Simon Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 Witam, Mam pytanie jak wpływa zakamienienie instalacji chłodzenia (spotkałem się z tym przy wymianie termostatu)na jej wydajność w chłodzeniu i grzaniu? Czy można cały układ jakoś przepłukać i rozpuścić kamień?Czy te cząstki kamienia mogą powodować niedomknięcia termostatu? Mam płyn zielony G11 czy mogę kupić na stacji po prostu taki sam zielony jesli nie ma na nim tych norm Audi? Dziękuję z góry za odpowiedzi!
woj-o Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 zakamienienie wpływa i to mocno na wydajność - masz utrudnioną wymiane ciepła z silnika do płynu chłodzącego i z płynu do chłodnicy. Ale jak jest kamień to znaczy że ktoś na wodzie śmigał a nie na płynie. Przepłukac - nie jest łatwo - bo jeżeli jest co nieco nie tak z ukłądem to możesz go sobie rozszczelnić. Płucze się fosforanami (już nie do kupienia - nieekologiczne) lub cóż nie wiem są środki do odkamieniania ale jak się zachowują z mosiądzem/gumą itp to już nie wiem. Skutecznie płucze się pod warunkiem że w bloku (a w TDi jest żeliwny więc co nieco koroduje, nie ta bajka co przy alu bloku) nie ma syfu i to tez jest płukanie na 2-3 razy przy temperaturze 90-100 st (czyli trzeba mooocno zagrzać silnik)
Simon Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Opublikowano 15 Marca 2007 To co sam płyn mam mieć zero wody?Niby bez wody czy jak jest jej mniej niż 40% to żle wpływa na chłodzenie!?!?
dark79 Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 woda z kranu a woda destylowana to troche co innego, normalnie kupujesz koncentrat i dolewasz wody destylowanej-zdemineralizowanej i nie muszisz sie bac o kamien
Simon Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Opublikowano 16 Marca 2007 A który może być pierwszy lepszy ale zielony??? Bo niby taki musi być do -06.96 chyba czyli G11 z krzemianami czy coś...
sylsaw Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Kamien w instalcji chlodzenia jest klopotem, aktualnie jestem na tym etapie sprawdzalem u siebie bo nie mam ogrzewania, da sie to przeczysic podlaczajac pod nagrzewnice weza z woda pozniej zalac plynem i jest ok.
Simon Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Opublikowano 16 Marca 2007 Nagrzewnicę i węże wyczyściłem!!! Nagrzewnicę miałem na zewnątrz nawet...a kamień widziałem w bloku tylko pod termostatem...i przy zmianie termostatu widziałem że stary trochę "zarósł" takim kamieniem no i puszczał...
woj-o Opublikowano 19 Marca 2007 Opublikowano 19 Marca 2007 wiesz z syfu luźnego to można czyścić podłaczająć nagrzewnice do węża odwrotnie niż chodzi w aucie (pzreciwnie do przepływu wody). Ja czyściłem tak ten mój 2.0 . Silnik był rozebrany na śrubki - z bloku co sie dało to mechanicznie wygrzebałem, potem plukanie. Reszta układu (chłodnica, nagrzewnica nie były bardzo brudne. Zalane były fosforany 2 razy i zakryta chłodnica i przejażdzka tak pod 100-105 stopni na granicy zagotowania wody. Po tym ostudzenie silnika i spuszczamy to co wyszło - ładne szare g... leciało. Drugi raz to samo. Efekt jest taki że teraz po roku kolor płynu jest taki jak wlewałem a nie jakaś lekko brązowawa (rdza z bloku) breja. teraz w a4 widzę ze płyn czysty więc nie podejrzewam kamienia. Jak masz i chcesz naprawdę to wyczyścić to albo kilkukrotnie chemią- niestety nie wiem gdzie tarz coś dostaniesz do odkamieniania (u mnie fosforan nić złego ani gumom ani chłodnicy nie zrobił, jak się te pastylki np do czajników zachowują to nie wiem), albo mechanicznie, ale to jest mnóstwo roboty albo kupa kasy
stanlej Opublikowano 19 Marca 2007 Opublikowano 19 Marca 2007 ze płyn czysty no to mi powiedzcie nie wiem jaki jest płyn w zbiorniczku:( czy to obojetne jaki doleje zeby uzupełnic ??? ewentualnie jaki ten koncentrat polecacie??? [ Dodano: 19-03-2007, 21:08 ] kurka szukam i szukam i nic mi nie wyskakuje chyba zle szukam ale czekam na INFO
Simon Opublikowano 19 Marca 2007 Autor Opublikowano 19 Marca 2007 Kup płyn np.febi niemiecki są zielone i czerwone w zależności od rocznika....do 08.96r chyba zielony ja taki kupiłem z dwa dni temu...
stanlej Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 no własnie wiec chłopina w serwisie mi powiedział zebym zakupił plyn FEBI 19400 i go dolał rozcienczajac 1:1 i ze nie ma to znaczenia jaki teraz jest tam płyn:) powiedzcie czy to jest dobre rozwiazanie:)????
Simon Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Opublikowano 21 Marca 2007 Dziwny gość! 1:1 dobrze powiedział bo tak pisze na opakowaniu febi daje to wtedy płyn do -37C Jest tak: Do czerwca 1996r. Audi stosowało środek G11-A8C zielony i zawiera krzemiany natomiast od czerwca 1996 stosuje się środek G12-A8D który nie zawiera krzemianów. Nie wolno tych środków mieszać!JEST JESZCZE g12 plus liliowy i ten możesz lać i do G11 i do G12.
stanlej Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 oki do podam ci link bo teraz zgłupiałem:( i tam jest cała tabelka i opis tych płynow:) http://www.bronowski.pl/katalog.php?zam=F222720000-310 oblukaj to i powiedz czy jest dobry:) ten febi 19400 bo on ma opis mieszalny i kolor lilla:)
Simon Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Opublikowano 21 Marca 2007 jeśli masz autko do czerwca 1996r. to kup taki jak ja tj. febi 01089 zgodny z normą G011 A8C A1 i tak na nim pisze na dole flaszki... w lewym dolnym rogu płynów są normy zgodności.Tych co u podaja to nie znam...
stanlej Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 dobra kupuje taki innego g 12 plus nie znalazłem http://www.allegro.pl/item177826517_plyn_chlodniczy_audi_seat_skoda_vw.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się