lukasz23krk Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam. Mam taki problem z moja A4 avant TDi, ze gdy zapale silnik pedał hamulca opada zaledwie centymetr w dół i przy hamowaniu pedał jest twardy. Prosił bym o radę co w pierwszej kolejności mógłbym sprawdzić. Z góry dziekuje 1
mily Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Ale czy po tym centymetrze hamuje czy nie?? Co się dokładnie dzieje, nie możesz wcisnąc bo ABS odbija Ci?? Jak wciśniesz z całej siły też nie hamuje?? Czy na sprzęgle nie zauważyłeś żeby Ci inaczej łapało?? Może łapiej ciut niżej?? Ja bym na wstepie wymienił płyn hamulcowy i od wspomagania koszt nie wielki a może pomóc. Obydwa czynniki z tego co pamiętam powinno się wymieniac co 2 lata. Jak nie wymieniałeś to i tak Cię to czeka. Ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.
Skrzypek Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 jeśli hamulce działają, tylko masz twardy pedał to stawiałbym na pompę hamulcową.
ALBINEK Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Po wejściu do auta naciśnij pedał hamulca i odpal silnik jak wciągnie pedał do dołu to serwo masz sprawne.Napisz jaka jest skuteczność hamulców hamuje czy nie?.
lukasz23krk Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Opublikowano 16 Lutego 2009 Hamulec jest i działa podczas jazdy ale jest mało skuteczny,ABS tez się włancza przy hamowaniu.Przy odpaleniu i naciśnieciu hamulca pedał opada niewiele i jest twardy.Nie jedno krotnie mam problem z hamowaniem tak jak by mi serwo nie działao.Wszystko było dobrze puki było ciepło i nie oddałem samochodu na wymiane rozrządu. Może podmienili mi wakopompe [br]Dopisany: 16 Luty 2009, 12:24_________________________________________________Widze że na forum Passata maja podobne problemy i ich przyczyna jest zalegajaca woda w serwie??? Jakoś ja wysysają
szneider Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 U mnie również pedał robi się twardy. Zaczeło się od wymiany tylnych klocków hamulcowych. Przed wymianą wszystko było ok, samochód hamował prosto, nie trzeba było uzyć dużej siły zeby zahamować. Po wymianie klocków i kilku próbach odpowietrzenia u 3 mechaników, pedał wpadał jakoś dziwnie w podłoge. Postanowiłem wymienić płyn na nowy. Po wymianie płynu, wyssaniu specjalnym urządzeniem i napełnieniu. Hamulec już nie uciekał w dół, był jak przedtem, czyli wysoko. Juz sie cieszyłem, że wszystko OK. Wyjechałem na jezdnię, 70km/h naciskam na hamulec a u twardo, naciskam jeszcze raz juz lżej, po trzecim naciśnięciu było już ok. Tzn samochód hamował a ja nie musiałem użyć dużej siły. Poczytałem troche na forum i posprawdzałem wężyki co idą od vacu pompy. W ten mały gumowy łacznik wcisnąłem rurkę. Po próbie nic sie za bardzo nie zmieniło, raz auto hamuje normalnie, a za 100m juz pedał jest twardy. Jak wcisnąłem pedał i odpaliłem furę, to pedał bardzo mało poszedł w dół, może z 1cm. Czy ewentualnie ten zaworek może być nie sprawny? Jak ruszalem przewodem przy scianie grodziowej, jak go odchyliłem to zaczeło uciekać powietrze. Czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czy to wina serwa czy vacu pompy? Jak to zrobić?[br]Dopisany: 27 Kwiecień 2010, 14:01_________________________________________________Sprawdziłem dopiero co rówież te zaworki ten przy pompie i przy scianie grodziowej, puszczają obydwa tylko w jedną stronę. Czyli są sprawne, dodatkowo je przemyłem. Ale zmiany w hamowaniu nie zauważyłem, pedał dalej twardy.
Gość Prometeo Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Sprawdziłem dopiero co rówież te zaworki ten przy pompie i przy scianie grodziowej, puszczają obydwa tylko w jedną stronę. Czyli są sprawne, dodatkowo je przemyłem. Ale zmiany w hamowaniu nie zauważyłem, pedał dalej twardy. Hej, mógłbyś mi wytłumaczyć, gdzie są te zaworki i które wężyki idące do vacum pompy sprawdzałeś u siebie ? Jeśli masz możliwość to zrób jakieś fotki. Też mam twardy pedał hamulca. Pozdrawiam vacuum pompa kaputt Ale to może być vacum pompa sama w sobie, czy może membrana w niej jest już do bani ?
szneider Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Jestem po wymianie vacu pompy i hamulce wróciły do mormy. Pedał już nie robi się twardy. A zaworki które czyściłem to jeden jest przy samej pompie, trzeba odkręcić trzy śrubki i zdjąc taką pokrywę. Jest on zespolony z ta pokrywą, a drugi jest przy ścianie grodziowej, wężyk idzie od niego do serwa Tu masz ten drugi zaworek na foto http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_pytanie_o_zaslepiony_krociec-t132108.0.html Pompę kupiłem na allegro za 60 zł z wysyłką. Byłem na miejscowym szrocie i zaproponowali mi taka pompę za 150 zł
Gość Prometeo Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Ok, dzięki. Może niedługo też zajrzę do tej pompy - podobno można wymienić w niej samą membranę.
gizinski Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 Ja mam ten sam problem twardy chamulec w moim a4 tdi 1.9 2002. Rownoczesnie pojawil sie problem z moca. auto wogole nie przyspiesza 120 max. jezeli ktos wie o co chodzi to prosze o pomoc. w okolicach serwa slychac syczenie i moj mechanik podejrzewa ze to wina serwa .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się