alex181266 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 zatrzeć może nie ale przytarcia bakowo się pojawiły - to tak jakby auto w te 5 sek przejechało ze 100 tyś km A w 1.9 nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju. w 1,9 jest czujnik poziomu oleju
Grześko Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 ...dałem gazu i dalej nic... to żart? Nie przesadzaj. Przez 5 sekund nie zatrzesz silnika. Lepiej podpowiedz dlaczego nie piszczało oraz ile czujników ciśnienia jest w tym silniku i gdzie one się znajdują. zatrzeć może nie ale przytarcia bakowo się pojawiły - to tak jakby auto w te 5 sek przejechało ze 100 tyś km Ale koloryzujecie A widzieli kiedyś film jak chyba poldek przejechał 500km bez oleju w silniku ze zdjętą miską olejowa? 500km to będzie jakieś 8 godzin (28800 sekund) jazdy POD OBCIĄŻENIEM a nie na luzie jak w moim przypadku, a to jest jakieś 3000 razy więcej czasu. Jeśli nawet 10 sekund moje auto chodziło bez oleju to wg rozumowania kolegi 100 tyś km * 3000 = 300 mln km Czyli poldek nawet jeśli jego silnik nadawał się na złom przejechał taki dystans. IMPONUJĄCE. Proponuję pamiętać, że przy każdym zapaleniu samochodu silnik nie ma smarowania przez czas od 1 do 3 sekund, zależnie od stanu silnika. Czyli mój eksperyment to jakieś 3 do 5 uruchomień zimnego silnika a nie 100 tyś km. I jeśli następne wypowiedzi mają być w tym samym kierunku to proszę nie marnować klawiatury. Wracając do moich pytań doszukałem się, że można poziom i temperaturę oleju podglądnąć w 17-INSTRUMENTS blok 003. Temperatura jest w kolumnie 1 a nie jestem pewien w której jest poziom, ale chyba w 3. Pokazywało na zgaszonym silniku coś około 46% a na zapalonym dochodziło do 57%. Doleję trochę oleju i zobaczę czy wskazanie się zmieni. w 1,9 jest czujnik poziomu oleju :wink4 Masz rację kolego. Jest w misce olejowej i spełnia 2 role: mierzy poziom i równocześnie temperaturę. A w bloku bodajże 002 jest też wskazanie czujnika ciśnienia oleju. Podane jest czy jest więcej czy mniej niż 2 bary.
Bart-S Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Hmm ciekawy temat - pomijając fakt że nie odważyłbym się na uruchomienie silnika po spuszczeniu oleju :gwizdanie: W innym wątku polecono mi sprawdzić czy kontrolka ciśnienia włącza się przy uruchomieniu zapłonu... W zegarach A4 tego nie ma (to nie Punto ) - w razie potrzeby generuje ją wyświetlacz FISa i może to ma jakieś znaczenie? Np. wszelkie błędy które zgłasza mi komputer, czy to okładziny hamulców czy też przepalona żarówka - dostaję w momencie nie gdy podam zapłon czy odpalę motor, ale gdy wrzucam bieg! (tak przynajmniej dzieje się w multi - nie wiem czy manual ma tak samo?) Zastanawiam się też jak na problemy z poziomem/ciśnieniem oleju reaguje komputer - czy VAG zgłosiłby jakieś błędy? Sprawdzałem auto w okresie gdy oleju było poniżej min. i żadnych błedów nie było... Jeśli mam padnięty czujnik, to zrozumiałe - ale czy padniętego czujnika VAG także nie powinien wskazać?
lukaszr Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Jest w misce olejowej i spełnia 2 role: mierzy poziom i równocześnie temperaturę. Szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę żeby w AVF był czujnik temperatury oleju.
Bart-S Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 W instrukcji obsługi znalazłem takie info: Jeśli wywali kontrolkę oleju na czerwono - to chodzi o za niskie ciśnienie oleju w silniku. Jeśli wywali na żółto z dopiskiem sensor to walnięty jest czujnik poziomu oleju. Jest jeszcze jedna ikona na zółto z dopiskiem MIN - ten sygnał to zbyt niski poziom oleju. Grześko którą miałeś przy tych 2500rpm? W Haynes-ie dla B6 znalazłem jeszcze: "...With the LongLife display, the service interval is variable according to the number of starts, lenght of journeys, vehicle speeds, brake pad wear, bonnet opening frequency, fuel consumption, oil level and oil temperature, hoverver the vehicle must be serviced at least every two years..." ..więc chyba czujnik temperatury jednak jest
alex181266 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Jest w misce olejowej i spełnia 2 role: mierzy poziom i równocześnie temperaturę. Szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę żeby w AVF był czujnik temperatury oleju. jest, to ten sam co do poziomu
Grześko Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Bart-S Miałem czerwoną, ale jak wypiąłem czujnik, a jak był wpięty to nie wywalił błędu. Jak wypiąłem z miski to wywalił żółtą ale bez min.[br]Dopisany: 16 Lipiec 2009, 22:33_________________________________________________Może jednak ciśnienie w obiegu zrobił skoro błędu nie wypluło??
Bart-S Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 To już za mocne technikalia jak dla mnie - może podpytajmy jarko4444?
join7 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Auto może mieć i 500 kkm a i tak polecać bedę pełny syntetyk. Porzuć te bzdury o przechodzeniu na gorszy olej wraz z przebiegiem. Stosuj do końca fulla Polecam oleje klasy 505.01, standardową wymianę co 15 kkm (albo i częściej - ja wymieniam równo co 10 kkm) oraz klasę lepkości 5W40. Dlatego, że Mobil wycofał się z produkcji takiej klasy oleju to odpada w przedbiegach W dodatku to był półsyntetyk (Specjal V 5W40) Osobiście polecam: - Motula Specyfic 505.01 5W40, - Texaco Ultra S 5W40, - Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40, - Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 (półsyntetyk) No dobra, polecasz pelny syntetyk, ale Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 jest tak samo jak Mobil Synt S 5W-30 olejem wyprodukowanym w technologii syntetycznej. Wiec tutaj akurat nie ma wielkiej roznicy. Sam leje oryginalnego Mobila i jestem zadowolony. Liqui Moly chyba nie ma w ofercie pelnego syntetyka z norma 505.01
Jarek4AD Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 U mnie w AVF przy niskim poziomie oleju pojawia się błąd (znaczek oliwiarki i napis min.) Zwykle poziom oleju jest wtedy jeszcze bezpieczny i bagnet nie jest jeszcze suchy:) Pozdrawiam Jarek4AD
bartosz111 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 ja mam podobny poziom oleju jak autor tematu tj z cm tylko i przy dzisiejszych mrozach ciezko mi odpala a przy odpalaniu pomruga czasem z sygnalem lampka oleju, olej mam zalany dopiero 1300 km wstecz po zakupie fury-mobil delvac hpx, mam w bagazniku po poprzednim wlascicielu ok pol litra lotos10w40 polsynt tez, moge to dolac doraznie?pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się