misiek95 59 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam. Od dłuższego czasu walczę ze stukami w przednim zawieszeniu i dzięki pomocy kolegi @wesz82 doszedłem do tego- że luz mają tuleje wprasowane w zwrotnice aluminiową w miejscu łączenia banana z zwrotnicą. Próbowałem wkleić je na klej dwuskładnikowy i przez jakieś 10km była kompletna cisza Po 500km jest znowu tak jak wczesniej- czyli stuka (mocno). Zakładam temat bo szukam jakiegoś pomysłu jak naprawić te zwrotnice (jakiś klej, spawanie czy co). Najlepiej by było wymienić na inne, sprawne- ale boje się że kupie takie same i jeszcze sie narobie z wymianą. Dzięki i pozdrawiam Edytowane 21 Sierpnia 2018 przez misiek95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Misiek z tego co mi wiadomo kolega wkleil je i ma spokoj. Mozliwe ze u Ciebie wyrobilo się mocowanie i tak jak piszesz tylko wymiana pomoże. Skoro pakują zwroty z b6 do b5 to i na odwrót poleci.Dajesz taka zwrote i z glowy tylko wahacze by musial zmienić. Może poszukać na forum kogoś kto handluje gratami przecież nie wszystkie ameliniowa są takie trefne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 18 godzin temu, wesz82 napisał: Misiek z tego co mi wiadomo kolega wkleil je i ma spokoj. Mozliwe ze u Ciebie wyrobilo się mocowanie i tak jak piszesz tylko wymiana pomoże. Skoro pakują zwroty z b6 do b5 to i na odwrót poleci.Dajesz taka zwrote i z glowy tylko wahacze by musial zmienić. Może poszukać na forum kogoś kto handluje gratami przecież nie wszystkie ameliniowa są takie trefne. Nie chce żeliwnej, chce aluminiowe. No nie wszystkie są trefne ale też nie sposób rozpoznać Zapytasz kolegi czym to kleił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Tak jak pisalem klejem dwuskladnikowym. Pytałem go wczoraj i ma spokoj już jakieś ok pół roku jak nie wiecej. Chcesz to zapytam jakim konkret. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 2 godziny temu, wesz82 napisał: Tak jak pisalem klejem dwuskladnikowym. Pytałem go wczoraj i ma spokoj już jakieś ok pół roku jak nie wiecej. Chcesz to zapytam jakim konkret. No ja też kleiłem dwuskładnikowym? Zapytaj proszę A ja zastanawiam się czy nie naspawać by czegoś na tej tulejce, żeby lepiej siedziała.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Zapytam. A nie miałeś czasem b6 na graty??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
corradoowner 38 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 16 godzin temu, misiek95 napisał: No ja też kleiłem dwuskładnikowym? Zapytaj proszę A ja zastanawiam się czy nie naspawać by czegoś na tej tulejce, żeby lepiej siedziała.. Daj te tuleje tokarzowi to zrobi Ci na nich moletke. Moletka zwiększa średnice zewnętrzną i pozostawi wzdłużne karby co pozwoli ciasno umieścić ja w zwrotnicy. Zamiast kleju dwuskładnikowego użyj mocnego kleju do gwintów lub łożysk. Wciśnij taka tuleję razem z klejem na prasie bądź w imadle jak masz wystarczająco duże i problem zniknie. Zrobiłem tak u siebie w B8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 7 godzin temu, wesz82 napisał: Zapytam. A nie miałeś czasem b6 na graty??? No miałem i sprzedałem zwrotnice. Nie denerwuj☹️ 3 godziny temu, corradoowner napisał: Daj te tuleje tokarzowi to zrobi Ci na nich moletke. Moletka zwiększa średnice zewnętrzną i pozostawi wzdłużne karby co pozwoli ciasno umieścić ja w zwrotnicy. Zamiast kleju dwuskładnikowego użyj mocnego kleju do gwintów lub łożysk. Wciśnij taka tuleję razem z klejem na prasie bądź w imadle jak masz wystarczająco duże i problem zniknie. Zrobiłem tak u siebie w B8. Chodzi o radełkowanie? No faktycznie to zwiększa średnice w pewnym stopniu. Zapytam lokalnego tokarza Takie coś da rade? https://allegro.pl/loctite-638-srodek-mocujacy-do-lozysk-tulei-10ml-i7222009857.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Kup klej do gwintów mocniejszy. Są dwa rodzaje tj słabszy i mocniejszy.czerwony chyba jest mocniejszy [wyszukaj w gogle] Ja gdzieś mam te tuleje z a8d2fla ale nie daje pewności że średnica jest taka sama jak w malyszu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2018 W jaki sposób i kiedy stukają te tulejki w zwrotnicach. Mam taki problem głośnych stuków podczas ruszania i cofania na skręconych kołach. Pojawiło się to od czasu kiedy demontowałem własnie banany. Niby tulejki zostały w zwrotnicach i nie mialo wyczuwalnych luzów ale moze pod obciązeniem dopiero ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 W dniu 27.08.2018 o 10:05, soul87 napisał: W jaki sposób i kiedy stukają te tulejki w zwrotnicach. Mam taki problem głośnych stuków podczas ruszania i cofania na skręconych kołach. Pojawiło się to od czasu kiedy demontowałem własnie banany. Niby tulejki zostały w zwrotnicach i nie mialo wyczuwalnych luzów ale moze pod obciązeniem dopiero ? Jak zostały tulejki to raczej nie w tym problem. Może sanki za słabo dokręcone U mnie stuka jak by były wyrypane sworznie w bananach i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivanek 71 Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 Mam teraz ten sam problem, mechanik właśnie mi to skleił na klej do gwintów, ciekawe jak długo to wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 Wam coś innego chyba stuka, ta tuleja jest ciasno nakrętką trzymana, nie ma prawa stukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivanek 71 Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 8 minut temu, Langista napisał(a): Wam coś innego chyba stuka, ta tuleja jest ciasno nakrętką trzymana, nie ma prawa stukać. U mnie nakrętka leżała luźno bo gwint już puścił, nagwintował skręcił, na warsztat, skleił i skręcił, zobaczymy.... Mówił że jest gniazdo zwrotnicy wyruchane, najlepiej byłoby jakaś nadwymiarowa tuleja + klej + prasa i lepsze niż fabryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się