Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Przy jakim poziomie oleju zapala się kontrolka ?


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Cristoforo przeczytałeś dokładnie ten materiał z linku? Masz jeszcze jakieś wątpliwości? Wiesz już dlaczego polecałem co polecałem? Przeczytaj uważnie punkt 1.3.1 o HTHS :wink4:

Dodam tylko, że bazy klasy VI (w pełni syntetyczne) można podzielić na PAO, Estry, silikony i parę innych. Najlepsze są estry ale i najdroższe, a PAO mają doskonałe współczynniki lepkości ale problematyczne jest w nich rozpuszczanie dodatków. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 masz racje ze mobil Syst S Special V 5W-30 nie jest w pełni olejem syntentycznym

i d*pa blada zawsze wcisna kit

[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 00:04_________________________________________________przeczytałem

wiec jutro chyba zmienie na inny

myslisz ze tune-up bedzie rob miał motula[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 00:05_________________________________________________Motula Specyfic 505.01 5W40,

ciekawe gdzie ja znajde pewne zrodło w 3miescie tego oleju do mojego PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejami spełniającymi normę 505.01 też były i są niezłe jaja. Jeszcze rok temu w zasadzie wszystkie to były półsyntetyki - Valvoline, Texaco, Mobil, Castrol (Motul też był Technosyntese). Teraz jest coraz więcej full syntetyków. Ale np Texaco ma bazę HC, a Motul estrową.

Doskonałym olejem, ale u nas mało znanym jest LIQUI MOLY. Ma bardzo ciekawą ofertę co potwierdza też Sterndoctor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytstkie oleje ze specyfikacja 505.01 sa produkowane w technologii hydrocrack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszytstkie oleje ze specyfikacja 505.01 sa produkowane w technologii hydrocrack

Obawiam się, że nie masz racji. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia 505.01 i jest na pewno na bazie PAO. Oczywiście nie samo PAO bo w nich ciężko rozpuścić polarne dodatki i modyfikatory. Zobacz ten artykuł i będziesz wiedział jakie produkty Mobila są na bazie PAO:

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.imakenews.com/lng/e_article001239508.cfm&ei=l4WdSaW_GoOk0AWAxLjhBQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DMobil%2B1%2BESP%2B5W30%2Bpao%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DX

Motul Specyfic 505.01/502.00 - nie wiem na 100%, na jakiej jest bazie, ale generalnie firma chwali się, że syntetyki rodziny Sport są na bazie estrowej, a 8100 na PAO, PAO + Ester lub czysty Ester w zależności od rodzaju:

8100 5w40 X-Cess (Group IV PAO)

8100 5w40 X-Clean (Group IV and V ester based)

8100 5w30 X-Max (Group IV and V ester based)

Znalazłem jednak informację, że Specyfic 505.01 - dawny rodzaj nie spełniający 502.00, czyli 100% Technosyntes był na bazie "Petroleum-derived severely refined mineral-base product" czyli HC, ale nowy 100% Syntetic z normą 502.00 jest "the new one is 100% PAO".

więc śmiem twierdzić, że jednak jest PAO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale, ale, ale,

ten olej posiada norme 506.01, wiec to troche odwracanie kota ogonem :tongue4:

zauwaz ze oleje spelniajace tylko norme, 505.01 to zawsze wlasnie: syntetyczna technologia, technosyntese, i rozne takie tam, w zaleznosci co sobie dany producent zastrzegl, jako nazwe procesu technologicznego.

norma 506.01 jest kompatybilna wstecz czyli spelnia 505.01. podobnie jak 507.00, zreszta 507.00 rowniez, musi spelniac norme, 505.01 jako ze nie wszystkie silniki sa przeznaczone pod katem eksploatacji LL, a wiekszosc posiada DPF, ktory wlasnie tej normy wymaga, a kazdy posiada PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi przeczytaj poprawiony post :cool1:

Naprawdę wiem jak jest z normami VW dotyczącymi oleju :wink4:

Zwróć uwagę, że większość informacji w sieci dotyczy starej wersji Specyfic 505.01, tej bez 502.00. Nowa to całkiem inny olej. Inna baza, inne lepkości dynamiczne, inna rezerwa alkaliczna.

Używałem do tej pory w swoich samochodach 8100 X-Cess (Leon 1.9 VP 210 % mocy fabrycnej i benzynowy Opel żony, ostatnimi czasy Opel przeszedł na 8100 X-Clean), MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 używa moj ojczulek w Passacie B4 AFN dłubniętym na 140 KM, kolega w Golfie III 1.9 TDI AHU, Specyfica 505.01/502.00 używam sam, używa moj brat (AJM zrobiony na 200 KM), wielu znajomych z 1,9 PD - nigdy nie było najmniejszej negatywnej uwagi o tym oleju. Dlatego szczerze polecam produkty Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegladalem dzisiaj specyfikacje motula na str de i kilku innych producentow olejow, i nie widzialem roznicy, a chetnie bym poczytal :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana bazy w Specyficu ze 100% Technosyntes na 100% Syntetyk nastapiła mniej więcej w pierwszej połowie zeszłego roku.

