Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwinne Daily- A4B5 1.8T [AJL] Avant Quattro


Niewidzialny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Od zawsze chciałem mieć AUDI A4 B5. W połowie ubiegłego roku nabyłem egzemplarz który spełniał moje kryteria przy zakupie. Dziś chcę Wam przedstawić swój samochód i mam nadzieję że ten wątek będzie dla mnie dodatkową motywacją, aby utrzymać samochód w wzorowym stanie i robić ciekawe modyfikacje.

A4 B5 zostało sprowadzone ze Szwajcarii od pierwszego właściciela.  2001 rocznik, całe w oryginale, z przebiegiem  202 tys. km. Stan techniczny ogólnie bardzo dobry, ale nie ma róży bez kolców. Samochód stał  ponad rok czasu, wymagał dużego serwisu i odświeżenia. Samochód ma służyć do codziennej jazdy i dawać przyjemność . Aby nie rujnował budżetu zamontowałem instalację LPG z zapasem do 250KM moc (tak na przyszłość). W miarę możliwości finansowych i czasowych będę chciał przeprowadzić ciekawe zmiany, dbać o Audi i się nią cieszyć. Posiadam  trochę materiałów z dotychczasowych napraw i modyfikacji, postaram się to wszystko chronologicznie wstawić. Liczę na wasz doping i dobre rady. Zapraszam do śledzenia wątku.

Dane techniczne:

Model: Audi A4B5 2001 Avant,

Silnik: 1.8T 20v AJL-180KM,

Kolor : LZ5K Santorin blau Perleffekt,

Układ napędowy: 5 biegowa skrzynia manualna,  Quattro, electronic differential lock (EDL)

Zawieszenie: 1BV, koła  S4B5 Avus II 7,5J x 17H2 ET45. W przygotowaniu gwint Bilstein i 10mm dystanse.

Wyposażenie: trójramienna kierownica, przyciemniane szyby, reflektory ksenonowe (modyfikacja na Koito Bi-Led),  pełny FIS, tempomat, aluminiowe dekory i ciemno szare wnętrze, podgrzewane fotele, centralny zamek. Pakiet stylistyczny Votex. Hak thule. 

Plany:

Modyfikacja lamp na Bi-led Koito (zrobione)

Zmiana ramion wycieraczek na passat FL (zrobione)

Montaż dystansów 10mm ( zrobione)

Konsola 2 Din

Fotele Recaro

Poprawki lakiernicze

Zmiana progów i zderzaka tył na S4,

Turbo Hybryda K03s + 2 SMIC z S4 + sprysk IC

Układ wydechowy

ECU upgrade na Motronic 7.5, MAP sensor + Sonda szerokopasmowa.

IMG_20180720_183736.jpg

IMG_20180720_183748.jpg

IMG_20180720_182711.jpg

IMG_20180705_085812.jpg

IMG_20180705_090013.jpg

547787398_7_1000x700_a4-18t-180ps-quattro-limited-swiss-edition-manual-serwis-oplacony-.jpg

Edytowane przez Niewidzialny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna sztuka i fajnie porobiona .Moim zdaniem końcówki tylnego tłumika lekka poprawa trochę jak by wisiały w dół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu.

Bardzo ładna sztuka :D

Fajny lakier, pięknie się na avusach prezentuje,

Niech służy bezawaryjnie!

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa ?

4 godziny temu, maniek2408 napisał:

Ładna sztuka i fajnie porobiona .Moim zdaniem końcówki tylnego tłumika lekka poprawa trochę jak by wisiały w dół 

Faktycznie końcówki za nisko wiszą, trzeba by do góry podciągnąć i wtedy lepiej by to wyglądało. W przyszłości chciałbym zrobić cały wydech z nierdzewki ?

3 godziny temu, black4 napisał:

Fajny lakier, pięknie się na avusach prezentuje,

Kolor jest super, lecz z racji wieku ma trochę odprysków i rysek, trzeba będzie się tym zająć w przyszłości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że zadbana sztuka. Jakieś 18' by się przydały na lato no i gwint do kompletu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealna - Avant 1.8T AJL quattro (nie zaszkodzi ?). Doskonała by uczynić ją perfekcyjną. Gratulacje znalezienia B5 w tym stanie. Długo szukałeś? Ciągnąłeś sam z CH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadowolony z bileda? 

Ładna sztuka, kolor petarda. Jedynie założyć felgi 18 avus, bo jak zejdziesz w dół to te koła takie male będą się wydawać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna i plany też dobre. Ale jak nie dorwiesz tylnego zderzaka S4 to zespawana dokładka pod czujniki też robi robotę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie dylemat z felgami, czy obecne Avusy zostawić na zimę i kupić na lato 18? Czy na zimę kupić coś innego. Jak widzę Wasze furki na 18 to aż mi ślinka cieknie, ale z drugiej strony zależy mi na komforcie, ponieważ pasażerem bywa półroczny bobas ? Powiedzcie mi, duża różnica jest między 17 a 18? 

 

W dniu 3.09.2018 o 09:14, krzysiek_f napisał:

Długo szukałeś? Ciągnąłeś sam z CH?

Samochodu szukałem jakieś 3 miesiące, ostatni miesiąc był intensywny. Auto od handlarza, ale na tyle okazał się uczciwy, że nie bałbym się kupić u niego kolejnego samochodu ?

 

8 godzin temu, hasahad napisał:

Zadowolony z bileda? 

Bardzo, jest to świetna modyfikacja, nawet żona mi wybaczyła koszta budowy tych lamp, jak prowadziła Audi nocą. Światła świecą jak w nowych autach klasy premium. Coś pięknego. Wkrótce wstawię zdjęcia z przeróbki i efektu końcowego ?

