Stachu Jones Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Cześć, jak w temacie, wrzucam logi. IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 0 hPa IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 3 hPa IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 3832 s IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 7.99 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 32.70 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 64726 m IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 4.31 l ENG106430 Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 73.2 °C ENG105211 Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 0.0 mł/h Czy to normalne wartości? Wydaje mi sie, że powinny być podobne względem siebie, błędów nie ma, może czujnik przekłamuje i trzeba go wymienić? Właśnie ostatnio borykam się z problemem gromadzenia sadzy, częstym wypalaniem, bądź jego brakiem czego wcześniej nie doświadczałem. Od czego zacząć? Wymieniać czujnik różnicy ciśnień nawet jeśli błędu nie ma? Dodam, że wyskakuje błąd silnika zwiazany z EGR, który mowi o słabej przepustowości, mimo, że został niedawno wyczyszczony.
krzysius Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 (edytowane) jakim sprzętem odpytywałeś sterownik silnika? Bo coś mi nie gra. Skasuj błędy ,pojezdzij trochę i odpytaj elektronikę VAS lub VCDS i w tedy pokaz jakie są błędy. Edytowane 26 Lipca 2018 przez krzysius
Stachu Jones Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Dziś się przejechałem, auto zaczęło wypalać dpf. Wyniki był sobie bliskie po wypaleniu, lecz po przejechaniu przez miasto, podskoczyło znów do 20stu g wartość mierzona. Wymiana czujnika czy sprawdzić dolot itd czy nie kopci auto samo z siebie?
Stachu Jones Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 27.07.2018 o 09:48, krzysius napisał: zrób to co pisałem wyżej... Sprawdzenie dolotu, wymiana czujnika różnicy ciśnień. Bez efektu, zauważyłem, że największe zapelnienie pojawia się gdy silnik jest zimny po nocy. Błędów brak, pewnie pojawi się znów z tym egr, chociaż był czyszczony. Co do sprzętu, klon vcds 17.03 W tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2798577.html Facet również miał problem z egr, podobny błąd, jednak nie wiem jak się upewnić, że to może być wina egru powodując szybkie zapelnienie dpf. Dodam, że według vcds na trasie dpf wypala się do poziomu 2g. Jak pisałem wyżej, największe zapelnienie pojawia się po nocy na zimnym, wartości rosną w oczach, później to ustępuje gdy silnik dostanie temperatury. Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez Stachu Jones
Tomnik Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 W dniu 21.08.2018 o 08:45, Stachu Jones napisał: największe zapelnienie pojawia się po nocy na zimnym, wartości rosną w oczach, później to ustępuje gdy silnik dostanie temperatury. Proponuję sprawdzić czujnik różnicy ciśnienia DPF. W chwili lawinowego przyrostu wartości rzeczywistej zapełnienia filtra, obserwuj również wartość podawaną z czujnika. Najlepiej logować/zapisać właściwe grupy, następnie przeanalizować. Nie jestem zwolennikiem wymiany części na przysłowiową "pałę" ale myślę, że informacje, które podałeś wskazują na usterkę wspomnianego czujnika. Oczywiście analiza danych powinna zweryfikować i potwierdzić konieczność wymiany.
Stachu Jones Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2018 (edytowane) Cześć, czujnik był wymieniany. Dpf w miare rozsądnie się napełnia, ma swoje momenty, że nagle zacznie szybciej po czym wywala błąd EGR'u (tak miałem w piątek). Cytat 4807 - Układ recyrkulacji spalin P0401 00 [036] - natężenie przepływu za małe Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 257527 km Data: 2018.08.24 Czas: 06:40:41 Prędkość obrotowa silnika: 1880.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 52.5 % Prędkość pojazdu: 101 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 86 °C Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 14.000 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1880.0 /min Prędkość pojazdu: 101.29 km/h Air Ctl m Gov Dvt: -111.9 mg/stroke AFS dm: 0.0 kg/h Jednak czytałem gdzieś na forum jak pisałem wcześniej, ze to niekoniecznie moze być przepustnica, a np. elektronika z nią zwiazana. Czujnik widocznie dobrze wskazuje szybkie napełnienie, wartość obliczona sobie normalnie wzrasta. Kopci układ, takie są moje przypuszczenia. EGR był czyszczony. Edit: Największe zapełnienie jest do 2k obrotów, powyżej 3k jest nieznaczne. Na postoju czuć typowy smród spalin jednak obłoku żadnego (dpf). Po przekręceniu stacyjki słychać w nim takie bzyczenie które jest bardziej ciche po około minuty. Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Stachu Jones 1
dave_86 Opublikowano 25 Lipca 2020 Opublikowano 25 Lipca 2020 Mam podobny przypadek ze po odpaleniu wartość mierzona rośnie w oczach do ok. 30g. wymienilem czujnik ale to nie pomogło... ma ktoś jakiś pomysł?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się