COXymoX Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Panowie dopadł mnie dziwny problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Auto po odpaleniu przez około 700 metrów do kilometra jest totalnie zamulone. Gaz w podłodze, 2 tys obrotów i zero mocy. Po przejechaniu kilkuset metrów moc wraca i wszystko jak ręką odjął do następnego odpalenia.Fakty:- nie ma znaczenia czy silnik zimny po nocy czy zgaszony 5 minut temu czy 5 godzin- na kompie zero błędów- na zegarach check-a brak- nie dymi- geometria pracuje, sztanga chodzi góra dół- kilka lat temu EGR wyłączony programowo i zaślepiony u jednego z Kolegów z Kącika- silnik zrobił się mruczliwy tzn. zaczął pracować bardziej basowo. Słyszalne najbardziej na wolnych obrotach- wydech szczelny i drożny- zaczął palić 2 litry na setkę więcej- przy ruszaniu na chwilowym spalaniu pokazuje jakiś kosmos 55l/100. Nigdy nie patrzyłem jak było kiedyś - odpala z półobrotu Co wymieniono ewentualnie podmieniono: - podmieniona przepływka- wymienione wężyki podciśnienia plus zaworek zwrotny, bo puszczał w obie strony- wymieniony N75- filtry powietrza i paliwa mimo iż niedawno zakładane nowe Poprawy żadnej i dalszych pomysłów na wpędzanie się w koszty brak. Miał ktoś z Was taki przypadek, jakieś pomysły ? Mam kabel i VAG-a tylko podpowiedzcie co sprawdzić i gdzie w VAGu tego szukać. Mechanika magika który skroi mnie na pół wartości auta zostawiam sobie jako ostateczność. Dodam jeszcze tylko, że mam multitrona ale to raczej nie ten kierunek poszukiwań, bo skrzynia robiona jakiś czas temu u Bartka i pracuje spoko. Chyba, że to tu jest jakiś zonk ale wątpię Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez COXymoX
kamil-vag Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Zrób na początek logi: 003+008+011 - dynamiczny 007 statyczny 004 statyczny 003 w trybie Basic Settings do tego pogląd na korekcje w 013+018+23 statycznie
COXymoX Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Sory za głupie pytanie ale jak robi się logi dynamiczne ? Statyczne to rozumiem, że wchodzimy w dany kanał na wolnych obrotach i nic nie kombinujemy ?
kamil-vag Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 https://a4-klub.pl/topic/383060-jakie-grupy-logować-w-tdi-pd-za-pomocą-vag-com-vcds/
COXymoX Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Czy statyczny 13,18 i 23 mam robić pojedynczo czy mogę wybrać te 3 bloki i puścić test ? Pytam aby ułatwić Ci późniejszą analizę ? Jutro porobię statyczne bo dynamiczny muszę pomyśleć gdzie ? rozumiem, że dynamiczny przy moim multitroniku zrobić tak jak w manualu na trzecim biegu ? Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez COXymoX
kamil-vag Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) jak pisałem "+" to miałem na myśli, że razem te 3 grupy 2 lub 3 bieg, ale nie wciskaj odrazu pedału do samego końca, żeby nie złapał kick-down'a. Wyczujesz go Poczytaj: https://forum.vw-passat.pl/topic/39285-logi-dynamiczne-w-automacie/ https://a4-klub.pl/topic/26005-b5-afn-diagnostyka-logi-dynamiczne-w-automacie/?tab=comments#comment-332655 Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez kamil-vag
COXymoX Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 (edytowane) Zrobiłem na razie statyczne tak jak zaleciłeś a dynamiczne zrobię jak Bartek potwierdzi mi do jakich obrotów mogę wykręcić multitronika. Przyznam, że dziś jadąc do roboty próbowałem na "trójce" dociągnąć do 4200obr/min to mnie blady strach ogarnął Nigdy takich obrotów nie "robiłem" Jak zerkniesz w logi to dla przypomnienia - mam wywalony przez Spanky-ego EGR http://vaglogi.pl/log-007_fJ92a.html http://vaglogi.pl/log-004_E04Fu60.html http://vaglogi.pl/log-003_gIkMI.html http://vaglogi.pl/log-013_018_023_Y4chtu0.html Dziś przy okazji puściłem sobie test VAG-iem i okazało się, że klapa gasząca nie działa. W sumie dziwne, bo silnik gaśnie bardzo łagodnie bez szarpnięcia. Muszę obczaić czy siłownik przy EGR czy coś z zaworem Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez COXymoX
kamil-vag Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Masz synchro za bardzo w plusie, przestawienie na 0.0 lub -1.0 poprawiło by raczej dynamikę... Reszta wniosków po dynamicznych
COXymoX Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Słuchaj, a w grupie 23 jakiś parametr odbiega sporo od innych bo jest cały czas około -20 ?
COXymoX Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Czyli w dotychczasowych logach nie widzisz problemu ? Tylko jak zonk ustępuje po kilometrze to i logi są ok.
kamil-vag Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Synchro bym przestawił. Jak bedziesz robil te logi dynamiczne, to sprobuj jeden kiedy jest zamulony i drugi jak jest ok.
COXymoX Opublikowano 2 Października 2018 Autor Opublikowano 2 Października 2018 Panowie nie wiem co jest grane ale od czasu jak zrobiło się chłodniej problem ustąpił. Rano wsiadłem, odpaliłem i od samego dołu jedzie normalnie. Nic z opisywanego problemu nie występuje. Minęły upały i od ponad tygodnia przestał mulić. Albo jakiś kosmiczny zbieg okoliczności albo czegoś nie kumam ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się