karbonek Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam wszystkich na forum! Kupiłem ostatnio audi a4 od znajomego (samochód stał nie używany z pół roku, bo każdy sobie kupił nowy...), historię samochodu znam i jest pewna. Auto od kilku ładnych lat ma chip tuning na 163KM. Kiedyś miało niezłego kopa, dziś jak nim jeżdżę to jest mułem, skrzydła rozwija dopiero powyżej 3000 obrotów. VAG pokazał, że dostaje mniej powietrza niż potrzebuje. Wykres wyglądał mniej więcej tak: dolny przedstawiał dostarczane powietrze i to była charakterystyka praktycznie liniowa-rosnąca, natomiast wykres górny przedstawiał zapotrzebowanie na powietrze i był bardzo szybko rosnący ok 3 sekund był poziomy i opadał. Coś takiego: http://fikar.pl/wykresy.jpg Test był przy przyciśnięciu do 4000 obrotów i puszczeniu gazu. Silnik dostaje ponad połowę mniej powietrza niż powinien. Wymieniłem przepływomierz na nowy - samochód stał się jeszcze większym mułem, podstawiony został kolejny przepływomierz (nowy) i było to samo. Z powodu braku pozytywnego efektu a nawet pogorszeniu osiągów został wsadzony z powrotem stary przepływomierz. Filtr powietrza został wymieniony po założeniu nowego przepływomierza. Czy macie może jakieś sugestie co morze być przyczyną takiej sytuacji? Czy to może być wina katalizatora lub sondy lambda?
pioteres Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Kupiłem ostatnio audi a4 od znajomego (samochód stał nie używany z pół roku, bo każdy sobie kupił nowy...), historię samochodu znam i jest pewna. Auto od kilku ładnych lat ma chip tuning na 163KM. łoł.. z 76 km do 163km ??? jesli to prawda o to obstawiam ze silnika juz nie ma
karbonek Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Ze 110KM, może zły prefix samochodu dałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się