Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jakie są zalecenia do eksploatacji silników 2,7 TDI i jakie znacie o nich opinie ?


Borys76

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba jakis pojedyczny przypadek... bo to prawie to samo co 3.0TDi, a tam nie ma takich problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobry silnik ,jednak nie jest aż tak popularny jak 3.0tdi Osobiście znam jedną osobę która posiada taki motor w A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[b7 TDI] Na pewno nie ma takich problemów z wydajnością układu chłodzenia jak w 2.0 TDI. Czy rozrząd jest na łańcuchu?[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 20:34_________________________________________________[b7 TDI] Zastanawiam się co wybrać i kupić żeby nie wtopić? Może dobrą alternatywą byłby wybór 1.9 TDI, ale moc już niestety niższa.[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 20:39_________________________________________________[b7 TDI] Z audi z drugiej ręki jest taki problem, że modele z silnikami o niższej pojemności są słabo wyposażone w standardzie, chyba że ktoś zamawia auto indywidualnie i nie liczy się z ceną ostateczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[b7 TDI] Na pewno nie ma takich problemów z wydajnością układu chłodzenia jak w 2.0 TDI. Czy rozrząd jest na łańcuchu?[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 20:34_________________________________________________[b7 TDI] Zastanawiam się co wybrać i kupić żeby nie wtopić? Może dobrą alternatywą byłby wybór 1.9 TDI, ale moc już niestety niższa.[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 20:39_________________________________________________[b7 TDI] Z audi z drugiej ręki jest taki problem, że modele z silnikami o niższej pojemności są słabo wyposażone w standardzie, chyba że ktoś zamawia auto indywidualnie i nie liczy się z ceną ostateczną.

Borys - po pierwsze nie musisz przed każdym zdaniem wstawiać tego [b7 TDI] - tu się dostaje ochrzan za brak tego w temacie... a to zrobiłeś więc :good:

2.7 TDI ma łańcuch przez producenta nie przeznaczony do wymiany więc :good:

nie porównuj tego silnika z 1.9 bo to inny świat... w 1.9 masz na fabrycznych gratach średnio po programie 165KM i 360Nm... i to jest spora różnica... a ile będzie po programie w 2.7 to nawet nie wiem - możesz spytać użytkownika rogalotti bo on jest tu nadwornym tunerem...

co do wyposażenia to masz rację... słabszy silnik - gorsze wyposażenie... ale niestety niektórzy patrzą jeszcze na ekonomięi spokój (1.9 to raczej sprawdzona jednostka) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3.0 rozrząd jest na łańcuchu :good: ale pasek zębaty też jest kręci common rail a w 2.7 chyba podobnie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3.0 rozrząd jest na łańcuchu :good: ale pasek zębaty też jest kręci common rail a w 2.7 chyba podobnie :gwizdanie:

podejrzewam ze identycznie... bo to blizniacze konstrukcje... tyle ze 2,7 mozna kupic w osce a 3.0 wystepuje tylko w Q ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3.0 rozrząd jest na łańcuchu :good: ale pasek zębaty też jest kręci common rail a w 2.7 chyba podobnie :gwizdanie:

raz piszą tak a raz inaczej... http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1344&f=wd_1261.xml tu to w ogóle mnie zagieli bo wygląda tak jakby łańcuch też był do wymiany za 2.500zł

2.7 w ośce to musi być tragedia... chyba że na jakiś oponkach 245 skoro niektórzy w 1.9 narzekają na trakcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3.0 rozrząd jest na łańcuchu :good: ale pasek zębaty też jest kręci common rail a w 2.7 chyba podobnie :gwizdanie:

raz piszą tak a raz inaczej... http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1344&f=wd_1261.xml tu to w ogóle mnie zagieli bo wygląda tak jakby łańcuch też był do wymiany za 2.500zł

2.7 w ośce to musi być tragedia... chyba że na jakiś oponkach 245 skoro niektórzy w 1.9 narzekają na trakcję...

może właśnie piszą o pasku na common rail :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO usłyszałem info ze łańcuch powinno sie wymienić po ok 300 tyś km....

Quattro nie było w silnikach 2,7 TDI :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro nie było w silnikach 2,7 TDI :wink4:

no to mamy rozwiązanie zagadki dlaczego ich tak mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak jest z tymi 2.7 tdi? Jeżeli rozrząd nie jest na łańcuchu to porażka, a 2500 zł za części w ASO i robota, to tylko dla hobbystów. Chyba że jest kilka typów? Jak ktoś zna kody literowe to niech napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej Ja sie nie spotkałem z Q w silniku 2,7 TDI :gwizdanie: a szukajac swojej priorytetem było Q

Panowie z tym łańcuchem to chodziło mi oczywiscie o silnik 3,0 TDI :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde 2,7TDi rozrząd jest na łańcuchach identycznych jak w 3,0TDi ... i np. w 4,0TDi ... . Z wszystkimi tego (negatywnymi) konsekwencjami. Wiara w koniec problemów "rozrządowych" tej generacji silników jest w pełni uzasadniona ... ale dopiero od poliftowych egzemplarzy z rocznika modelowego 2009 ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ludzie obudźcie się i czytajcie szmatławców :polew:

2.7 TDI pochodzi od 3.0 a nie od 2.5. Więc ma łańcuszek rozrządu i to dodatkowo umieszczony od strony koła zamachowego. Chodzą słuchy, że siada on po pewnym przebiegu i trzeba go wymieniać. Aby to zrobić konieczny jest demontaz całego silnika. Jednak jaki to przebieg 200 czy 300 kkm nie odpowiem Wam.

2.7 bywa najczęściej kojarzony ze skrzynią Multitronic i przednim napędem. Nie wiedzę problemy z napędem na przód, jednak Multitronic to porażka :thumbdown:

Jeździłem tym motorem w nadwoziu A6 i powiem, że demonem predkości nie jest (nadwozie A6 jest cieżkie). Kultura pracy wyśmienita. Osobiście wybrałbym jednak 3.0 TDI z nowszych wersji (nie ten 204 KM) w napędzie Q albo 2.0 TFSI - podobne zużycie paliwa, lekki motor, bardzo dobre prowadzeni, napęd Q, dobre seryjne hamulce i duża podatność na mody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak pisze jaro4444, 2.7TDI to to samo co 3.0TDI, rozrzad od strony sciany grodziowej, jest tam lancuszek i jakby nie patrzec to jest problem, mianowicie sam lancuszek nie sprawia problemow ale jakies dwa paski/lancuszki trzeba wymieniac (juz nie pamietam, wybaczcie) co UWAGA wiaze sie z wyciagnieciem silnika :shocked: :shocked: :shocked: tez nie moglem w to uwierzyc ale mamy Touarega 3.0TDI i ASO oraz nie-ASO jednoglosnie mowia o tym, ze trzeba wyciagac i tyle co wiaze sie ze sporymi kosztami. Skoro z Touarega trzeba wyciagac silnik (a komora silnika jest spora) to w A4/A6 nie ma innej opcji, bo tam sie reki nigdzie nawet nie wcisnie ;)

ps. z 2.7TDI bodajrze byl tylko multitronic i fwd, quattro nie bylo tak jak jaro wyzej napisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...