Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duża różnica między wartością mierzoną, a obliczoną zapchania DPFa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jak w temacie, wrzucam logi.

IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 0 hPa
  IDE00428   Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 3 hPa
  IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
  IDE00431-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 3832 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 7.99 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 32.70 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 64726 m
  IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 4.31 l
  ENG106430   Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 73.2 °C
  ENG105211   Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 0.0 mł/h

Czy to normalne wartości? Wydaje mi sie, że powinny być podobne względem siebie, błędów nie ma, może czujnik przekłamuje i trzeba go wymienić? Właśnie ostatnio borykam się z problemem gromadzenia sadzy, częstym wypalaniem, bądź jego brakiem czego wcześniej nie doświadczałem. Od czego zacząć? Wymieniać czujnik różnicy ciśnień nawet jeśli błędu nie ma?

Dodam, że wyskakuje błąd silnika zwiazany z EGR, który mowi o słabej przepustowości, mimo, że został niedawno wyczyszczony.

Opublikowano (edytowane)

jakim sprzętem odpytywałeś sterownik silnika? Bo coś mi nie gra.

Skasuj błędy ,pojezdzij trochę i odpytaj elektronikę VAS lub VCDS i w tedy pokaz jakie są błędy.

 

Edytowane przez krzysius
Opublikowano

Dziś się przejechałem, auto zaczęło wypalać dpf. Wyniki był sobie bliskie po wypaleniu, lecz po przejechaniu przez miasto, podskoczyło znów do 20stu g wartość mierzona. Wymiana czujnika czy sprawdzić dolot itd czy nie kopci auto samo z siebie?

Opublikowano

zrób to co pisałem wyżej...

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.07.2018 o 09:48, krzysius napisał:

zrób to co pisałem wyżej...

Sprawdzenie dolotu, wymiana czujnika różnicy ciśnień. Bez efektu, zauważyłem, że największe zapelnienie pojawia się gdy silnik jest zimny po nocy. Błędów brak, pewnie pojawi się znów z tym egr, chociaż był czyszczony. 

Co do sprzętu, klon vcds 17.03

W tym temacie:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2798577.html

Facet również miał problem z egr, podobny błąd, jednak nie wiem jak się upewnić, że to może być wina egru powodując szybkie zapelnienie dpf. Dodam, że według vcds na trasie dpf wypala się do poziomu 2g. Jak pisałem wyżej, największe zapelnienie pojawia się po nocy na zimnym, wartości rosną w oczach, później to ustępuje gdy silnik dostanie temperatury.

Edytowane przez Stachu Jones
Opublikowano
W dniu 21.08.2018 o 08:45, Stachu Jones napisał:

największe zapelnienie pojawia się po nocy na zimnym, wartości rosną w oczach, później to ustępuje gdy silnik dostanie temperatury.

Proponuję sprawdzić czujnik różnicy ciśnienia DPF. 

W chwili lawinowego przyrostu wartości rzeczywistej zapełnienia filtra, obserwuj również wartość podawaną z czujnika. Najlepiej logować/zapisać właściwe grupy, następnie przeanalizować.

Nie jestem zwolennikiem wymiany części na przysłowiową "pałę" ale myślę, że informacje, które podałeś wskazują na usterkę wspomnianego czujnika. Oczywiście analiza danych powinna zweryfikować i potwierdzić konieczność wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Cześć, czujnik był wymieniany. Dpf w miare rozsądnie się napełnia, ma swoje momenty, że nagle zacznie szybciej po czym wywala błąd EGR'u (tak miałem w piątek). 

Cytat

4807 - Układ recyrkulacji spalin 
          P0401 00 [036] - natężenie przepływu za małe
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 257527 km
                    Data: 2018.08.24
                    Czas: 06:40:41

                    Prędkość obrotowa silnika: 1880.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 52.5 %
                    Prędkość pojazdu: 101 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 86 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.000 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1880.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 101.29 km/h
                    Air Ctl m Gov Dvt: -111.9 mg/stroke
                    AFS dm: 0.0 kg/h
 

Jednak czytałem gdzieś na forum jak pisałem wcześniej, ze to niekoniecznie moze być przepustnica, a np. elektronika z nią zwiazana. Czujnik widocznie dobrze wskazuje szybkie napełnienie, wartość obliczona sobie normalnie wzrasta. Kopci układ, takie są moje przypuszczenia. EGR był czyszczony.

 

Edit: Największe zapełnienie jest do 2k obrotów, powyżej 3k jest nieznaczne. Na postoju czuć typowy smród spalin jednak obłoku żadnego (dpf). Po przekręceniu stacyjki słychać w nim takie bzyczenie które jest bardziej ciche po około minuty.

Edytowane przez Stachu Jones
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mam podobny przypadek ze po odpaleniu wartość mierzona rośnie w oczach do ok. 30g. 
wymienilem czujnik ale to nie pomogło...

ma ktoś jakiś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...