Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z licznikiem VDO


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu po tankowaniu do pełna (do odbicia) wskazówka wyszła poza skalę (akurat to mnie nie zdziwiło, zawsze tak się robiło) ale tym razem trochę więcej jak zwykle. Po przejechaniu ok 40 km jak już miała zejść na kreskę 1/1 wskoczyła znowu do góry o jakieś 2 może 3 mm. Efekt jest taki, że rezerwa zapala się przy 1/4 baku, a po wyłączeniu zapłonu wskazówka opada maksymalnie do stanu pomiędzy dwoma czerwonymi kreskami. Jak to możliwe, że komputer wszystko pokazuje jak wcześniej (zasięg na pełnym baku, spalanie itp) a wskazówka się przestawiła?

IMG_20180702_093013.jpg

IMG_20180702_092942.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie FIS musiała być źle osadzona. Od temperatury też jest źle osadzona.

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie wymieniłem licznika wczoraj, mam go już od ponad pół roku i cały czas dobrze pokazywał, dopiero tydzień temu z tym się wywaliło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był zmieniany bo to licznik z angola, wszystko chodziło jak należy, tylko teraz mam ten problem ze wskazówką poziomu paliwa. Niby z temperatury też mi się troszkę przesunęła, ale jest to praktycznie nie zauważalne ( zamiast na środku linii 90C jest z prawej strony). Robiąc test zegarów vagiem powinno się to skorygować? Czym to może być w ogóle związane że podczas jazdy wskazówka mi się przestawiła? 

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test zegarów nie skoryguje tego , a gdzie ląduje wtedy wskazówka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem jeszcze testów, ale tak jak na zdjęciu, po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki zatrzymuje się pomiędzy dwoma czerwonymi liniami z rezerwy, czyli przestawiło się mechanicznie, ale jak? Tego nie rozumiem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać i sprawdzić.  Może sama tarcza minimalnie opadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pokazywało by źle na wszystkich zegarach? Wydaje mi się że to jest wszystko na jednym blacie.. też myślałem nad opcją że mogła się tarcza przesunąć, ale musiałaby się faktycznie przesunąć w lewo, nie opaść w dół. W przyszłym tygodniu to rozbiorę i zobacze, co tam się odwaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem licznik, po oględzinach każdej ze wskazówek, okazało się że wskazówka od poziomu paliwa się mechanicznie przestawiła, ma jeden taki punkt, przy którym przeskakuje, przestawiłem to z powrotem i zobaczę czy znowu mi to wróci. Jak na razie jest ok, po wyłączeniu zapłonu spada minimalnie poniżej czerwonej kropki. Przy okazji dowiedziałem się, że tablice mam z A6 C5 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, to teraz już wiem. Jeżeli problem się powtórzy, to czeka mnie wymiana silniczka? Nie słyszałem w sumie jeszcze żeby komuś się przestawiały wskazówki.. Nie w tym liczniku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrócił po przejechaniu kilku km.. gdzie według Was może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam.. ktoś wie co może być przyczyną? Walnięty licznik? Komputer pokazuje prawidłowy zasięg, więc odpada opcja zaciętego  pływaka, z resztą gdyby tylko pływak był zacięty to po wyłączeniu zapłonu wskazówka opadała by na sam dół, a tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas robienia testu zegarów, kiedy stały na środku, ustawiłem ręcznie wskazówkę w połowie i jak na razie nie przestawiła się z powrotem. Zauważyłem też, że każdą wskazówką mogę obracać do pewnego momentu i ma blokadę mechaniczną, tą od paliwa mogłem obracać bez końca.. do tego przy testach zegarów jak przechodziła przez poziom rezerwy to go przeskakiwała. Teraz normalnie się wznosi i opada, ciekawe na jak długo.. zajmuje się ktoś w ogóle wymianą takich silniczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żaden problem wymiana takiego silniczka - 4 luty i out

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dawcy jakiegos najłatwiej - przypomnij sie po 4 sierpnia bedę w domu to coś znajdę i moge ci podesłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2018 o 12:23, Langista napisał:

Podczas robienia testu zegarów, kiedy stały na środku, ustawiłem ręcznie wskazówkę w połowie i jak na razie nie przestawiła się z powrotem. Zauważyłem też, że każdą wskazówką mogę obracać do pewnego momentu i ma blokadę mechaniczną, tą od paliwa mogłem obracać bez końca.. do tego przy testach zegarów jak przechodziła przez poziom rezerwy to go przeskakiwała. Teraz normalnie się wznosi i opada, ciekawe na jak długo.. zajmuje się ktoś w ogóle wymianą takich silniczków?

Możesz podesłać to Ci ogarnę jak nie czujesz się na siłach ale myślę, że dał byś radę , filozofii nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...