Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczenie podczas jazdy.. hamulce?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
Mam problem z piszczeniem/buczeniem/wyciem podczas jazdy. Sprawa wygląda tak:
-Na zimnym nic nie słychać
-Po przejechaniu kilkudziesięciu km i ostrym hamowaniu zaczyna piszczeć przy jeździe na wprost(nie czuć żeby hamował)
-Przy skręcie lewo/prawo dźwięk zwykle ustępuje
-Po zdecydowanym naciśnięciu hamulca ustępuje
-Przy wciśnięciu (i trzymaniu) hamulca bardzo delikatnie, słychać wycie 2x głośniej i na kierownicy czuć delikatne wibracje.
-Różnica temperatur tarcz hamulcowych to tylko kilka stopni- 61 vs 55.

Mechanik wcześniej wymieniał:
-zwrotnice na używkę(urwali mocowanie zacisku)
-łożysko + piasta- nówki

Jakie macie pomysły?

Ja podejrzewam: łożysko, piastę, samą zwrotnicę?, zacinający się klocek w zacisku. Problem tylko jak znaleźć winowajce bo mechanicy sprawdzali podobno łożyska i mówili że są OK i to pewnie tarcze z tyłu bo stare... a wycie słychać z przodu + przy zaciągnięciu ręcznego nie ma zmian :)

Edytowane przez johnx
Opublikowano
32 minuty temu, johnx napisał:

1. Ja podejrzewam: łożysko, piastę, samą zwrotnicę?, zacinający się klocek w zacisku. Problem tylko jak znaleźć winowajce bo mechanicy sprawdzali podobno łożyska i mówili że są OK

2. i to pewnie tarcze z tyłu bo stare... a wycie słychać z przodu + przy zaciągnięciu ręcznego nie ma zmian :)

1. Jak masz rachunek na wykonane usługi, zwłaszcza na wprasowanie łożysk a mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny piszczenia to musisz poszukać lepsiejszych mechaników.

Bicie tarcz sprawdzone ? zaciski skontrolowane, tłoczek wysuwa się swobodnie ? prowadnice działają jak należy ?

Masz tarcze i klocki OK ?.

2. co to znaczy stare tarcze i czyja to opinia ?,  tych samych mechaników czy Twoje spekulacje.

Tak to sobie możemy pogdybać na priv.

 

Opublikowano (edytowane)

Ad 1. Po sprawdzeniu 5ciu warsztatu lepszych w Bydgoszczy nie znalazłem... i to boli:) Chyba że macie lepsze propozycje?

Tarcze nie biją, bo zimne tez by biły. Zaciski do sprawdzenia to samo prowadnice - zbieram listę przyczyn żeby nie podnosić auta co 10 minut.
Klocki w miarę świeże, tarcze jeszcze nie kwalifikują się do wymiany: dość grube i mają niezbyt duży rant.

Ad 2. Opinia mechaników. Dla mnie hamują spoko i mają dość grubości więc tego nie dotykam.

Inne propozycje?

Edytowane przez johnx
Opublikowano

Jedź na rozpędzarkę do kół i będzie wiadomo co to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...