Tu są np. dane starej wersji Technosyntes:

http://www.northamericanlubricants.com/products/MSDS/Motul%20Specific%205W40.pdf

Normy: API SJ/CF - ACEA A3/B3

Homologacje: VW 505.01 / VW 500.00 / 505.00

Lepkość SAE J 300 5W-40

Gęstość w 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851

Lepkość w 100°C (212°F) ASTM D445 15.4 mm²/s

Lepkość w 40°C (104°F) ASTM D445 99.2 mm²/s

Wspołczynnik lepkości ASTM D2270 165

Punkt płynięcia ASTM D97 -36°C / -33°F

Punkt zapłonu ASTM D92 228°C / 442°F

TBN ASTM D 2896 9.5 mg KOH/g

Nowa wersja ma:

Klasa lepkości SAE J 300 5W-40

Gęstość w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848

Lepkość w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s

Lepkość w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s

Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 167

Punkt płynięcia ASTM D 97 -36oC

Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC

TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej :mysli:

Kurde rozrożniasz lepkość od HTHS? :wink4:

Lepkość to tylko opór jaki stawia przy pompowaniu ;)

Temperatura zapłonu rzeczywiście nie powala, ale to jest podatność na zapłon w otwartym i podgrzewanym tyglu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej :mysli:

Kurde rozrożniasz lepkość od HTHS? :wink4:

Lepkość to tylko opór jaki stawia przy pompowaniu ;)

Temperatura zapłonu rzeczywiście nie powala, ale to jest podatność na zapłon w otwartym i podgrzewanym tyglu.

ja tu niewiele rozróżniam ale u góry jedna wartość a na dole mniejsza... więc wydaje się gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika płynów jest porąbana - załóżmy, że na początku rury masz takie same ciśnienie dla oleju o lepkości 13 i 16 mm2/s. Rury mają ten sam przekrój, długość, chropowatość. Na końcu której rury będzie większe ciśnienie? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega sprawny inaczej czy nie wie po co jest FIS i diagnoza przed odpaleniem silnika?

AVF ma czujnik poziomu oleju i sprawdza ile jest oliwy jeszcze przed odpaleniem motoru. :cool1:

Swoją drogą radzę dolać te 200-300 ml dowolnego oleju spełniającego 505.01.

jaro4444 Trochę odbiegnę od tematu :). Czy jak po uruchomieniu zapłonu (bez zapalania silnika), po 15 sekundach zapala mi się kontrolka oleju to znaczy że czujnik poziomu oleju do wymiany? :mysli: (poziom oleju w silniku jest OK). A może czujnik ciśnienia oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak po uruchomieniu zapłonu (bez zapalania silnika), po 15 sekundach zapala mi się kontrolka oleju to znaczy że czujnik poziomu oleju do wymiany? :mysli: (poziom oleju w silniku jest OK). A może czujnik ciśnienia oleju?

Nie wiem jak reaguje oprogramowanie diagnozujące w B5. Takiego objawu nie ma w B7 - spradzałem 10 min temu. :wink4:[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 20:24_________________________________________________http://www.zddplus.com/TechBrief10%20-%20Oil%20Base%20Stocks.pdf

Polecam pod analizę. Szczególnie rysunek 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wrócę do tematu :)

Dzisiaj wymieniałem olej i po spuszczeniu myślę sobie włączę zapłon i sprawdzę czy czujnik jest OK. Włączyłem i poczekałem może z 30 sekund i nic, dałem check i też nic. Nie widział że nie ma oleju w silniku.

Myślę odpalę będzie piszczeć. Odpaliłem i nie piszczy dałem gazu i dalej nic. Zgasiłem.

Zalałem olej.

Zdjąłem kabel z czujnika oleju pod filtrem i odpaliłem i nic dopiero powyżej 2500 zaświeciła się kontrolka.

Potem sprawdziłem ten czujnik w misce zdejmując wtyczkę no i wyrzuciło po jakiejś chwili błąd.

Panowie jak to jest że bez oleju w silniku nic mi nie piszczało? Ma to jakąś zwłokę czasową?

Ile jest czujników oleju od ciśnienia? Jeden ten od wysokich znalazłem a gdzie jest ten od wolnych obrotów?

Bez oleju zapaliłem go 2 razy po max 5 sekund.

Możliwe jest że spuściłem olej z miski dałem nowy wkład, a w układzie mimo wszystko było ciśnienie oleju? Do prawie pełnego stanu weszło 3,8 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dałem gazu i dalej nic...

to żart?

Nie przesadzaj. Przez 5 sekund nie zatrzesz silnika.

Lepiej podpowiedz dlaczego nie piszczało oraz ile czujników ciśnienia jest w tym silniku i gdzie one się znajdują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dałem gazu i dalej nic...

to żart?

Nie przesadzaj. Przez 5 sekund nie zatrzesz silnika.

Lepiej podpowiedz dlaczego nie piszczało oraz ile czujników ciśnienia jest w tym silniku i gdzie one się znajdują.

zatrzeć może nie ale przytarcia bakowo się pojawiły - to tak jakby auto w te 5 sek przejechało ze 100 tyś km

A w 1.9 nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...