpg

Temperatury ok.

Odpowiednio w  kolejności:

- temp. paliwa na powrocie z głowicy 

- temp. powietrza zasilającego 

- tep. cieczy chłodzącej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz :) a wiec szukam dalej, zobacze dziś wieczorem na zimnym jakie sa temp. Bo może czujnik cieczy jest walnięty i pokazuje ciagle błędna temp. Gdy będę coś miał to dam znac, miłego poniedziałku :) Edit # czy może mi ktoś powiedzieć czy po odpaleniu przepustnica powinna przez jakiś czas piszczeć? U mnie jest tak jakieś kilka minut, to może dlatego skaczą mi obroty na zimnym? Może uda mi się dziś przeprowadzić adaptacje tylko jeszcze nie wiem jak, posiadam sprzęt Viaken 5053 ITS  a to temperatury na zimnym silniku 

8E16AA5F-E951-468B-B2DF-DB02CAB27CFB.jpeg

Witajcie ponownie po przerwie, czy przez rozrząd mogą być tez takie przyczyny? W blokach na 004 pokazuje mi ustawienie rozrządu na 1,17 jak dobrze pamietam a z tego co czytałem na forum to brd lubią na minus :) aby to zmienić muszę posiadać jakaś specjalna wiedzę? Czy dam rade sam to ogarnąć jak bym w necie wyszukał jakiś poradnik ? Dzieki za wskazówki 

Edytowane przez Masmix1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...