 

4 godziny temu, karol24 napisał:

Ale jak nie dorwiesz tylnego zderzaka S4 to zespawana dokładka pod czujniki też robi robotę 

Zgadzam się, brakuje z tyłu zderzaka, jeszcze sterczące mocowanie haka Thule na dodatek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekam na fotorelacje lamp. Jeśli chodzi o felgi to na 18 też jest komfort, gdy masz profil 40. Osobiście jeżdżę na 18 opony 225/40 i gwint eibach pro Street S, powiem że jest mega komfort. Duzo będzie zależeć od zawieszenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Niewidzialny napisał:

Mam właśnie dylemat z felgami, czy obecne Avusy zostawić na zimę i kupić na lato 18? Czy na zimę kupić coś innego. Jak widzę Wasze furki na 18 to aż mi ślinka cieknie, ale z drugiej strony zależy mi na komforcie, ponieważ pasażerem bywa półroczny bobas ? Powiedzcie mi, duża różnica jest między 17 a 18? 

Coraz więcej samochodów z polskich salonów wyjeżdża na 18" ?

Jak dziecko od początku będzie jeździło na 18" to będzie przyzwyczajone tylko do takiego komfortu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2018 o 23:36, hasahad napisał:

To czekam na fotorelacje lamp

Fotorealcja to może za dużo powiedziane, ale kilka razy się mi przypomniało żeby zrobić jakieś zdjęcia. 

Modyfikację lamp robiłem po godzinach w zimowe wieczory. Kupiłem nowe lampy Depo z soczewką pod żarówkę h7. Nowe aby klosze były ładne i przejrzyste. Wstępnie podgrzane w piekarniku a potem opalarką udało się rozkleić nie robiąc przy tym szkód. Po rozebraniu lamp trzeba było powiększyć otwory, ponieważ soczewki Koito Bi-Led mają większą średnicę o 10mm. Tutaj też trzeba było ostrożnie to robić, aby nie zniszczyć i nie poplamić odbłyśnika, ponieważ chciałem koniecznie zostawić oryginalny bez malowania. Kolejno dorobiłem mocowania, tak aby soczewki solidnie przykręcić. W miejscu gdzie znajduje się przetwornica, zamontowałem pokrywki pospawane z aluminium o wysokości 8mm, aby zmieścił się wentylator. Pokrywki wklejone na bardzo mocny klej do nadwozia. Soczewka podłączona pod wewnętrzną wiązkę lampy. Klosz wklejony na klej bitumiczny, lampy nic nie parują, suche i czyste w środku. Zamontowane, piękne białe światło, równa linia odcięcia, szeroko świecą mocno oświetlając pobocza, a znaki bardzo widoczne, dobrze odbijają białe światło led. Jestem mega zadowolony. 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kalix94 napisał:

Do biled potrzebne jest samopoziomowanie i spryski? Efekt mega 

tak samo potrzebne jak do xenonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Retrospekcji ciąg dalszy, czyli szybkie wspomnienie czynności serwisowych ? Jak pisałem, nie ma róży bez kolców, auto stało prawie 1,5 roku nieużytkowane. Po kupnie przez rok czasu trochę serwisowania było, ale cel jest taki aby auto było w bardzo dobrym stanie technicznym. Więc wymieniam co trzeba aby cieszyć się przyjemną jazdą. Mam o tyle łatwiej, że robię wszystko sam przy swoim samochodzie, wstawiam na podnośnik i lecę z tematem ?

Pokrótce, tuż po za kupie szybki serwis, rozrząd, uszczelniacze, nowa pompa wody, nowe paski i napinacze, nowa chodnica wody, stara zaczynała przepuszczać na łączeniu plastikowych boków z aluminiowym rdzeniem. Została zdjęta miska i pokrywa zaworów w celu umycia silnika. Wymieniony termostat, wszystkie filtry i olej silnikowy. Nowy wentylator od klimy, odgrzybienie klimy, napełnienie klimy. Wymiana tarcz i klocków tył, wymiana świec zapłonowych. Króciec wodny z tyłu głowicy i gumowe przewody pod kolektorem dolotowym. Wszystko co wzbudzało jakieś wstępne podejrzenia zostało wymienione.

Kolejna akcja serwisowa to zawieszenie. Został zamontowany cały nowy komplet wahaczy przód, wraz z nowymi końcówkami drążków, nowe przeguby zewnętrzne z przodu. Z tyłu natomiast zamontowałem praktycznie nowe mocowania amortyzatorów, udało się je kupić w świetnym stanie, plus piaskowanie i malowanie proszkowe. Do tego nowe tulejki górnych wahaczy z tyłu. Może wszystko nie było jakoś strasznie zużyte, ale wymieniałem kompletami żeby mieć już z tym spokój. 

A przed wyjazdem na ostatnie wakacje, wymieniłem turbinę na regenerowaną, obecna była jeszcze pierwszą turbiną, już świszczała na zimnym silniku. Oczywiście przy tym konieczne porządne czyszczenie przewodu smarowania i komplet nowych uszczelek. Został jeszcze zregenerowany alternator, gdyż w upały potrafiło ładowanie spadać. 

To takie większe naprawy, nie będę się rozpisywał o jakiś drobnostkach, zdjęć nie wiele, bo jak wezmę się za robotę to potem zapominam fotografować ? ale kilka zdjęć odnalazłem: 

1.JPG

2.JPG

4.JPG

5.jpg

6.jpg

8.jpg

9.jpg

Edytowane przez Niewidzialny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...